Przejdź do treści

Body shape – odchudzający trening fitness. Przykłady ćwiczeń, efekty

Body shape - odchudzający trening fitness Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Ignoruj zagrożenia, pamiętaj o lansie, nadużywaj słońca…Sposobów na zepsuty urlop jest znacznie więcej!
Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi? Podpowiadamy!
6 związkowych pułapek. Często wpadamy w nie przez samych siebie
Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń
„Przestańmy pytać kobiet o to, czy są w ciąży. Często to po prostu wzdęcia” – apeluje ciałopozytywna instagramerka Danae Mercer

Zajęcia body shape od wielu lat cieszą się dużą popularnością w klubach fitness. Te grupowe zajęcia – wywodzące się z aerobiku – mają na celu poprawienie wyglądu sylwetki, wzmocnienie mięśni oraz spalenie tkanki tłuszczowej. Wpływają też na poprawę wydolności. Jakie jeszcze efekty przynoszą i co warto o nich wiedzieć więcej?

Co to jest body shape?

Body shape to rodzaj zajęć grupowych, które wykonywane są w rytm muzyki. Zajęcia rozpoczyna ok. 10 minut rozgrzewki, po której następuje trening właściwy skupiający się na ćwiczeniach wzmacniających. Zajęcia kończą się rozciąganiem. To zajęcia o niskim lub średnim poziomie intensywności, dlatego poradzą sobie na nich zarówno osoby rozpoczynające przygodę z treningami, jak i osoby, które regularnie na nie uczęszczają. Zajęcia trwają od 50 do 60 minut. W tym czasie wybrane przez instruktora fitness ćwiczenia wykonywane są w odpowiedniej ilości powtórzeń w seriach. Tempo ćwiczeń ustalane jest przez muzykę, ale pamiętaj, że jeśli nie jesteś w stanie dotrzymać tempa, wykonuj ćwiczenia w takim tempie, jakie jest odpowiednie dla Ciebie. Od ilości powtórzeń w tym przypadku jest ważniejsza prawidłowa technika.

Podczas body shape można korzystać wyłącznie z ciężaru własnego ciała, ale można też urozmaicić trening dzięki przyrządom. Najczęściej do zwiększenia intensywności treningu wykorzystujemy:

  • hantle,
  • stepy,
  • obciążniki na nogi i ręce,
  • gumy do ćwiczeń,
  • piłki do ćwiczeń typu fit ball.

Body shape to trening ogólnorozwojowy, co oznacza, że żadna partia mięśniowa nie zostaje pominięta. Podczas zajęć wykonasz ćwiczenia na:

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
ćwiczenia

Przykładowe ćwiczenia z body shape

Gama ćwiczeń, którą wykonuje się podczas tych zajęć, nie różni się od innych. Stosuje się zarówno ćwiczenia cardio, jak i wzmacniające. Jednak odpowiednie ich połączenie przynosi odpowiednie rezultaty. Podczas tego treningu wykonasz:

  • przysiady,
  • wykroki,
  • hip thrust,
  • brzuszki,
  • nożyce,
  • burpees,
  • mountains climbers,
  • bieg bokserski,
  • pajacyki.

To najpopularniejsze przykładowe ćwiczenia, które wykonuje się podczas body shape. O wyborze pozostałych decyduje instruktor prowadzący zajęcia.

kobieta ćwiczy na siłowni

Jakie efekty przynosi body shape?

Body shape, tak jak każdy trening w różnej formie, przynosi odpowiednie efekty. W przypadku tego rodzaju zajęć celem jest kształtowanie sylwetki. Odbywa się to na 2 poziomach:

  • redukcja tkanki tłuszczowej – a tym samym zmniejszenie obwodów, wyszczuplenie sylwetki, poprawa jej wyglądu;
  • zwiększenie masy mięśniowej – która sprzyja też zwiększeniu siły mięśni.

Oprócz tego body shape pomaga poprawić kondycję. Podczas zajęć wykonuje się ćwiczenia cardio, czyli ćwiczenia, które skupiają się na spalaniu tkanki tłuszczowej, zwiększeniu wydolności organizmu, poprawieniu kondycji, a także ćwiczenia wzmacniające, które aktywują do pracy wszystkie mięśnie.

Dlatego o body shape mówi się, że jest treningiem ogólnorozwojowym. Wpływa pozytywnie na całe ciało. W efekcie cieszysz się szczuplejszą sylwetką, lepszą formą oraz lepszym samopoczuciem. Bo tak jak każda aktywność fizyczna, tak i body shape prowadzi do wytworzenia hormonów szczęścia. Uczestniczki zajęć mówią też o mniejszej ilości cellulitu i poprawie jędrności skóry.

Każde zajęcia kończą się stretchingiem, czyli rozciąganiem. Dzięki niemu stopniowo obniżasz tętno do stanu spoczynkowego, co nie jest szokiem dla organizmu. Rozciąganie nie tylko zapobiega urazom, lecz także wspomaga wyszczuplanie sylwetki. Ten rodzaj ćwiczeń rozluźnia mięśnie, ale też je wydłuża. A długi mięsień sprzyja zgrabniejszej sylwetce.

Ćwiczenia rozciągające. Jak rozciągnąć kręgosłup?

Jak często ćwiczyć body shape?

Aby osiągnąć zamierzone rezultaty, należy uczęszczać na body shape regularnie. Minimalna ilość to 2 treningi tygodniowo. To także dobra ilość dla osób, które dopiero rozpoczynają drogę do szczuplejszej i zdrowszej sylwetki. Gdy zauważysz, że ta ilość treningów nie sprawia Ci już trudności i stały się one dla Ciebie łatwiejsze, zwiększ częstotliwość do 3-4 treningów w tygodniu. Pomiędzy nimi staraj się robić 1 dzień przerwy, aby ciało miało czas na regenerację.

Pamiętaj, że podczas body shape sama wybierasz obciążenie do ćwiczeń. Im dłużej będziesz uczęszczać na zajęcia, tym większy ciężar będziesz w stanie wykorzystać.

Kontuzje a zajęcia body shape

Jeśli w przeszłości doznałaś urazów, których efekty nadal odczuwasz, powinnaś poinformować o tym instruktora prowadzącego zajęcia – zwłaszcza jeśli wykonywanie niektórych ćwiczeń jest dla Ciebie niemożliwe. Dotyczy to szczególnie urazów kolan oraz kręgosłupa. W takim wypadku instruktor zaproponuje alternatywną wersję ćwiczenia, która będzie dla Ciebie bezpieczna.

Zajęcia fitness body shape są odpowiednie dla osób w każdym wieku bez względu na stopień zaawansowania. Jeśli jednak zmagasz się z chorobami przewlekłymi i masz wątpliwości czy ten trening jest dla Ciebie, skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą. I pamiętaj, że na body shape wykonujesz ćwiczenia na 100% swoich możliwości.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Pilates to nuda? Nic bardziej mylnego. Ćwiczenia pomogą wzmocnić ważne mięśnie

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Ćwiczenia na ręce – wzmacniające i wyszczuplające. Jak zapobiec drętwieniu rąk?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Arnoldki – skuteczne ćwiczenie na piękne barki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

6 ćwiczeń na płaski brzuch na siłowni. Jaka dieta wzmocni efekt?

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Ćwiczenia na smukłe uda – trening w domu i na siłowni

Jak zbudować brazylijskie pośladki? Te ćwiczenia wykonasz w swoim domu

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Najlepsze ćwiczenia na podbródek

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny – jak rozluźnić kark?

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Callanetics – ćwiczenia odchudzające i ich efekty. Poznaj ćwiczenia, które nie męczą

Kiedy pić białko – przed treningiem czy po treningu? Ile białka potrzebujesz?

Kobieta ćwiczy na kanapie

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz oderwać się od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Jak dbać o nogi w podróży?

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Średnia długość życia / rawpixel

Długość życia na świecie. 10 krajów, w których żyje się najdłużej

×