Przejdź do treści

Swing – ćwiczenie dla każdego. Angażuje do pracy całe ciało!

Swing - ćwiczenie dla każdego. Angażuje do pracy całe ciało! Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Francja wprowadziła zakaz „terapii konwersyjnej” wobec osób LGBTQIA+. „Bycie sobą nie jest przestępstwem” – skomentował prezydent Emmanuel Macron
Jednorazowość na poziomie plastikowej słomki? Jagna Niedzielska o… rajstopach
Lustrzany mózg, czyli zachowania zaraźliwe
W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała
Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Wygląda niczym kula armatnia i takie mniej więcej zadanie spełnia. Odważnik kettlebell wykorzystuje się do budowania siły, wytrzymałości, wzmacniania mięśni głębokich, w rehabilitacji. Jednym z popularnych ćwiczeń z jego wykorzystanie jest swing.

 

Swing na początek przygody z kettlebells

Ćwiczeń z wykorzystaniem odważników kettlebells jest mnóstwo. W zasadzie sami możecie komponować swoje programy, wymyślać nowe ćwiczenia – w połączeniu z obciążeniem własnego ciała lub innych przyrządów. Zanim jednak puścicie wodze sportowej fantazji, powinniście poznać podstawowe techniki pracy z odważnikami. A fundamentem, przynajmniej jeśli chodzi o ten temat, z pewnością jest swing. To bardzo wszechstronne ćwiczenie, które angażuje do pracy całe ciało. Z doświadczenia wiem, że wiele osób ma z nim na samym początku problem.

Warto nauczyć się korzystać z niego poprawnie i mądrze, bo odważniki kettlebells i sam swing to niewyczerpane źródło korzyści dla ciała. Z drugiej strony niewłaściwe wykonanie go może spowodować wiele kontuzji (zwłaszcza w odcinku lędźwiowym). Jeżeli planujecie tego typu workout, a ze swingiem nie mieliście wcześniej do czynienia, poproście trenera czy znajomego z doświadczeniem, aby wytłumaczył wam technikę. Nie zalecam samodzielnej nauki tego ćwiczenia. Często bowiem nie jesteście świadomi swoich błędów, które po dłuższej niepoprawnej pracy mogą być powodem dysfunkcji aparatu ruchu.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

BESTSELLER
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
90,00 zł
Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Swing – jak poprawnie wykonać to ćwiczenie?

Pozycja wyjściowa: Ustaw stopy na szerokości barków lub nieco szerzej, skierowane na zewnątrz. Kettle’a połóż przed sobą na ziemi, tak aby z linią stóp tworzył podstawę trójkąta. Przyjmij pozycję jak do martwego ciągu.

Prowadzenie ruchu: Spokojnym ruchem złap odważnik i oburącz zarzuć go najpierw lekko do tyłu, by wprawić w ruch wahadłowy. Gdy znajduje się na wysokości pośladków, dynamicznym ruchem bioder wypchnij go w przód do wysokości klatki piersiowej (to klasyczna metoda), jednocześnie prostując nogi w kolanach.

Podczas pracy nie używaj siłowo ramion. One służą do tego, aby trzymać odważnik, a nie podnosić go w górę. Cały ruch wychodzi z biodra.

Pamiętaj o mocno napiętych pośladkach oraz mięśniach brzucha, a także o opuszczonych barkach. I najważniejsze – plecy cały czas mają pozostawać proste.

Następnie swobodnie daj opaść odważnikowi, wypychając biodro w tył, uginając kolana i pochylając się w przód. Nie hamuj odważnika, pozwól mu swobodnie wrócić do pozycji wyjściowej.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność

Kobieta z kettlebalss

Thruster – rewelacyjne ćwiczenia z odważnikami kettlebells

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Trening dla biegaczy - ćwiczenia siłowe i obwodowe

Trening dla biegaczy – ćwiczenia siłowe i obwodowe

CrossFit - co to jest? Jak zacząć ćwiczyć CrossFit?

Crossfit – co to, ćwiczenia, efekty. Dla kogo jest crossfit?

Kettle - ćwiczenia z obciążeniem. Jaki kettlebell wybrać?

Kettle do ćwiczeń – cena, zalety treningu. Jaki ciężar wybrać?

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Osoby trenujące

Trening na szóstkę z plusem! Jaki powinien być? Jak efektywnie ćwiczyć?

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

kettlebell

Ćwiczenia wszech czasów – tureckie wstawanie

Dwie kobiety i jeden mężczyzna biegną ulicą wśród pól pokrytych śniegiem

Trenuj z nami w te święta!

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

kettlebells

Kettle w dłonie! Kształtuj sylwetkę i zwiększ swoja siłę, trenując z obciążeniem

Po co robić przysiady? Nie chodzi tylko o smukłe pośladki

Kasia Bigos kettlebell

Domowe ćwiczenia z kettlebells. Ten mały sprzęt może czynić prawdziwe cuda

Trening siłowy bez wyjścia na siłownię? Ćwicz z kettlebells

Dziewczyno, trenuj boks! W czym ta sztuka walki na pięści jest dobra i jak zacząć, tłumaczy instruktor boksu Dariusz Sęk

Jak trenować z kettlebells?

Martwy ciąg na jednej nodze - coś dla biegaczy

Martwy ciąg na jednej nodze – coś dla biegaczy

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Zapominasz? To znak, że z twoim mózgiem wszystko jest w porządku

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

×