Jacy naprawdę są mężczyźni? Wzruszający spot odpowiedzią na kontrowersyjną reklamę Gillette
Kim jest mężczyzna? Bohaterem, czy obrońcą? Może być wrażliwy lub złamany przez życie? Nowy spot kolejnym głosem w sporze na temat współczesnej męskości, rozpoczętym przez reklamę Gillette. Półtora minutowy film przedstawia ekstremalne sceny z życia, pokazując szokujące statystyki z dziedzin, w których mężczyźni wiodą prym. Ciężko przejść wokół tego filmu obojętnie.
Reklama producenta maszynek Gillette, nawiązująca do ruchu „Me Too”, nakłaniała mężczyzn do dawania odpowiedniego przykładu i reagowania na niewłaściwe zachowania płci męskiej względem kobiet, czy innych mężczyzn. Spot, pokazując, jak ważne jest by dawać odpowiedni przykład, rozpoczął zaciętą dyskusję na temat męskości. Wielu mężczyzn oburzyło się reklamą, wręcz czując się obrażonym a inni ją pokochali. Na odpowiedź jednak nie trzeba było długo czekać. Producent zegarków, Egard pokazał Internautom, jak on widzi męski świat. Krótki, wymowny film stał się hitem, mając już prawie 3 miliony wyświetleń na Youtubie.
Jaki jest mężczyzna?
W spocie firmy Egard hasłem przewodnim jest pytanie „Czym/kim jest mężczyzna?”. Dodatkowo producenci przedstawiają sytuacje od ekstremalnych, po codzienne, wyświetlając obok dające do myślenia statystyki, ukazujące dziedziny, w których mężczyźni wiodą prym. Niestety nie zawsze są powodem do dumy – 75 proc. bezdomnych to mężczyźni, 79 proc. ofiar zabójstw to też płeć męska, podobnie jak ok. 96 proc. sprawców zbrodni, czy 80 proc. samobójstw. Kim zatem jest mężczyzna? Czy jest bohaterem i obrońcą? Czy mężczyzna może być wrażliwy lub złamany przez życie? – producenci stawiają pytania o naturę męskości, licząc, że skłonią społeczeństwo do dyskusji nad wzorcem współczesnej męskości.
Półtora minutowy film podsumowuje hasło „Widzimy dobro w mężczyznach”, kontrujące do reklamy Gillete. Jak podoba wam się odpowiedź marki zegarków? My cieszymy się, że została podjęta dyskusja, która jak widać po emocjach jakie budzą oba spoty, jest bardzo ważna i potrzebna.
Polecamy
Michał Szpak w nowej kampanii biżuterii Pandory. „Cieszy oko, miło popatrzeć” – piszą internauci
Prof. Grzegorz Jakiel: „Niektórzy panowie czują ulgę, gdy wchodzą w etap andropauzy, bo dzięki temu mogą prowadzić spokojne życie”
„Facet, który skupia się na swoim wyglądzie, zazwyczaj posądzany jest o próżność”. O tym, czego wymaga od mężczyzn społeczeństwo, a czego wymagają od siebie sami, mówi Sylwia Stankiewicz
Miss Francji 2024: „Chcę pokazać, że kobiety mogą być różnorodne, że nie trzeba nas szufladkować”
się ten artykuł?