Przejdź do treści

Waga prawdy ci nie powie

Waga prawdy ci nie powie
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdrada emocjonalna – definicja, jak sobie z nią poradzić?
Współzależność w związku. Jak ją rozpoznać u partnera?
Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?
wakacje, pandemia
„W wakacje będziemy wracali do normalnego funkcjonowania” – twierdzi Adam Niedzielski
Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

O wadze przypominamy sobie zwłaszcza wtedy, gdy chcemy zgubić parę zbędnych kilogramów. Czasem jednak takie ważenie przeradza się w obsesję, która jest zgubna w skutkach. Czy zawsze waga jest rzetelna? Nie wtedy, kiedy ćwiczysz!

Masz wagę i kontrolnie z niej korzystasz, aby monitorować sytuację na froncie? Wiadomo, waga łazienkowa to urządzenie banalne, ale skutecznie potrafi manipulować twoim nastrojem. Stajesz na takim urządzeniu i wynik albo przywołuje uśmiech na twarzy albo rozczarowuje i – co gorsze – demotywuje do dalszej pracy. Zwłaszcza jeśli ćwiczysz i starasz się trzymać formę.

No właśnie, trenujesz systematycznie, pilnujesz odpowiedniego planu żywieniowego, a jednak waga tego nie odzwierciedla? Nie dziw się! Sama waga to nie wszystko! Taki pomiar jest bardzo ogólny i nie do końca rzetelny. Kiedy trenujesz systematycznie, w ciele zmieniają się proporcje tkanki tłuszczowej i tkanki mięśniowej. Krótko mówiąc, zaczyna stopniowo ubywać tkanki tłuszczowej, ale jednocześnie rozwija się tkanka mięśniowa (co jest efektem jak najbardziej pożądanym). Jest to jak najbardziej bezpieczny przyrost, który ujędrnia i modeluje ciało. Z pewnością doskonale znasz zdjęcia z sieci dwóch osób o tej samej wadze ciała, ale zupełnie innym „składem”. Różnica jest jasna!

Błędy podczas ważenia się:

– Podstawą każdego pomiaru powinna być ta sama pora dnia. Najlepiej waż się rano – na czczo, kiedy masa ciała jest niższa niż w godzinach wieczornych.

– Jeżeli już stajesz na wadze, rób to w samej bieliźnie. Uważaj, aby kontrola wagi nie stała się twoją obsesją, nie waż się codziennie lub (co gorsza) kilka razy w ciągu dnia). Nie zobaczysz specjalnych zmian. Wyjątkiem mogą być kobiety w okresie menstruacji. Wówczas waga może wahać się w ciągu dnia nawet o kilka kilogramów.

– Nie ufaj wadze łazienkowej, zwłaszcza kiedy trenujesz! Lepiej zacznij się mierzyć! Użyj do tego najzwyklejszej taśmy krawieckiej. Miejsca pomiarów to: udo, talia, pas, biodra. Te pomiary znacznie precyzyjniej wskażą postępy podczas zrzucania kilogramów i gwarantuję, że będą motywować do dalszej pracy.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

odchudzanie nie jest tanie

Ile kosztuje utrata jednego kilograma ciała? Fizjoterapeutka wyliczyła

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

„Ale schudłaś!” – czy na pewno to słowa, które chce usłyszeć każda kobieta? Odpowiada psychodietetyczka

„Ale schudłaś!” – czy na pewno te słowa chce usłyszeć każda kobieta? Odpowiada psychodietetyczka

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jak prawidłowo robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Czy po tabletkach antykoncepcyjnych się tyje?

Tabletki antykoncepcyjne a tycie – czy po tabletkach się tyje?

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

Kobieta robi pompki

Pompki – jak zrobić, rodzaje pompek, efekty ćwiczeń

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem

Ćwiczenia na boczki i brzuch – jak skutecznie spalić tłuszcz?

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Joga hormonalna – sposób na równowagę