Przejdź do treści

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido
Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Fot. Westend61; / Getty Images
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Czy trzeba będzie podpisywać zgodę na seks? Nowa definicja gwałtu budzi kontrowersje
Dlaczego warto sikać pod prysznicem? Powodów jest mnóstwo!
Wiecznie jesteś głodna? Sprawdź, jak łatwo sobie z tym poradzić
Olga Kamińska
Co decyduje o tym, z kim się wiążemy? Tłumaczy neuropsycholożka dr Olga Kamińska [WIDEO]
Substancja, która znajduje się w opakowaniach plastikowych, może być szkodliwa dla rozwoju dziecka – tak wynika z badania szwedzkich naukowców
Substancja, która znajduje się w opakowaniach plastikowych, może być szkodliwa dla rozwoju dziecka – tak wynika z badania szwedzkich naukowców

Na spadek libido wpływa styl życia, choroby, problemy w związku i, jak pokazują brytyjskie badania, przede wszystkim stres. To on nie pozwala się skupić na  przyjemności, powoduje niepokój i tym samym odbiera apetyt na seks. Co jeszcze negatywnie wpływa na naszą ochotę na seks?

Libido a portale społecznościowe

W Wielkiej Brytanii przeprowadzono badania na grupie ponad 2 tys. dorosłych. Aż 45 proc. ankietowanych stwierdziło, że to właśnie stres jest najgorszym czynnikiem wpływającym na pociąg seksualny. Jednak badaczy najbardziej zdziwił fakt, że jedynie 10 proc. badanych problem widzi w serwisach społecznościowych.  A zdaniem terapeutki Ellen Brady Facebook i Instagram na pewno mają większy wpływ, niż sugerują to badania.

Nie ma podstawowego związku między parami, nie nawiązują one nawet kontaktu wzrokowego, ani nie rozmawiają ze sobą, więc nic dziwnego, że kiedy kładą się spać, seks jest trudny” – powiedziała Brady.

"Byle co w seksie wybija mnie z rytmu". Masz ten problem? Koniecznie przeczytaj, co mówi na ten temat psycholożka

Libido a oczekiwania łóżkowe

Badanie przeprowadzone przez BBC Radio 5 Live pokazało, że połowa respondentów jest zadowolona ze swojego życia seksualnego, a 58 proc. jest dumna ze  swoich wyczynów łóżkowych. Jednak 38 proc.mężczyzn i jedna czwarta  kobiet była nieusatysfakcjonowana swoim pożyciem seksualnym. Takie rozczarowania mogą być przyczyną braku odpowiedniej  intymności czy gry wstępnej. W tym wypadku Ellen Brady radzi, by skupić  się na pobocznych pieszczotach, a nie na samym seksie.

Na tym polega wielki podział na płeć. Kobiety bardzo często potrzebują emocjonalnej bliskości, pocałunków i przytulania, a mężczyźni nie uważają tego za priorytet. Na pierwszym miejscu stawiają seks”- tłumaczy terapeutka i dodaje, że niektórzy mężczyźni lubię zaczynać od całowania, szczególnie jeśli wiedzą, że skończy się to czymś więcej.

para zakochanych, romantyczny wieczór

Libido a stres

Statystyki sugerują, że 74 proc Brytyjczyków odczuwało stres lub nie radziło sobie z problemami w ciągu ostatniego roku. Stres może prowadzić do lęku, który jest znanym zabójcą libido. Wynika to reakcji organizmu na napięcie oraz z tego, że w stresującym okresie narządy płciowe są słabiej ukrwione, co prowadzi do nieodczuwania popędu, bo nasz umysł skupia się na zredukowaniu problemu, który doprowadził do stresującej sytuacji.


Opracowano na podstawie Daily Mail

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Kobieta śmieje się

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

kobieta nad wodą

Nie radząc sobie z gniewem, szkodzisz zdrowiu. Do wyjścia z gniewu potrzebnych jest 5 kroków

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

prokrastynacja

Prokrastynacja – czym jest, objawy, leczenie, jak zwalczać

Kobieta siedzi do góry nogami w fotelu

Pozbądź się lęku! Żyj tu i teraz, nie na wszystko masz wpływ

Kobieta

Stres a odporność – czego jeszcze nie wiemy o tym przedziwnym związku?

10 niezdrowych wieczornych nawyków

kobieta nad morzem

„Stresuje nas nasza interpretacja rzeczywistości” – mówi psycholog Katarzyna Binkiewicz. Jak przestać się zamartwiać?

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

„Gdy nadchodzą święta, jesteśmy zazwyczaj tak zmęczeni i sfrustrowani, że przestają nas cieszyć” – mówi psycholożka

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak być „tu i teraz”? Mówi nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

Kobieta stoi z psem na molo

Czasem lepiej jest odpuścić, niż żyć w ciągłym stresie i poczuciu winy. Psychoterapeutka podpowiada, jak się tego nauczyć

Grzegorz Pawłowski coach oddechem

„Z oddychania mamy 70 proc. energii, która jest potrzebna dla naszego ciała i przestrzeni emocjonalnej”. Rozmowa z coachem oddechem

Stres działa jak śmieciowe jedzenie. Dlaczego tak się dzieje?

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak medytować w domu? Sprawdź, jakie wskazówki ma nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

„Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie”. Jak zacząć medytować? [WIDEO]

dziewczyna na łóżku z książką

Nie ma oziębłych kobiet – zauważa seksuolożka Katarzyna Koczułap. To mit!

„Jestem za tym, żeby aromaterapia była przedmiotem szkolnym”. Katarzyna Kochańska opowiada, jak zapach może pomóc w nauce i pracy

Książka na stres. Czytaj dla zdrowia!

Ciągły stres niszczy ci życie. Sprawdź, jak go okiełznać!

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Czujesz się wypalona? Zrób sobie dzień przerwy

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia