Przejdź do treści

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody? Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Victoria Beckham o współczesnych kanonach piękna: „Nie chodzi o bycie w określonym rozmiarze. Chodzi o to, by wiedzieć, kim się jest i być szczęśliwym w swojej skórze”
Wstrząsająca relacja polskiego lekarza z Ukrainy: „Weszli na OIOM, związali lekarza, który tam był, kazali mu klęczeć, a w usta włożyli mu granat”
Transpłciowy mężczyzna w ciąży w reklamie Calvina Kleina. Marka usuwa nienawistne komentarze
„W imieniu Rzeczpospolitej Polskiej mojej córce dano w twarz” – pisze Piotr Jacoń, dziennikarz i ojciec transpłciowej Wiktorii
74-letnia Maye Musk na okładce w stroju kąpielowym. „Mam nadzieję, że kobiety lepiej poczują się we własnej skórze”

Picie wody może pomóc wam w osiągnięciu celów sylwetkowych. Trenujecie i zależy wam na mądrym podejściu do tematu spalania? Bez wody ani rusz. Co daje picie wody w kontekście odchudzania? Jakie ma zalety? I w końcu – ile pić wody, by móc czerpać z tych korzyści?

Co daje picie wody?

Zalety picia wody można długo wymieniać:

  • picie wody a odchudzanie – picie wody zmniejsza apetyt, woda jest też składnikiem niezbędnym do spalania tłuszczu; co więcej, badania pokazują, że picie zimnej wody może powodować, że organizm zużywa (nieznacznie) więcej kilokalorii – potrzebne są one do ogrzania płynu,
  • woda wspomaga odtruwanie – jest niezbędna do usuwania przez układ moczowy szkodliwych produktów przemiany materii i toksyn,
  • picie wody a cera – jeśli nie dbamy o odpowiedni poziom nawodnienia, skóra może stać się sucha i zacząć się łuszczyć; dodatkowo picie wody zapobiega tworzeniu się widocznych zmarszczek,
  • woda poprawia trawienie – ułatwia przechodzenie pokarmu przez przewód pokarmowy i jest ważne w profilaktyce zaparć.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
Nicole Radomska

Ile pić wody?

Najprostsze rekomendacje dotyczące tego, ile wody pić mówią, że kobieta powinna spożywać codziennie 2 l (8 szklanek), natomiast mężczyzna 2,5 l (10 szklanek).

Znacie swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne? Jeśli tak, to możecie skorzystać z dokładniejszego sposobu na określenie, ile wody potrzebujecie. Ilość kilokalorii, którą powinniście dostarczać z dietą każdego dnia, odpowiada ilości mililitrów płynów, które powinniście codziennie pić. Przykład? Jeśli wasza dieta z założenia ma mieć 2100 kcal, zapotrzebowanie na płyny określa się jako 2100 ml (2,1 l).

Najlepsza woda do picia

Najlepsza woda do picia to ta bez cukru i aromatów. Możesz wybierać wodę niegazowaną lub gazowaną (choć ta druga nie jest zalecana w sytuacji, gdy masz problemy z układem trawiennym).

Picie zarówno wody źródlanej, jak i mineralnej jest dobrym wyborem dla osób zdrowych. W wielu miejscowościach w Polsce można bezpiecznie pić także kranówkę bogatą w składniki mineralne (twój czajnik pokrywa się szybko białym osadem? to właśnie świadczy o wysokiej zawartości w wodzie magnezu i wapnia – składników mineralnych o licznych właściwościach prozdrowotnych).

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Psychodietetyczka Małgorzata Akkus wyjaśnia, dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne i dlaczego warto zacząć jeść intuicyjnie

Kiedy pić wodę?

Po wodę możecie, a nawet powinniście, sięgać zawsze, kiedy macie na to ochotę. Prawda jest jednak taka, że istnieją określone pory, gdy jej picie wody jest wyjątkowo pomocne. Według Toma Venuto, autora książki „Spalaj tłuszcz, buduj mięśnie”, dobrze jest sięgać po wodę rano, zaraz po przebudzeniu (warto dodać do niej sok z cytryny), ponieważ w ciągu nocy niewiele osób dostarcza organizmowi płynów. Dobra rada: postawcie szklankę wody na stoliku nocnym, by rano nie zapomnieć po nią sięgnąć, kiedy wstaniecie.

Picie wody a treningi

Kolejna ważna rada: w czasie od 20 minut do 2 godzin przed sesją treningową wypijajcie około 500 ml wody. Sięgajcie też po płyny w czasie ćwiczeń (niekoniecznie musi to być napój izotoniczny). Większość dietetyków sportowych zaleca picie 200-250 ml co 15 minut.

Podczas treningu siłowego lub ogólnorozwojowego trwającego nie dłużej niż 1 godzinę najodpowiedniejsza będzie właśnie woda. Jeśli uprawiacie sporty wytrzymałościowe, a sesje treningowe trwają dłużej niż godzinę, można rozważyć spożycie napojów izotonicznych.

Jeszcze jedna istotna wskazówka: uzupełniajcie płyny obowiązkowo po treningu. Nawet jeśli nie czujecie pragnienia. Należy to zrobić zaraz po jego zakończeniu.

W dni wolne od treningów możecie spożywać nieco mniej płynów, ale nie rezygnujcie z porannej szklanki wody i regularnego nawadniana w ciągu dnia.

 

Źródła:

  1. Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (2017) Pijemy wodę – ile i jak?
  2. Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (2018) Nawodnienie w diecie sportowca.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kobieta

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Elektrolity – sprawdź, czego jeszcze o nich nie wiesz

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Ćwicz z Kasią Bigos: Tabata

Ćwicz z Kasią Bigos: Tabata

Ćwiczenia czy dieta – co lepiej spala tłuszcz?

Trik na spalanie tłuszczu z węglowodanami

Czy ćwiczenia na czco są skuteczne w odchudzaniu?

Obsesja spalania tłuszczu

Obsesja spalania tłuszczu

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Pij! Ale nie za dużo…

Pij! Ale nie za dużo…

Woda stworzyła Homo sapiens

Woda stworzyła Homo sapiens

Złota zasada spalania tłuszczu

Złota zasada spalania tłuszczu

Kiedy na kardio?

Kiedy na kardio?

Zajawka na triathlon

Zajawka na triathlon

Zimna kąpiel po treningu

Zimna kąpiel po treningu

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta

Jesteś wkurzona, a żal ci ładnych talerzy? Kasia Bem radzi, jak skutecznie rozładować złość

×