Przejdź do treści

To jajko na Instagramie zyskało ponad 52 mln polubień. Okazało się się, że cała akcja miała szczytny cel

Instagram @world_record_egg
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Najpopularniejsze jajko na Instagramie pękło, niosąc ze sobą ważny przekaz na rzecz pomocy osobom cierpiącym na zaburzenia zdrowia psychicznego.

Jajko bijące rekord świata w polubieniach na Instagramie osiągnęło swój cel na poziomie 52 mln polubień. Później jednak na koncie @world_record_egg pojawiały się kolejne zdjęcia jajka, które coraz bardziej pękało. Okazało się, że za akcją stoi platforma streamingowa Hulu, która w niedzielę na swoim InstaStories opublikowała 30-sekundowy spot wyjaśniający historię jajka.

Cel akcji pozytywnie nas zaskoczył, bowiem jajko powstało, aby promować zdrowie psychiczne. „Cześć, jestem jajkiem bijącym rekord świata (musiałeś o mnie słyszeć). Ostatnio zacząłem pękać. Dopadła mnie presja social mediów. Jeśli także się z tym zmagasz, porozmawiaj z kimś” – taką wiadomość przekazuje nam popularne jajko w animowanym filmie Hulu.

Historia jajka na Instagramie

Zdjęcie jajka opublikowano na instagramowym profilu World Record Egg 4 stycznia, w celu pobicia rekordu polubień zdjęcia celebrytki, Kylie Jenner. Jedna z najsłynniejszych gwiazd Instagrama opublikowała zdjęcie swojej córki, Stormi, które stało się najpopularniejszym zdjęciem serwisu z prawie 19 mln polubień.

View this post on Instagram

stormi webster ??

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

Jajko jednak zdetronizowało Jenner, zdobywając ponad 52 mln serduszek. Szokująca popularność, jaką zdobyło zdjęcie zwykłego jajka, udowodniła, że w sieci może zaistnieć każdy. Sytuację skomentowała również sama Jenner, publikując krótki, wymowny filmik.

View this post on Instagram

Take that little egg

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

Po dwóch tygodniach od pierwszego zdjęcia jajka, opublikowano kolejne, przedstawiające jajko, które powoli zaczyna pękać, podsycane kolejnymi zdjęciami. Rozpoczęły się spekulacje, kto za tym stoi. 1 lutego na instagramowym koncie World Record Egg pojawiło się następne zdjęcie, wyjaśniające, że wszystko stanie się jasne podczas finału Super Bowl w ostatnią niedzielę stycznia. Okazało się wtedy, że za akcję odpowiedzialna jest platforma streamingowa Hulu.

Spodziewaliśmy się, że jajko będzie reklamą, jednak cała akcja miała zupełnie inny wymiar. W niedzielę na InstaStories Hulu pojawił się 30-sekundowy spot, tłumaczący całą akcję. Wyjaśniono, że jajko wspiera szczytny cel – walkę o zdrowie psychiczne i doradza, by każdy kto czuje się podobnie jak popularny owalny bohater, jest smutny, ma depresję i „pęka”, nie wstydził się, tylko zgłosił po pomoc. Spot odsyła do amerykańskiej organizacji non – profit Mental Health America, która podziękowała za całą akcję, pisząc na Twitterze: „Chcieliśmy podziękować mówiącemu jajku za naświetlenie sprawy problemów zdrowia psychicznego z bardzo ważną wiadomością. Nie każdy umie mówić otwarcie o zdrowiu psychicznym, a ty zrobiłeś to dla co piątego Amerykanina, który przez to cierpi. Dzięki!”.

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.