Przejdź do treści

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stresujesz się? Poćwicz!
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
„Panuje ogólna panika”. W Hiszpanii coraz więcej kobiet doświadcza tajemniczych ukłuć w klubach
W Iranie zakazano kobietom udziału w reklamach. Powodem oburzenie mężczyzn promocją lodów na patyku
Paulina Młynarska wprost o słowach Bogusława Lindy: „Rzygnąłeś pan gadką z lat 90.”
„Ściska mnie w gardle”, „Boję się powiedzieć, że mnie boli”. O prawo głosu w sprawach własnego ciała wciąż toczy się walka
„Para jednopłciowa w polskim 'Tańcu z gwiazdami’? I spoko”. Martyna F. Zachorska o tym, że żadna to rewolucja

Żyjesz w ciągłym stresie? Wracasz do domu i naprawdę nie wiesz, za co masz się zabrać? Czasami warto na moment się zatrzymać i wziąć głęboki oddech. Te proste ćwiczenia pomogą ci się odrobinę odstresować.

 

Koci grzbiet

Ustaw się w pozycji klęku podpartego. Dłonie powinny znaleźć się w jednej linii z barkami. Weź głęboki wdech i wygnij kręgosłup w łuk. Z wydechem zaokrąglij plecy. Wykonaj 10 spokojnych powtórzeń i zwróć uwagę na płynność oddechu. To bardzo ważna kwestia.


Wojownik

Ustaw się w pozycji wojownika. Stań szeroko. Lewa stopa jest zwrócona w lewą stronę, natomiast prawa jest tylko delikatnie skręcona (także w lewą stronę). Następnie spleć dłonie za plecami ugnij lewą nogę w kolanie i pochyl się w jej kierunku. W tym samym czasie splecione dłonie unoszą się w górę. Utrzymaj tę pozycję, spokojnie oddychając przez 30 sekund. Powtórz ją 3 razy.


Stanie na głowie przy ścianie

To ćwiczenie stymuluje cały organizm, poprawiając krążenie i wzmacniając cały system nerwowy, a także korzystnie wpływa na emocje i funkcjonowanie mózgu. W dodatku nie musisz być mistrzem balansu, bo pomocna okaże się ściana, o którą opierasz stopy. Ustaw się w pozycji stania na głowie, następnie zacznij wspinać się stopami po ścianie aż ułożysz ciało w taki sposób, by między korpusem, a nogami był kąt prosty. Utrzymaj pozycję około 20 sekund i powtórz ćwiczenie 3 razy.


 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Skłon w siadzie prostym

Ustaw się w pozycji siadu prostego. Następnie weź wdech nosem i z wydechem pochyl się do prostych nóg. Staraj się, by głowa była naturalnym przedłużeniem kręgosłupa. Utrzymaj pozycję około 30 sekund i staraj się płynnie oddychać. Powtórz ćwiczenie 5 razy.


Skręt w leżeniu

Połóż się na plecach i wyprostuj obie nogi. Następnie ugnij prawą nogę w kolanie pod kątem prostym i przełóż na lewą stronę, delikatnie dociskając ją lewą dłonią. Prawa ręka w tym czasie ustawiona jest w poprzek ciała. Podczas wykonywania ćwiczenia oddychaj płynnie i staraj się jak najmniej odklejać łopatki od podłoża.


Relaksacja

Połóż się na plecach, nogi oprzyj o ścianę – cały tył nóg powinien do niej przylegać. Zbliż możliwe najbardziej pośladki do ściany. Rozluźnij odcinek lędźwiowy kręgosłupa i oddychaj spokojnie (wdech nosem, wydech ustami).


 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Koszmarne poranki. Dlaczego niektórzy z nas najgorzej czują się tuż po przebudzeniu, tłumaczy psycholożka Milena Wojnarowska

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Wydaje ci się, że wszyscy widzą twój stres? Psycholożka wyjaśnia, na czym pole iluzja przejrzystości

Wydaje ci się, że wszyscy widzą twój stres i lęk? Psycholożka wyjaśnia, na czym polega iluzja przejrzystości

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Bolą cię plecy? Ulgę mogą przynieść ci poste ćwiczenia

„Zaparkuj trudne sprawy na czas urlopu”. Jak skutecznie przewietrzyć głowę w trudnych czasach, mówi psycholożka Karolina Lipińska

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Co twoje mieszkanie zdradza o tobie i o twoim zdrowiu?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×