Przejdź do treści

Wracasz na siłownię? O tych rzeczach musisz pamiętać

Wracasz na siłownię? O tych rzeczach musisz pamiętać Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Matka z córką
Jak wyglądają skutki wychowywania dziewczynek w duchu „grzeczności”? Wyjaśnia Magda Korczyńska
Aranda de Duero
Hiszpańskie miasto obwieszcza, że jest pierwszym, które pokonało pandemię COVID-19
Kobieta wyciera szklankę ścierką
Mama Chemik: bakterie, grzyby i wirusy kolonizują nasze gąbki w zastraszającym tempie, a my często nie jesteśmy tego nawet świadomi
pielęgniarka
Co zobaczysz, gdy wpiszesz słowo ‘pielęgniarka” w wyszukiwarkę grafiki Google? „Szału nie ma. Zaproszenie do burdelu” – kwituje Mateusz Sieradzan
szcześliwa dziewczyna w pandemii
Ludzie szczęśliwi chętniej stosują się do obostrzeń – wynika z analizy zachowań społecznych w pandemii

Wiele sytuacji życiowych sprawia, że musimy przerwać ćwiczenia na siłowni. Jedną z nich jest pandemia wirusa COVID-19. Zastój w ćwiczeniach ma duży wpływ na nasze ciało. Decyzja o powrocie na siłownię to świetny krok, jednak trzeba się do niego przygotować.

Intensywne ćwiczenia na siłowni pozwalają utrzymać bardzo dobrą kondycję fizyczną. Trzeba jednak robić to regularnie, aby ciało nie miało możliwości rozleniwienia się. Przerwy mogą prowadzić też do zaniku mięśni, czy do utrzymania odpowiedniego oddechu. Zobacz, jak najlepiej przygotować się na wyjście na siłownię po długim czasie, aby nie nadwyrężyć swojego zdrowia, a przede wszystkim – chęci.

kobieta na siłowni

Przeczytaj warunki bezpieczeństwa

To, że siłownie powoli się otwierają, nie znaczy, że wirus zniknął. Wprowadzone zostały pewne obostrzenia, dzięki którym ryzyko zarażenia się jest mniejsze. Warto zapoznać się z obecnym regulaminem na wybranej siłowni, aby bezpiecznie i odpowiedzialnie korzystać z placówki. Pamiętaj o myciu rąk, noszeniu maseczki i utrzymywaniu dystansu. Zastanów się nad uczęszczaniem na siłownię w godzinach zmniejszonego ruchu oraz wykonywaniu ćwiczeń, które nie wymagają uwagi trenera lub opiekuna.

Zacznij powoli

Należy pamiętać, że 3- czy 4-miesięczna przerwa w ćwiczeniach to bardzo dużo. Kondycja nie jest już ta sama, a więc wybieranie ciężarów lub intensywności sprzed przerwy może doprowadzić do szybkiej kontuzji. Warto zacząć od lżejszych ćwiczeń, a następnie stopniowo przechodzić do tych bardziej skomplikowanych i wymagających większej siły. Nie zajmie to długo, a będzie bardziej bezpieczne niż rzucanie się na głęboką wodę.

Wybieraj ćwiczenia, których nie możesz zrobić w domu

Jeśli regularnie ćwiczyłaś w domu, to duży plus dla ciebie. Wiadomo, że w warunkach domowych nie jest się w stanie zrobić wszystkich ćwiczeń. Przychodząc na siłownię, postaraj się wybierać taki sprzęt, którego brakowało ci podczas przerwy. Zwiększysz różnorodność ćwiczeń oraz w końcu wyjdziesz z rutyny uprawianej w domu. Sprzęt taki jak bieżnia, sztangi i różne maszyny do wyciskania klatki piersiowej są znów dostępne, a ich użycie wzmocni powolny powrót do profesjonalnych treningów.

Postaw na krótsze treningi

Krótsze, a bardziej intensywne treningi pozwolą zachować więcej przerwy i odpoczynku, do którego się przyzwyczailiśmy. Dużo siłowni wprowadza także skrócony czas użytkowania z placówki. Skup się na krótszych i bardziej złożonych ćwiczeniach, które obejmują więcej partii mięśni. Jednocześnie możesz pracować nad wieloma aspektami, a nie nad pojedynczymi częściami ciała. W takich treningach przyda się stoper lub minutnik, który pomoże ci śledzić czas na odpoczynek. W przypadku dużej intensywności, przerwa powinna trwać 2-3 minuty, a w przypadku krótszej – około 30-60 sekund.

Jeśli zastosujesz się do tych porad, możesz być pewna, że powrót na siłownię okaże się fajnym przeżyciem, bez zbędnego stresu i zniechęcenia.

 

Źródło: blog.myfitnesspal

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Komary atakują? 6 naturalnych sposobów, które pomogą ci się pozbyć ich z domu

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem