Przejdź do treści

5 rzeczy, które uproszczą ci życie. Przeczytaj porady Kasi Bem

Zdjęcie: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Żyjemy w cywilizacji nadmiaru. Przytłoczeni milionem niepotrzebnych rzeczy, tysiącem kuszących możliwości, setkami wyzwań, koniecznością podejmowania od rana do wieczora błahych decyzji  tęsknimy za prostotą. A uprościć swoje życie można właśnie w tej chwili.

Na początek zadaj sobie pytanie, czy to, co masz, jest tym, czego potrzebujesz? Czy twój stan posiadania powoduje, że twoje życie jest prostsze, czy wprost przeciwnie, czyni cię niewolnikiem rzeczy i męczących błahych wyborów. Czy przypadkiem twój cenny czas i bezcenna energia nie są codziennie bezsensownie wydatkowane na podjęcie decyzji, którą z wielu par butów założyć  oraz jaki rodzaj płatków wybrać na śniadanie? Tak, zgadza się, mówimy o drobiazgach, tyle że życia nie warto trwonić na rzeczy niewarte uwagi.

 

Po co komplikować, skoro można uprościć. Jak? Właśnie tak:

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Zminimalizuj swoją garderobę

Prezydent Obama słynął z tego, że nosił wyłącznie szare i granatowe garnitury.  Gdy raz założył zielony, informacja ta natychmiast obiegła wszytki światowe media. Dlaczego? A no dlatego, że ma ważniejsze decyzje do podjęcia niż zastanawianie się, w co się ubrać co rano. Ok, nie jesteś prezydentem Stanów Zjednoczonych, ale czy twoja szafa pełna strojów, butów i torebek na pewno cię uszczęśliwia? Przejrzyj jej zawartość  i zostaw tylko te rzeczy, które lubisz i często nosisz.  To, co zniszczone, kiepskiej jakości, wątpliwej urody, nieforemne lub przyciasne – oddaj, wyrzuć lub zamień.

 

Jedz codziennie to samo na śniadanie

Nawet sobie nie zdajesz sprawy, jak to  uprości i zorganizuje twoje poranki, a przy tym wpłynie korzystnie na zdrowie i samopoczucie. Oczywiście nie mam tu na myśli kubka kawy na czczo. Kawa, owszem, jak najbardziej, ale w towarzystwie pełnowartościowego, odżywczego śniadania – na przykład pysznej owsianki. To  lekkostrawny, sycący posiłek bogaty w błonnik i węglowodany złożone, często  wybierane przez osoby uprawiające aktywnie sport.  Błonnik stymuluje pracę jelit i pęcznieje w żołądku, na długo dając poczucie sytości. Węglowodany złożone natomiast są długo trawione w organizmie, dzięki czemu poziom cukru nie podnosi się gwałtownie, co uchroni cię przed szybkim spadkiem energii i atakiem wilczego głodu. Wsuwasz owsiankę i masz z głowy – nie marnujesz połowy poranka na myślenie, co by tu dzisiaj zjeść…

Kupuj mniej, ale w najlepszym gatunku

Na co dzień  wystarczy ci jeden  gatunek doskonałej herbaty czy kawy, aby rozkoszować się jej smakiem. Zamiast kilku pudełek herbat w torebkach czy taniej kawy zakupionych w supermarkecie, kup wysokogatunkową odmianę w liściach z tegorocznych zbiorów albo niewielką ilość świeżo zmielonych ziaren w wyspecjalizowanym sklepie. Poświęć chwilę, by porozmawiać ze sprzedawcą, dowiedz się, jak najlepiej zaparzyć aromatyczny napar, jak go podawać, jak przechowywać , a z picia uczyń rytuał i przyjemność. Tę samą zasadę przyjmij dla wszystkiego, co posiadasz – miej mniej, ale w najlepszym gatunku.

 

Rób listy zakupów

To wprawdzie zajmuje kilka minut, ale oszczędza godziny. Po pierwsze zmusza cię do przejrzenia zasobów, więc nie kupujesz bez sensu i na zapas, po drugie wykorzystujesz to, co masz, po trzecie nie trwonisz czasu na bezsensowne przechadzanie się po galeriach handlowych i zyskujesz przestrzeń na realizację swoich pasji i zainteresowań.

Otaczaj się małą ilością rzeczy

Czy nie zdarzyło ci się w niemal pustym pokoju hotelowym czy bardzo oszczędnie urządzonym mieszkaniu doświadczyć poczucia swoistej ulgi? Brak rzeczy zbędnych stwarza dodatkową przestrzeń dla uczuć i myśli. Pustka jest twórcza i inspirująca. Rozejrzyj się po swojej przestrzeni  i usuń z niej na początek kilka ozdób, fotografii, rzeczy nieużywanych, które tylko zbierają kurz. Od razu poczujesz inną energię miejsca, która udzieli się również tobie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Jeżeli kryzys pojawia się niespodziewanie, to ryzyko wystąpienia zespołu stresu pourazowego jest duże” – mówi psycholog Monika Wróbel-Harmas

Kobieta

Jak odpocząć w jeden wieczór? Psycholog zdradza sprawdzone patenty

"Nie chodzi o to, żeby czytać i oglądać wszystko, chociaż tak nam będzie podpowiadał lęk". Psychotraumatolożka mówi, jak sobie z nim radzić po informacjach o wybuchu rakiety na polskim terytorium

„Nie chodzi o to, żeby czytać i oglądać wszystko, chociaż tak nam będzie podpowiadał lęk”. Psychotraumatolożka mówi, jak sobie z nim radzić po wybuchu rakiety w Przewodowie

Kobieta leży na łóżku

Pozycja trupa, czyli jak się relaksować

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Kobieta ćwiczy w parku

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Będziemy pracować krócej? Nowy projekt ustawy, który ma na celu poprawę naszego zdrowia, trafił do Sejmu

Będziemy pracować krócej? Nowy projekt ustawy, który ma na celu poprawę naszego zdrowia, trafił do Sejmu

„Wierzono, że trzeba schować nożyk, bo grzyby się przed nim chowają”. O historii, tajemnicy i konsekwencjach narodowego grzybobrania

Symbol emancypacji kobiet, walki o wolność i… technika rehabilitacji. Skąd się wziął światowy szał na jazdę na wrotkach?

Magda Stroka-Felicka, "Dzieła Iglaste"

„Haftowanie ma moc uspokajającą” – mówi Magda Stroka-Felicka. Jej  „Dzieła Iglaste” to fascynujące historie malowane nitką

Kobieta trenuje

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

kobieta na hamaku

5 powodów, dla których praca zdalna jest zdrowsza od pracy w biurze

Jak „Bełkotka” zaprowadziła Iwonicz-Zdrój do pierwszej ligi europejskich uzdrowisk i tytułu „księcia wód jodowych”

Duszniki-Zdrój – tam leczył się młody Feliks Mendelssohn, a Fryderyk Chopin dał pierwszy międzynarodowy koncert

Mudry – 10 układów dłoni, dzięki którym poprawisz swoje zdrowie fizyczne i psychiczne 

Nałęczów – letnia stolica Polski słynąca z twórczej atmosfery i leczniczych źródeł doskonałych na serce i depresję

kobieta w łóżku

Szkoda ci czasu na sen? Oto 10 powodów, by zacząć sypiać regularnie

Zaleszczyki – tam słońce nie parzyło, ale opalało, a kuracjuszy leczono napojami z winogron

Joga na stres. Ćwiczenia relaksujące, dzięki którym odprężysz ciało i duszę 

Jak Zakopane stało się polskim Davos i centrum leczenia gruźlicy, oferując kuracje żentycą, olejami i powietrzem

„Żeby pojawiło się wypalenie, wcześniej musiał wybuchnąć pożar. Wypalenie, depresja i zmęczenie to nie synonimy” – mówi Paulina Koszut

W naszej pamięci genetycznej mieszanie wody z ziarnami jest mocno utrwalone. O niezwykłej mocy „bake therapy” /fot. iStock

W naszej pamięci genetycznej mieszanie wody z ziarnami jest mocno utrwalone. O niezwykłej mocy „bake therapy”

Jak dzięki „Naftusi” Truskawiec był równie znany jak Baden Baden, a pobyt tam dodawał prestiżu /fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe

Jak dzięki „Naftusi” Truskawiec był równie znany jak Baden Baden, a pobyt tam dodawał prestiżu

Jak „ojciec Sopotu” walczył z przesądem, że kąpiele w morzu zagrażają życiu, i stworzył pierwsze uzdrowisko nad Bałtykiem

Najpopularniejsze

×