Przejdź do treści

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Piloxing, czyli gra przeciwieństw
Piloxing, czyli gra przeciwieństw Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
szczepienia przeciw COVID-19
„Chcemy, aby od 10 maja każdy dorosły mógł zapisywać się na szczepienie” – zapowiada premier
„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?
ratownik medyczny, pandemia
„Wasza ‘wolność’ i ‘spisek’ się kończy, kiedy nie możecie złapać tchu”. Ratownik o nagonce na medyków „zaangażowanych w pandemiczny spisek”
Tel Awiw
Sukces szczepień w Izraelu. Koniec z noszeniem masek na zewnątrz, szkoły ponownie otwarte
Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Ten trening to połączenie skrajności: statycznego pilatesu i energetycznego boksu, doprawione szczyptą zmysłowego tańca. Znakomicie wzmacnia i rzeźbi ciało, a w ciągu jednych zajęć pozwala spalić nawet 1000 kalorii!

Czym jest piloxing?

Piloxing wymyślony został przez mieszkającą w Kalifornii trenerkę celebrytów Vivecę Jensen, która postanowiła połączyć swoje ulubione dyscypliny sportowe w jeden niezwykle efektywny trening. Jak mówi jego twórczyni, piloxing został stworzony po to, by dawać kobietom poczucie wewnętrznej siły.

Stworzony przez nią zestaw ćwiczeń nie tylko rewelacyjnie spala tłuszcz i wzmacnia mięśnie, ale też daje poczucie pewności siebie i stabilności emocjonalnej oraz pozwala uwolnić się od codziennych napięć. Dzięki temu z każdych zajęć wychodzisz wzmocniona – fizycznie i psychicznie. Skuteczność metody sprawiła, że zajęcia z piloxingu odbywają się w 85 krajach świata.

Piloxing – jak ćwiczyć?

Piloxing jest połączeniem pilatesu z boksem i elementami tańca. Każdy trening ma podobną, interwałową strukturę i przeprowadzany jest w sekwencjach. Zaczyna się od intensywnej części cardio, podczas której w miejscu wykonujesz ciosy bokserskie. Dzięki temu tętno podnosi się do korzystnej, przyspieszającej spalanie tłuszczu częstotliwości, zaś mięśnie ramion intensywnie pracują, co skutkuje ich ładną rzeźbą. Zresztą nie tylko ramion, gdyż boks wzmacnia całą sylwetkę, w tym mięśnie nóg i mięśnie poprzeczne brzucha.

Najlepiej jest ćwiczyć boso. Ćwiczenia wykonujesz w specjalnych rękawiczkach z obciążnikami o wadze 250 g (możesz je zastąpić hantlami), dzięki czemu wysiłek jest większy, a efekty lepsze. Po boksowaniu przychodzi czas na wzmocnienie mięśni głębokich, czemu służyć mają stojące pozycje znane z pilatesu. Pozwalają też one rozciągnąć napięte poprzednim typem ćwiczeń ciało. Potem wprowadzane są energetyczne układy taneczne, które zwiększają radość z wykonanego właśnie wysiłku oraz dodają zmysłowości ruchom. A później… cała sekwencja zaczyna się od nowa.

Piloxing – wzmacnia i relaksuje

Trening piloxingu jest wymagający (nie bez powodu spalasz 1000 kalorii w ciągu godziny!), ale jednocześnie towarzyszy mu dużo zabawy. Dzięki temu masz z niego większą frajdę i motywację do ćwiczeń. Na pewno zachęcające są też efekty, jakie przynosi sylwetce. Piloxing wzmacnia i kształtuje całe ciało. Pięknie rzeźbi mięśnie ramion, wysmukla nogi, sprawia, że brzuch staje się mocny i płaski. Wzmacnia też mięśnie głębokie, odpowiedzialne za prawidłową postawę – świetnie sprawdzi się więc, jeśli prowadzisz siedzący tryb życia i często z tego powodu dokuczają ci bóle kręgosłupa.

Elementy pilatesu gwarantują smukłe i bardziej elastyczne ciało, lepszą koordynację ruchową i wytrzymałość. Bokserskie ciosy i wymachy, poza korzyściami fizycznymi, świetnie rozładowują napięcie, złość, nagromadzony stres. Kilkanaście minut boksowania wystarczy, by zniknęły, a ty poczujesz się silniejsza i pewna siebie.

Z kolei sekwencja taneczna nada gracji twoim ruchom, wzmacniając poczucie kobiecości i zmysłowości. Intensywność treningu sprawia zaś, że z zajęć na zajęcia twoja kondycja się poprawia, a nadprogramowe kilogramy niepostrzeżenie znikają.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Iga Majewska - Warsaw Pilates

„Jako babcia chcę chodzić po górach i jeździć rowerem, więc pilates traktuję jako inwestycję w przyszłość” – mówi Iga Majewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Joga hormonalna – sposób na równowagę

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Ćwiczenia na mięśnie nóg z obciążeniem – skuteczny trening w domu

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność