Przejdź do treści

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pandemia a alkohol. Jak i ile piliśmy w czasie pandemii COVID-19?
„Jedno piwo, kieliszek wina, 50 mg wódki”. Najnowszy sondaż pokazuje, jak i ile alkoholu piliśmy w czasie pandemii
Zadbaj o efektywny sen. Jakie dolegliwości mogą przeszkadzać w spaniu i jak je wyeliminować?
Są dwie rzeczy, których potrzebujesz, by wyjść na plażę. Pierwszą jest ciało, drugą bikini. I już, gotowe!
„Załóż to cholerne bikini. I jedyne, o czym myśl to to, że właśnie przezwyciężyłaś wstyd”. Przekonuje trenerka Marta Stoberska
"Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek" - podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska
„Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek” – podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska
Chorzy na szpiczaka pozbawieni leku ratującego życie. Nie ma go na lipcowej liście refundacyjnej

Ciągły postęp i doskonalenie umiejętności są motorem napędowym do pracy – także w przypadku aktywności fizycznej. Oto kilka sposobów, dzięki którym sami postawicie sobie challenge i zmotywujecie się do dalszej pracy.

Najpierw znajdźcie swoje słabsze strony, na przykład grupę mięśni, nad którą powinniście popracować. Pomyślcie, czy chcecie się wzmocnić czy powalczyć o konkretną umiejętność, którą zawsze planowaliście opanować. Możecie oceniać swój postęp, zwracając uwagę i mierząc konkretne parametry towarzyszące treningowi, np. wytrzymałość, siłę mięśni, rozciągnięcie, równowagę czy zręczność przy wykonywaniu danego ćwiczenia. Elementy, które ocenicie najsłabiej, będą wymagały dodatkowych nakładów pracy.

Przenieście swoją ulubioną aktywność na nowy poziom – jeśli jesteś biegaczem, rozważ wzięcie udziału w półmaratonie czy maratonie bądź triatlonie. Możesz też dołączyć do zorganizowanej grupy, trenować, poznawać nowych ludzi oraz być na bieżąco z nowinkami dotyczącymi ukochanej dyscypliny.

Ogromną motywacją jest także branie udziału w treningach charytatywnych. Pojawia się coraz więcej wydarzeń, podczas których zbierane są środki na pomoc potrzebującym. Możecie rozważyć wzięcie udziału w biegu, za który każdy przebiegnięty kilometr, konkretna kwota zasila konto danej fundacji – z pewnością doda to skrzydeł. Potreningowemu skokowi endorfin będzie towarzyszyło uczucie radości, jaką daje pomoc innym.

Ciekawym pomysłem jest także próbowanie nowych rzeczy, z pozoru niezwiązanych z dyscypliną, którą najbardziej lubicie. Na przykład – jeśli jesteś zapalonym narciarzem, daj szansę tenisowi, jeśli rowerzystą – spróbuj wspinaczki. Kombinacji jest nieskończenie wiele, a kto wie – może nowe, nieznane doświadczenie sprawi, że regularnie zaczniecie uprawiać dyscyplinę, w której będziecie mogli się na nowo doskonalić i czerpać z niej w tej sposób ogrom satysfakcji.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Kultura fizyczna jest równie istotnym elementem życia co nauka i rozwój w każdej innej dziedzinie” – mówi Marcin Kuriata

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Oto zdania, które skutecznie demotywują. Kiedy padają, z dyskusji robi się klasyczna „pyskusja”

Kobieta czyta gazetę przy śniadaniu

Weekend w pełni. Można poleniuchować. Ale czy warto?

„Z potrzeby akceptacji i miłości niektóre kobiety umniejszają siebie, żeby ich 'misio' czuł się lepiej” – mówi Magdalena Ostrowska-Dołęgowska

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

prokrastynacja

Prokrastynacja – czym jest, objawy, leczenie, jak zwalczać

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

„Jakbyś nie była leniwa, to nie byłabyś taką tłusta świnią”. Czy wyzwiska mogą motywować?

Nie oceniaj, wspieraj” – apeluje psycholożka Karla Orban. Tłumaczy, dlaczego krytyka nie motywuje do zmiany

„Nie oceniaj, wspieraj” – apeluje psycholożka Karla Orban. Tłumaczy, dlaczego krytyka nie motywuje do zmiany

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

zmartwiona kobieta

Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?

Motywacjo, gdzie jesteś!? Co zrobić, by odnaleźć w sobie chęci do działania?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Kobieta stojąca na przystanku autobusowym

Dopiero poniedziałek, a Ty już w niedoczasie? Znów się spóźniłaś? Poznaj receptę na „wow” wrażenie

Pokonać zimę – pozostać FIT!

Zmotywuj się sam

Ludzie z pasją: Eliza i pole dance

Nie trać motywacji!

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta rower

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku