Przejdź do treści

6 nawyków szczęśliwych ludzi. Na liście nie znajdziesz spełniania swoich zachcianek!

6 nawyków szczęśliwych ludzi. Na liście nie znajdziesz spełniania swoich zachcianek! Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Lekarz miał 6,5 minuty na przyjęcie jednego pacjenta. „Doniosłem sam na siebie”
Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć
Pijesz kawę przed pójściem na zakupy? Wydasz i kupisz więcej
Siostra Bożenna dotkliwie o diecie szpitalnej: „Stan odżywienia 70 proc. pacjentów ulega pogorszeniu podczas hospitalizacji”
„Potrzebujemy więcej zieleni. To nie jest już kwestia estetyki, a najlepszy sposób na ochronę przed katastrofalnymi skutkami upałów” – apeluje ekoaktywistka Paulina Górska

W komiksie* jedna kura mówi do drugiej: „Chcę być szczęśliwa”. Na to słyszy: „To bądź”. W świecie ludzi nie jest to takie proste, ale wszystko wskazuje na to, że osoby szczęśliwe kultywują pewne nawyki, które pomagają im zachować optymizm na co dzień.

Byłby w błędzie ten, kto myślałby, że poczucie szczęścia w życiu gwarantuje nam wypełnianie go przyjemnościami. Spełnianie zachcianek przynosi chwilowe zadowolenie, ale na dłuższą metę nie daje długotrwałej satysfakcji. Nic dziwnego, najważniejsze w życiu rzeczy to nie rzeczy. A co w takim razie?

Szczęśliwe osoby otaczają się szczęśliwymi ludźmi

Śmiech i radość są zaraźliwe. Badacze z Framingham Heart Study, którzy badali temat szczęścia przez ponad 20 lat, stwierdzili, że osoby, które otoczone są szczęśliwymi ludźmi, same mają większe szanse na bycie szczęśliwymi.

Szczęśliwe osoby dbają o rodzinę i przyjaciół

Dobre relacje z najbliższymi to podstawa szczęścia i zdrowia. Dobry kontakt z rodziną i przyjaciółmi może nawet wydłużyć życie. Amerykańskie badania dowiodły, że ci z nas, którzy mają 5 bliskich osób, z którymi mogą przedyskutować swoje problemy, uważają się za “bardzo szczęśliwych”. Warto przy tym pamiętać, że nic nie jest nam dane na zawsze, dlatego relacje z bliskimi należy uważnie i troskliwie pielęgnować.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Szczęśliwe osoby kultywują wdzięczność

Według badań przeprowadzonych przez ojca psychologii pozytywnej Martina Seligmana wdzięczne osoby doznają więcej pozytywnych emocji, są w mniejszym stopniu narażone na stres i depresję oraz lepiej sobie radzą w życiu. Dziękuj zatem, za co tylko możesz, i dostrzegaj drobne miłe rzeczy, a szybko odczujesz, jak pozytywnie wpływa to na twoje samopoczucie i widzenie świata.

Szczęśliwe osoby pomagają innym

Dowiedziono, że osoby, które udzielają sie charytatywnie lub po prostu troszczą się o innych, mają wyższą satysfakcje z życia, mniejszą podatność na depresję, wyższą odporność organizmu, a także dłużej żyją. Co ciekawe osoby, które wspierają innych finansowo, doznają w chwili przekazywania datku swoistej euforii porównywalnej z narkotykowym hajem. Jest to związane z tym, że gdy dają, w mózgu uruchamia się ośrodek stymulujący wydzielanie dopaminy, odpowiedzialnej za przyjemne doznania.

Szczęśliwe osoby ćwiczą

Nie ma znaczenia, jaki rodzaj ruchu wybierasz. Joga, taniec czy bieganie – każdy wybór jest dobry, bo ćwiczenia fizyczne podnoszą poziom endorfin we krwi. Ich niedobór natomiast sprzyja zaburzeniom nastroju, drażliwości i apatii. Ćwicz co najmniej 2 razy w tygodniu, a wzrośnie twoje poczucie zadowolenia z życia.

Szczęśliwe osoby medytują

Według Richarda Davidsona, amerykańskiego naukowca, medytacja zwiększa aktywność lewej półkuli mózgu odpowiedzialnej za pozytywne emocje i doświadczenia emocjonalne, co przekłada się na wyższy poziom satysfakcji z życia, polepszenie samopoczucia i zmniejszenie napięcia. Wystarczy 20 minut trzy razy w tygodniu, aby odczuć pozytywne zmiany.

 

*komiks autorstwa Marty Zabłockiej

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Moja definicja la dolce vita? Aby osiągnąć swój cel, warto się napracować”. O życiu i pracy w Toskanii mówi Danusia Indyk

Medytacja - czas na słuchanie siebie / unsplash

Czas na słuchanie siebie. „Nie musimy być zaawansowanymi medytującymi, aby czerpać korzyści z medytacji”

Paulina Holtz: „Daję moim córkom szansę, aby same ogarnęły swoje życie”

Dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Barbara Filipczyńska /fot. archiwum prywatne

„Kiedy dusza ustala kierunek działania, a umysł je realizuje, zaczynamy żyć tak, jak chcemy”. Czym jest Soul Coaching® mówi Barbara Filipczyńska

Kobieta stoi na łące. Ręce trzyma w górze

Zachwyć się tym, co jest teraz. Potrafisz to zrobić? Kasia Bem uważa, że to proste

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Medytacja jest dla ludzi! Jak zacząć? Wyjaśniamy rodzaje i techniki

Przez wojnę w Ukrainie ciężko ci się skupić? Psychoedukatorka wyjaśnia, jak powrócić do stanu "tu i teraz"

Przez wojnę w Ukrainie ciężko ci się skupić? Psychoedukatorka wyjaśnia, jak powrócić do stanu „tu i teraz”

Kobieta trenuje jogę

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

Kobieta

Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz

Malwina Angerman-Kowalska

„Nasze potrzeby wynikają z talentów. Test Gallupa® pomaga je ujawnić i przestać od siebie uciekać” – mówi Malwina Angerman-Kowalska

Ewa Wojdyllo - Osiatynska

„Serce warto zarezerwować do odczuwania. Główna centrala zawiadowcza dotycząca jakości życia znajduje się w głowie” – mówi psycholog Ewa Woydyłło

„Najważniejsze, by nie ulegać presji: bo jestem sama, czas leci, a zegar biologiczny tyka” – seksuolożka Maria Kmieciak o randkowaniu w czasie pandemii

Irena Wielocha

„Jestem emerytką z polską emeryturą, a tu świat się przede mną otwiera”. Irena Wielocha po 60. została modelką, a jej profil na Instagramie śledzi ponad 40 tys. osób

Smutek może zapewnić przetrwanie. „W odniesieniu genetycznym sprawia, że inni mają odruch pomocy” – mówi Katarzyna Stefaniak, psychoterapeutka

Sylwia Gajewska-Stankiewicz, chora na artrogrypozę /fot. archwium prywatne

„Wielu nie mieści się w głowie, że osoba na wózku może uprawiać miłość. A ja nie jestem niepełnosprawnością, jestem kobietą” – mówi Sylwia Gajewska-Stankiewicz, chora na artrogrypozę

„To nie jest prawda, że wszystkie drzwi zostały już otwarte i że nie warto otwierać nowych. Każdy człowiek, który się rodzi, ma szansę zrobić coś po swojemu” – mówi dziennikarka Katarzyna Stoparczyk

Kobieta leży ma nacie do jogi

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

Kim są współcześni seryjni rozwodnicy? „Ślub i rozwód często traktowane są jak usługi, a nie wartości”

Kindfulness – dlaczego warto być życzliwym?

Kindfulness – dlaczego warto być życzliwym?

„Ludzie są specjalistami w różnych dziedzinach, a jednocześnie często są najmniejszymi specjalistami od samych siebie” /fot. Getty Images

„Ludzie są specjalistami w różnych dziedzinach, a jednocześnie są najmniejszymi specjalistami od samych siebie” – mówi o skutkach trudnego dzieciństwa psycholog dr Małgorzata Godlewska

Kobieta

Nie planuj wszystkiego. „Patrzymy często tam, gdzie chcemy się znaleźć, i przez to zdarza nam się przeoczyć to, co dzieje się tu i teraz”

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

para na kanapie

Czy można być niewiernym… genetycznie? Rozwiewamy wątpliwości

Jak dbać o nogi w podróży?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×