Przejdź do treści

Instagram wesprze potrzebujących! Nowa funkcja ułatwi przekazywanie pieniędzy na cele charytatywne

iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Teraz użytkownicy Instagrama będą mogli robić jeszcze więcej, aby coś zmienić i pomóc. Oprócz danych lokalizacyjnych czy śmiesznej naklejki, przez Insta Story będzie można wesprzeć i zbierać fundusze na swoją ulubioną organizację non – profit.

Facebook, który jest właścicielem Instagrama, ogłosił, że na InstaStories wkrótce pojawi się nowa funkcja, wspomagająca zebranie pieniędzy dla organizacji non – profit. Nowa funkcja darowizny pojawi się jako naklejka.

Emily Dalton Smith, Dyrektor ds. zarządzania projektami na rzecz dobra społecznego na Facebooku, powiedziała, że funkcja darowizny może być wykorzystywana tylko na rzecz zarejestrowanych organizacji non-profit. Oznacza to, że influencerzy, czy osoby prywatne nie będą w stanie pozyskać pieniędzy dla siebie. Dodatkowo Smith zapewniła, że podobnie jak na Facebooku, nie będzie opłaty manipulacyjnej, czyli pełna kwota darowizny trafi do organizacji, na którą będą zbierane pieniądze.

Kobieta leży na łóżku i zakrywa twarz dłońmi

Widząc, że w ostatnim czasie media społecznościowe stały się miejscem pomocy i zaangażowania w zbiórki charytatywne, Facebook wychodzi naprzeciw potrzebującym firmom. Do tej pory funkcja organizowania zbiórek charytatywnych była dostępna jedynie na Facebooku, np. w formie urodzinowych zbiórek pieniędzy. Pozwalają one użytkownikom tuż przed urodzinami wybrać zweryfikowaną organizację, aby znajomi mogli przekazać darowiznę.

Facebook od 2015 roku wydał już 1 miliard dolarów na wdrożenie narzędzi umożliwiających ofiarowanie pomocy finansowej organizacjom charytatywnym. Dodanie nowej funkcji na Instagrama było więc jedynie kwestią czasu.

Konkretna data wprowadzenia naklejki darowizny nie została jeszcze zatwierdzona, ale powinna być dostępna w aplikacji w najbliższych miesiącach.

Jak często wspomagasz organizacje przez media społecznościowe?

Bardzo często
Czasem lub wcale
Zobacz wyniki ankiety

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: