Przejdź do treści

Wracasz na siłownię? O tych rzeczach musisz pamiętać

Wracasz na siłownię? O tych rzeczach musisz pamiętać Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Simone Biles rezygnuje z igrzysk w trosce o swoje zdrowie psychiczne
Simone Biles postawiła na pierwszym miejscu zdrowie psychiczne. Sponsorzy olimpijscy i fani popierają jej decyzję
MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków
Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje
Kiełki słonecznika – właściwości, wartości odżywcze, hodowla
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!

Wiele sytuacji życiowych sprawia, że musimy przerwać ćwiczenia na siłowni. Jedną z nich jest pandemia wirusa COVID-19. Zastój w ćwiczeniach ma duży wpływ na nasze ciało. Decyzja o powrocie na siłownię to świetny krok, jednak trzeba się do niego przygotować.

Intensywne ćwiczenia na siłowni pozwalają utrzymać bardzo dobrą kondycję fizyczną. Trzeba jednak robić to regularnie, aby ciało nie miało możliwości rozleniwienia się. Przerwy mogą prowadzić też do zaniku mięśni, czy do utrzymania odpowiedniego oddechu. Zobacz, jak najlepiej przygotować się na wyjście na siłownię po długim czasie, aby nie nadwyrężyć swojego zdrowia, a przede wszystkim – chęci.

kobieta na siłowni

Przeczytaj warunki bezpieczeństwa

To, że siłownie powoli się otwierają, nie znaczy, że wirus zniknął. Wprowadzone zostały pewne obostrzenia, dzięki którym ryzyko zarażenia się jest mniejsze. Warto zapoznać się z obecnym regulaminem na wybranej siłowni, aby bezpiecznie i odpowiedzialnie korzystać z placówki. Pamiętaj o myciu rąk, noszeniu maseczki i utrzymywaniu dystansu. Zastanów się nad uczęszczaniem na siłownię w godzinach zmniejszonego ruchu oraz wykonywaniu ćwiczeń, które nie wymagają uwagi trenera lub opiekuna.

Zacznij powoli

Należy pamiętać, że 3- czy 4-miesięczna przerwa w ćwiczeniach to bardzo dużo. Kondycja nie jest już ta sama, a więc wybieranie ciężarów lub intensywności sprzed przerwy może doprowadzić do szybkiej kontuzji. Warto zacząć od lżejszych ćwiczeń, a następnie stopniowo przechodzić do tych bardziej skomplikowanych i wymagających większej siły. Nie zajmie to długo, a będzie bardziej bezpieczne niż rzucanie się na głęboką wodę.

Wybieraj ćwiczenia, których nie możesz zrobić w domu

Jeśli regularnie ćwiczyłaś w domu, to duży plus dla ciebie. Wiadomo, że w warunkach domowych nie jest się w stanie zrobić wszystkich ćwiczeń. Przychodząc na siłownię, postaraj się wybierać taki sprzęt, którego brakowało ci podczas przerwy. Zwiększysz różnorodność ćwiczeń oraz w końcu wyjdziesz z rutyny uprawianej w domu. Sprzęt taki jak bieżnia, sztangi i różne maszyny do wyciskania klatki piersiowej są znów dostępne, a ich użycie wzmocni powolny powrót do profesjonalnych treningów.

Postaw na krótsze treningi

Krótsze, a bardziej intensywne treningi pozwolą zachować więcej przerwy i odpoczynku, do którego się przyzwyczailiśmy. Dużo siłowni wprowadza także skrócony czas użytkowania z placówki. Skup się na krótszych i bardziej złożonych ćwiczeniach, które obejmują więcej partii mięśni. Jednocześnie możesz pracować nad wieloma aspektami, a nie nad pojedynczymi częściami ciała. W takich treningach przyda się stoper lub minutnik, który pomoże ci śledzić czas na odpoczynek. W przypadku dużej intensywności, przerwa powinna trwać 2-3 minuty, a w przypadku krótszej – około 30-60 sekund.

Jeśli zastosujesz się do tych porad, możesz być pewna, że powrót na siłownię okaże się fajnym przeżyciem, bez zbędnego stresu i zniechęcenia.

 

Źródło: blog.myfitnesspal

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Dziewczyna jedzie na rowerze

Ból kolan a jazda na rowerze – czy to dobry pomysł? Wyjaśnia fizjoterapeutka

Pandemia a alkohol. Jak i ile piliśmy w czasie pandemii COVID-19?

„Jedno piwo, kieliszek wina, 50 mg wódki”. Najnowszy sondaż pokazuje, jak i ile alkoholu piliśmy w czasie pandemii

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Kobieta na siłowni

Nowe ograniczenia związane z COVID-19. Rząd m.in. ograniczył dostęp do basenów i siłowni

Ewa Kasprzyk / Archiwum prywatne

Ewa Kasprzyk: Uwielbiam słodkie lenistwo i nicnierobienie, ale w międzyczasie skoczę sobie ze spadochronem lub pójdę pomorsować

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?