Kobieta w jeansach pijąca piwo z facetem, kobieta relaksująca się po pracy. Kultowa marka piwa zmieniła swoje seksistowskie reklamy
Kobieta pracująca, pijąca piwo w towarzystwie mężczyzny i relaksująca się. To nowy wizerunek kobiety według kultowej marki piwa – Budweiser. Firma z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, we współpracy z VaynerMedia, postanowiła przerobić swoje, nie ukrywajmy, seksistowskie grafiki z lat 50. i 60. Teraz pokazują siłę i niezależność kobiet.
Reklamy z lat 50. i 60. marki Budweiser kojarzy niemal każdy. Ukazywały one wizerunek kobiety poddanej, służącej mężczyźnie. On pracował, a po powrocie do domu, ona nalewała piwo, w kusej sukience, z uśmiechem na twarzy.
Plakaty odzwierciedlały rzeczywistość, w której kobieta spełniała określoną rolę społeczną. Obecna kampania marki piwa jest znakiem sprzeciwu wobec seksizmu i ukazaniem silnej, niezależnej kobiety.
Wizerunek kobiety w latach 50. i 60. był jasno określony: wspaniała matka, która opiekowała się domem i poświęcała się, aby zadowolić męża. W ten sposób wiele marek w reklamach swoich produktów wzmacniało ten stereotyp, a jedną z nich była Budweiser.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet kultowa marka piwa postanowiła przerobić swoje grafiki z pomocą ilustratorek Heather Landis, Nicole Evans oraz Deny Cooper i ukazać nowy wizerunek rodziny. Obie strony są tak samo ważne, wolne od niegdyś przypisywanych im ról społecznych.
Kobieta w sukience nalewająca mężczyźnie piwo, niczym kelnerka w barze, staje się kobietą w jeansach pijącą piwo wraz z facetem. Partnerka jest szczęśliwą, spełnioną osobą, która spotyka się z przyjaciółmi, a nie czeka na mężczyznę. Dominującymi motywami jest niezależność, równe prawa i samorealizacja.
Czas się rozwijać!
Na ilustracjach zostały zestawione dwa modele ról społecznych. W 1962 roku marka przedstawiła mężczyznę, który wraca do domu z pracy i wącha jedzenie, które przygotowała jego żona, oczywiście gospodyni domowa. Jest proszony o rozluźnienie krawata i rozkoszowanie się piwem. Wersja z 2019 roku pokazuje natomiast kobietę z psem, która korzysta z jedzenia na zamówienie i wreszcie znajduje czas na relaks w piątkowy wieczór po pracy.
#SeeHer
Przerobione reklamy są częścią inicjatywy #SeeHer. Jest to akcja zainicjowana przez Stowarzyszenie Krajowych Reklamodawców, która ma na celu poprawę sposobu przedstawiania płci w mediach i reklamach. Jednym z założeń jest pokazywanie silnych i niezależnych kobiet.
Whitney Wolfe Herd, Founder and CEO of Bumble, is today's #SeeHer inspiration. We admire her vision & passion for…
Gepostet von SeeHer am Dienstag, 5. März 2019
Zobacz także
„Jestem jedną z setek tysięcy kobiet cierpiących na tę chorobę. Nasze życie to permanentny fizyczny i psychiczny ból” – blogerka opowiada o swojej walce z endometriozą
„Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna”. Zobacz świetny spot Nike, pokazujący siłę kobiet!
„Strach przed samotnością to nie jest powód, żeby mieć dzieci” – mówi Edyta Broda, autorka bloga dla nie-rodziców
Polecamy
Magdalena Popławska o samodzielnym macierzyństwie: „Chcę żyć na własnych zasadach. Nie mieć wyrzutów, że nie spełniam oczekiwań innych”
Usłyszała, że powinna pracować w Biedronce zamiast być w Akademii Teatralnej. Dziś jest jedną z najpopularniejszych aktorek
Monika Olejnik przeprasza za pytanie o żonę Radosława Sikorskiego. „Od lat walczę z antysemityzmem”
Irakijscy szyici chcą obniżyć wiek zgody na ślub dla dziewczynek do 9 lat. Aktywiści: „To gwałt na dzieciach”
się ten artykuł?