Przejdź do treści

Zdrowy styl życia. Dietetyczka podpowiada, na co zwrócić naszą uwagę

Kobieta je danie w restauracji. Na zdjęciu widok z góry na jej talerz
Zdrowy styl życia. Dietetyczka podpowiada, na co zwrócić naszą uwagę/ Pexels, fot. Daria Shevtsova
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Zjawisko binge drinkingu coraz bardziej widoczne w Polsce. Najnowsze wyniki badań pokazują, jak pandemia zmieniła nasze nawyki w spożywaniu alkoholu
„Nie mam dzieci z wyboru. Nie będę za to przepraszać!”. Ewa Chodakowska odpowiada na hejt
Transpłciowa pacjentka trafiła na oddział męski. „To jest on, to jest mężczyzna” – mówią lekarze
Lara Gessler o życiu z ortoreksją: „Wpadałam w panikę, kiedy miałam pięć, a nie sześć migdałów na śniadanie”
Svante Pääbo laureatem nagrody Nobla w dziedzinie medycyny. „Udało mu się dokonać niemożliwego”

Anna Reguła, prowadząca profil Niekoniecznie Dietetycznie na Instagramie, zwraca uwagę na błędy w zdrowym stylu życia. Wiele osób bowiem koncentruje się na rzeczach, które są mniej istotne. By zacząć żyć zdrowo powinniśmy zadbać o mocne fundamenty. O czym mowa?

O zdrowym stylu życia wiesz już wszystko? Uważaj, koncentrując się na szczegółach, możesz zapomnieć o najważniejszych aspektach. Jak zaznacza na swoim profilu na Instagramie dietetyczka Anna Reguła, zacząć należy od zbudowania dobrych fundamentów.

Aby poprawnie zabrać się za siebie, skupcie się najpierw na podstawach. Bez dobrego fundamentu ciężko jest zbudować odpowiednie nawyki żywieniowe. Zamiast popadać w skrajności i obsesję na punkcie jedzenia, nauczmy się traktować z szacunkiem swoje ciało, umysł i nie dajmy się nabijać marketingowcom w butelkę – apeluje ekspertka.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
Skutki uboczne stresu o których warto wiedzieć. Jak reaguje twoje ciało?

Fundamenty zdrowego stylu życia

Reguła wyjaśnia, że w codziennych wyborach na początku naszej drogi o zdrowe życie należy skupiać się na większych rzeczach. Często jednak naszą uwagę pochłaniają rzeczy mniej istotne. Dietetyczka opublikowała grafikę, na której wymienia to, na czym powinniśmy się koncentrować. Wylicza także, na czym zazwyczaj skupiamy się, kiedy staramy się żyć zdrowo.

Na czym się koncentrujemy:

  • kawa ziarnista czy rozpuszczalna,
  • masło orzechowe 100 proc. czy 96 proc.,
  • łączenie ogórka z pomidorem,
  • płatki owsiane górskie czy błyskawiczne,
  • woda filtrowana, z kranu czy magiczna,
  • mleko 1,5 proc. czy 2 proc., świeże czy UHT,
  • ksylitol czy erytrytol,
  • śniadanie zwykłe czy białkowo – tłuszczowe.

Na czym powinniśmy się koncentrować:

  • zaniedbywanie regularnych ćwiczeń,
  • brak aktywności fizycznej,
  • przewlekłe niedobory snu,
  • nadmiar suplementów, kuracji, detoksów i innych wynalazków,
  • regularne wizyty w fast foodach, codzienna szybka dieta z marketu,
  • jedzenie pod wpływem emocji,
  • przewlekły stres,
  • zbyt szybkie tempo życia.

Anna Reguła – Niekoniecznie dietetycznie

Anna Reguła to dyplomowana dietetyczka prowadząca w mediach społecznościowych profil pod nazwą „niekoniecznie_dietetycznie”. Zajmuje się układaniem planów dietetycznych oraz prowadzeniem szkoleń z zakresu odżywiania. Jej konto na Instagramie obserwuje 180 tys. osób. Można znaleźć tam różne ciekawostki oraz porady dla osób, które chcą się zatroszczyć o to, co kładą na talerzu.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Anna Reguła Dietetyka (@niekoniecznie_dietetycznie)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

rozmyślająca kobieta

Jak przygotować się do zmiany? Poznaj 5 najważniejszych kroków

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

Ile kroków dziennie powinno się zrobić?

Aleksandra Krupska /fot. archiwum prywatne

„Sama motywacja wewnętrzna bywa niewystarczająca”. Psychoterapeutka Aleksandra Krupska mówi o wprowadzaniu w życie dobrych nawyków

„Stary nawyk przypomina zarośniętą leśną ścieżkę. Jeśli znów na nią wejdziemy, to przypomnimy sobie, jak przyjemnie było się nią przechadzać, i zechcemy na nią wrócić” – mówi o trudzie zmian socjolożka Jadwiga Korzeniewska

Kobieta siedzi na łóżku i się cieszy

Zadbaj o siebie na co dzień! Chemiczka wyjaśnia, jakie rytuały warto wprowadzić do swojego planu dnia

10 000 kroków – dacie radę?

10 000 kroków – dacie radę?

zamyślona kobieta

Jak powstaje nowy nawyk? Co zrobić, żeby zmiana się udała?

6 naprawdę dziwnych nawyków, które są zdrowe!

6 naprawdę dziwnych nawyków, które są zdrowe!

Chłopaków boli bardziej

Chłopaków boli bardziej

Ambasador Zdrowia – zaszczytna rola

Ambasador Zdrowia – zaszczytna rola

Style zdrowia – jak dbają o siebie Polki i Polacy?

Style zdrowia – jak dbają o siebie Polki i Polacy?

Zmień wakacyjne inspiracje w zdrowe nawyki

Zmień wakacyjne inspiracje w zdrowe nawyki

Rady fizjoterapeuty dla Świadomych Indywidualistów

Rady fizjoterapeuty dla Świadomych Indywidualistów

Rady fizjoterapeuty dla Zmęczonych Herosów

Rady fizjoterapeuty dla Zmęczonych Herosów

Rady fizjoterapeuty dla Pogodnych Mędrców

Rady fizjoterapeuty dla Pogodnych Mędrców

Rady fizjoterapeuty dla Niepocieszonych Podjadaczy

Rady fizjoterapeuty dla Niepocieszonych Podjadaczy

Ćwiczenie dla książkoholików. Fizjoterapeuta tłumaczy, jak wzmocnić szyję i kręgosłup

Rady fizjoterapeuty dla Poprawnych Optymistów

Rady fizjoterapeuty dla Poprawnych Optymistów

Zajawka dnia: sprawdź, jaki jest twój styl zdrowia

Zajawka dnia: sprawdź, jaki jest twój styl zdrowia

Rady eksperta dla Zdesperowanych Buntowników

Rady eksperta dla Zdesperowanych Buntowników

Rady eksperta dla Świadomych Indywidualistów

Rady eksperta dla Świadomych Indywidualistów

Rady eksperta dla Pozornych Twardzieli

Rady eksperta dla Pozornych Twardzieli

Rady eksperta dla Zmęczonych Herosów

Rady eksperta dla Zmęczonych Herosów

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×