Przejdź do treści

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stresujesz się? Poćwicz!
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Barbie trafiła na orbitę. Astronautka zachęca w ten sposób dziewczynki do kariery w naukach ścisłych
Pary jednopłciowe będą mogły wziąć ślub oraz adoptować dzieci. Słowenia zmienia prawo
„Twierdzenia, że miałam seksomnię, zrujnowały moją sprawę o gwałt” – podkreśla Jade McCrossen-Nethercott
„Każda matka w Ukrainie potrzebuje teraz broni” – podkreśliła Ołena Zełenska podczas wizyty w Polsce
Zjawisko binge drinkingu coraz bardziej widoczne w Polsce. Najnowsze wyniki badań pokazują, jak pandemia zmieniła nasze nawyki w spożywaniu alkoholu

Żyjesz w ciągłym stresie? Wracasz do domu i naprawdę nie wiesz, za co masz się zabrać? Czasami warto na moment się zatrzymać i wziąć głęboki oddech. Te proste ćwiczenia pomogą ci się odrobinę odstresować.

 

Koci grzbiet

Ustaw się w pozycji klęku podpartego. Dłonie powinny znaleźć się w jednej linii z barkami. Weź głęboki wdech i wygnij kręgosłup w łuk. Z wydechem zaokrąglij plecy. Wykonaj 10 spokojnych powtórzeń i zwróć uwagę na płynność oddechu. To bardzo ważna kwestia.


Wojownik

Ustaw się w pozycji wojownika. Stań szeroko. Lewa stopa jest zwrócona w lewą stronę, natomiast prawa jest tylko delikatnie skręcona (także w lewą stronę). Następnie spleć dłonie za plecami ugnij lewą nogę w kolanie i pochyl się w jej kierunku. W tym samym czasie splecione dłonie unoszą się w górę. Utrzymaj tę pozycję, spokojnie oddychając przez 30 sekund. Powtórz ją 3 razy.


Stanie na głowie przy ścianie

To ćwiczenie stymuluje cały organizm, poprawiając krążenie i wzmacniając cały system nerwowy, a także korzystnie wpływa na emocje i funkcjonowanie mózgu. W dodatku nie musisz być mistrzem balansu, bo pomocna okaże się ściana, o którą opierasz stopy. Ustaw się w pozycji stania na głowie, następnie zacznij wspinać się stopami po ścianie aż ułożysz ciało w taki sposób, by między korpusem, a nogami był kąt prosty. Utrzymaj pozycję około 20 sekund i powtórz ćwiczenie 3 razy.


 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Skłon w siadzie prostym

Ustaw się w pozycji siadu prostego. Następnie weź wdech nosem i z wydechem pochyl się do prostych nóg. Staraj się, by głowa była naturalnym przedłużeniem kręgosłupa. Utrzymaj pozycję około 30 sekund i staraj się płynnie oddychać. Powtórz ćwiczenie 5 razy.


Skręt w leżeniu

Połóż się na plecach i wyprostuj obie nogi. Następnie ugnij prawą nogę w kolanie pod kątem prostym i przełóż na lewą stronę, delikatnie dociskając ją lewą dłonią. Prawa ręka w tym czasie ustawiona jest w poprzek ciała. Podczas wykonywania ćwiczenia oddychaj płynnie i staraj się jak najmniej odklejać łopatki od podłoża.


Relaksacja

Połóż się na plecach, nogi oprzyj o ścianę – cały tył nóg powinien do niej przylegać. Zbliż możliwe najbardziej pośladki do ściany. Rozluźnij odcinek lędźwiowy kręgosłupa i oddychaj spokojnie (wdech nosem, wydech ustami).


 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

Jak często należy ćwiczyć?

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Kobieta trenuje

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

kobieta na hamaku

5 powodów, dla których praca zdalna jest zdrowsza od pracy w biurze

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

Joga na stres. Ćwiczenia relaksujące, dzięki którym odprężysz ciało i duszę 

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Koszmarne poranki. Dlaczego niektórzy z nas najgorzej czują się tuż po przebudzeniu, tłumaczy psycholożka Milena Wojnarowska

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

×