Przejdź do treści

Albo czołganie się, albo pielucha. Pasażerka opublikowała uwłaczające nagranie z samolotu

Pasażerka musiała się czołgać do toalety w samolocie, bo personel odmówił pomocy \Źródło: Jenny Berrie/TikTok
Podoba Ci
się ten artykuł?

Jenny Berrie, młoda Brytyjka, wybrała się w podróż do Palmy w Hiszpanii. Nie wiedziała, że lot zamieni się w koszmar. Kiedy chciała skorzystać z toalety, musiała… czołgać się między siedzeniami. Wszystko dlatego że jest sparaliżowana od pasa w dół i porusza się na wózku inwalidzkim. Okazało się, że linie lotnicze AlbaStar nie przygotowały rozwiązania dla osób z niepełnosprawnością.

Usłyszała, że powinna założyć pieluchę

Tego lotu Jenny Berrie długo nie zapomni. Brytyjka jest osobą z niepełnosprawnością. Leciała hiszpańskimi liniami lotniczymi AlbaStar, którymi chciała dotrzeć do Palmy w Hiszpanii. Podczas podróży potrzebowała skorzystać z toalety. Okazało się, że… nie ma takiej możliwości. Personel pokładowy odmówił jej pomocy w tej kwestii. Z ust jednego z pracowników usłyszała, że „osoby niepełnosprawne powinny po prostu nosić pieluchy, aby uniknąć takiej sytuacji”.

Całe zdarzenie zostało sfilmowane. Jenny Berrie, mimo „poczucia zażenowania i wstydu” opublikowała upokarzające zdarzenie na TikToku. Film doczekał się 5 mln wyświetleń.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Kazali założyć pieluchę, a teraz przepraszają

Osoby z niepełnosprawnością powinny liczyć na pomoc personelu w dotarciu do toalety. Służą do tego specjalne, bardzo wąskie wózki inwalidzkie, którymi można przewieźć pasażera pomiędzy rzędami siedzeń.

Berrie została przewieziona na takim wózku do swojego miejsca w samolocie, jednak później, na pokładzie już go nie było. W rozmowie z „The Mirror” powiedziała, że personel pokładowy stwierdził, że „nigdy nie było problemów z tym, żeby osoby z niepełnosprawnością zakładały na czas podróży pieluchy”.

„Życie osoby z niepełnosprawnościami bywa czasami poniżające i zawstydzające. Niestety tak było teraz – opowiada. – Poczułam się upokorzona po tym, jak powiedzieli mi w twarz, że powinnam nosić pieluchę, choć jej nie potrzebuję. I że są zadowoleni ze swojej polityki.”

Berrie zdecydowała się opublikować to nagranie, bo jej zdaniem „osobom z niepełnosprawnościami po prostu się nie wierzy”. Po tym zdarzeniu złożyła petycję w sprawie obowiązku posiadania przez linie specjalnie dostosowanego wózka inwalidzkiego na pokładzie każdego samolotu w Wielkiej Brytanii. Zebrała już prawie 5000 podpisów.

„Jest wiele ulepszeń, jeśli chodzi o dostępność w branży turystycznej i mam nadzieję, że zostaną one wkrótce wprowadzone”- mówiła w rozmowie z  „The Mirror”.

Przedstawiciele AlbaStar powiedzieli, że „szczerze przepraszają za wydarzenie, które niedawno miało miejsce podczas jednego z ich lotów”.

Internauci są zszokowani nagraniem i wyrażają swoje oburzenie:

„Nie mogę uwierzyć, że w 2022 roku musiałaś przez to przejść”

„To jest hańba”

” To jawne łamanie praw człowieka”

 

Źródła: Mirror, businessinsider.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Podoba Ci
się ten artykuł?