Przejdź do treści

Jacy naprawdę są mężczyźni? Wzruszający spot odpowiedzią na kontrowersyjną reklamę Gillette

Tekst o odpowiedzi marki Egard na reklamę Gillette. Na zdjęciu: Mężczyzna z brodą - HelloZdrowie
Print Screen Youtube
Podoba Ci
się ten artykuł?

Kim jest mężczyzna? Bohaterem, czy obrońcą? Może być wrażliwy lub złamany przez życie? Nowy spot kolejnym głosem w sporze na temat współczesnej męskości, rozpoczętym przez reklamę Gillette. Półtora minutowy film przedstawia ekstremalne sceny z życia, pokazując szokujące statystyki z dziedzin, w których mężczyźni wiodą prym. Ciężko przejść wokół tego filmu obojętnie.

Reklama producenta maszynek Gillette, nawiązująca do ruchu Me Too”, nakłaniała mężczyzn do dawania odpowiedniego przykładu i reagowania na niewłaściwe zachowania płci męskiej względem kobiet, czy innych mężczyzn. Spot, pokazując, jak ważne jest by dawać odpowiedni przykład, rozpoczął zaciętą dyskusję na temat męskości. Wielu mężczyzn oburzyło się reklamą, wręcz czując się obrażonym a inni ją pokochali. Na odpowiedź jednak nie trzeba było długo czekać. Producent zegarków, Egard pokazał Internautom, jak on widzi męski świat. Krótki, wymowny film stał się hitem, mając już prawie 3 miliony wyświetleń na Youtubie.

Dwójka bijących się chłopców

Jaki jest mężczyzna?

W spocie firmy Egard hasłem przewodnim jest pytanie „Czym/kim jest mężczyzna?”. Dodatkowo producenci przedstawiają sytuacje od ekstremalnych, po codzienne, wyświetlając obok dające do myślenia statystyki, ukazujące dziedziny, w których mężczyźni wiodą prym. Niestety nie zawsze są powodem do dumy – 75 proc. bezdomnych to mężczyźni, 79 proc. ofiar zabójstw to też płeć męska, podobnie jak ok. 96 proc. sprawców zbrodni, czy 80 proc. samobójstw. Kim zatem jest mężczyzna? Czy jest bohaterem i obrońcą? Czy mężczyzna może być wrażliwy lub złamany przez życie? – producenci stawiają pytania o naturę męskości, licząc, że skłonią społeczeństwo do dyskusji nad wzorcem współczesnej męskości.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawienia

Półtora minutowy film podsumowuje hasło „Widzimy dobro w mężczyznach”, kontrujące do reklamy Gillete. Jak podoba wam się odpowiedź marki zegarków? My cieszymy się, że została podjęta dyskusja, która jak widać po emocjach jakie budzą oba spoty, jest bardzo ważna i potrzebna.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

Podoba Ci
się ten artykuł?