2 min.
Anita Włodarczyk ma własną Barbie. Pierwsza na świecie lalka młociarka

Anita Włodarczyk - polska "Barbie Shero 2021" / Facebook
Najnowsze
22.04.2021
Szczepienie na COVID-19 a dzień wolny od pracy. To „koszt, który może zostać przez firmy poniesiony”?
21.04.2021
Czy respiratory zabijają a szczepionki to eksperyment „godny Hitlera”? Doktor Michał rozprawia się z teoriami koronasceptyków
19.04.2021
„Chcemy, aby od 10 maja każdy dorosły mógł zapisywać się na szczepienie” – zapowiada premier
18.04.2021
„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?
18.04.2021
„Wasza ‘wolność’ i ‘spisek’ się kończy, kiedy nie możecie złapać tchu”. Ratownik o nagonce na medyków „zaangażowanych w pandemiczny spisek”
Firma Mattel – w ramach limitowanej kolekcji „Barbie Shero” – stworzyła zabawkę inspirowaną postacią polskiej lekkoatletki. „Jedyna na świecie lalka Barbie rzucająca młotem. Dzisiaj cieszę się jak dziecko” – napisała Anita Włodarczyk na Facebooku.
Anita Włodarczyk jako „Barbie Shero 2021”
Anita Włodarczyk – dwukrotna złota medalistka igrzysk olimpijskich, czterokrotna mistrzyni świata oraz wielokrotna rekordzistka globu – doczekała się kolejnego, tym razem dość nietypowego wyróżnienia. Uhonorowała ją firma Mattel, producent lalek Barbie, tworząc zabawkę inspirowaną wizerunkiem polskiej lekkoatletki.
„Dzisiaj cieszę się jak dziecko. Wiele wyróżnień, nagród w swojej karierze otrzymywałam. Każde z nich było dla mnie motywacją do osiągania jeszcze wyższych celów ale to wyróżnienie w postaci lalki Barbie zaprojektowanej na swoje podobieństwo jest szczególne”.
Lalka powstała w ramach limitowanej kolekcji „Barbie Shero 2021”, która ma motywować małe dziewczynki do walki o swoje marzenia.
„Anita od lat jest wzorem i inspiruje młodych ludzi. Wyróżnieniem ‚Barbie Shero’ została doceniona za niezwykłą determinację i upór w dążeniu do celu. Za odwagę i siłę, które pozwoliły jej nie tylko odnosić spektakularne sukcesy, ale także mierzyć się ze sportowymi wyzwaniami. Anita wspiera i motywuje młodych sportowców do poszukiwania własnej drogi i konsekwentnej walki o siebie oraz przekonuje, że nie ma rzeczy niemożliwych” – w ten sposób swój wybór motywuje marka.
Ewolucja Barbie
Od wielu już lat, krytykowana za promowanie wizerunku kobiety o nierealistycznych proporcjach sylwetki (w szczególności zbyt wąskiej talii i za długich nóg), Mattel stawia na większą inkluzywność. Dlatego w ofercie firmy, poza zróżnicowaniem ze względu na kolor skóry, oczu czy typ sylwetki, pojawiły się lalki, które reprezentują również różne schorzenia i niepełnosprawności. W 2019 roku zadebiutowały dwa modele lalek – Barbie z protezą nogi i na wózku inwalidzkim, a następnie Barbie z bielactwem, bez włosów czy ciemnoskóra z protezą.
Wyróżnienie „Barbie Shero”, przyznawane kobietom, które mogą być inspiracją dla dziewczynek i kobiet na całym świecie, zostało stworzone kilka lat temu. Do tej pory do grona „wyjątkowych bohaterek” trafiło 50 kobiet z 18 krajów. Pierwszą Polką nagrodzoną w ten sposób była podróżniczka i dziennikarka Martyna Wojciechowska, a drugą – Iwona Blecharczyk, zawodowa truckerka (kierowca samochodów ciężarowych). Włodarczyk jest trzecią Polką wyróżnioną przez firmę Mattel.
Poleć artykuł
Podoba Ci się ten artykuł?
Tak
Nie
Polecamy

21.04.2021
Oleg Nowak, „Lekarz na kółkach”: Nie myślę o sobie jako o osobie niepełnosprawnej. Po prostu pracuję. Ciało nie może mnie ograniczać

19.04.2021
Justyna Moraczewska: gdybym znała swoją wartość, nie dałabym się uderzyć

17.04.2021
Helen Mirren: Mężczyźni robią to, ponieważ młode dziewczyny są bezbronne. Chodzi o władzę i kontrolę

16.04.2021