Przejdź do treści

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Red Lipstick Monster pokazała swoje zdjęcie w kostiumie kąpielowym – bez retuszu i filtra. „W końcu ktoś pokazuje prawdziwość kobiet”
Cztery zarzuty o napaść na tle seksualnym. Czy to koniec Kevina Spaceya?
40 tys. zł odszkodowania za naruszenie praw pacjenta. Przy nazwisku mężczyzny widniał napis „pacjent HIV”, który każdy mógł zobaczyć
Marianna Gierszewska wystąpiła w kampanii reklamowej bielizny z widoczną stomią. „Na długi czas zupełnie odcięłam się od swojego ciała”
„Wzięłam tyle hormonów, że powinnam nimi sikać” – Dorota Wellman o trudnej drodze do macierzyństwa

Nie ma nic lepszego niż ciepła kąpiel po długim, wyczerpującym dniu. Czy wiesz, jak wykorzystać ten czas, aby w pełni się zrelaksować i zregenerować?

Idealny koniec dnia

Wieczorna kąpiel może się czasem okazać najlepszym sposobem na odpoczynek i zresetowanie. W końcu masz czas dla siebie. Zapominasz na chwilę o innych i możesz zadbać o swoje ciało i psychikę. Kąpiel w wannie to świetne lekarstwo na stres. Możemy sprawić, aby była dla nas jeszcze bardziej korzystniejsza. Jak to zrobić?

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Cenne dodatki

  • Magiczne, roślinne dodatki

Jedną z głównych recept na udaną kąpiel jest dodanie do wody kilku składników. Są to zioła i kwiaty o właściwościach relaksujących i regeneracyjnych. Należą do nich m.in.:

  • lawenda,
  • werbena,
  • róża,
  • melisa,
  • mięta.

Kąpiel z takimi składnikami będzie obfitować w piękne zapachy, a dodatkowo złagodzi stany zapalne i uspokoi układ nerwowy.

  • Sól morska lub sole do kąpieli

Do kąpieli możesz dodać nie tylko płatki kwiatów. Możesz także wsypać 2 szklanki soli morskiej, aby wzmocnić doznania i oczyszczenie. Jeśli jesteś w posiadaniu specjalnych soli do kąpieli, nie zawahaj się ich użyć. Sól zawiera wiele minerałów, które pomagają rozluźnić mięśnie, usuwać stan zapalny oraz złagodzić skórę, pozostawiając ją gładką i czystą.

  • Olejki eteryczne

Do ciepłej wody dodaj kilka lub kilkanaście kropli olejku eterycznego. Mają one bardzo intensywne zapachy, niosą ze sobą podwójne korzyści – działają zarówno przez skórę, jak i przy oddychaniu.  Większość olejków łagodzi stany zapalne, poprawia krążenie, oczyszcza zatoki oraz uspokaja.

Używaj ulubionego olejku, ponieważ zapach w łazience unosi się jeszcze długo po kąpieli. Ciekawymi i bardzo relaksującymi zapachami są olejki z lawendy, bergamotowe lub rozmarynowe.

Kobieta leży na łóżku

Jak jeszcze ulepszyć kąpiel?

  • Świeczki lub kominki do aromaterapii

Jeśli trudno zapomnieć o wydarzeniach z dnia lub już myślisz o tym, co będzie jutro, zapal sobie kilka świeczek lub dodaj dodatkowe olejki do kominka aromaterapeutycznego. Patrzenie w światełko pomaga się skupić. To świetny czas na medytację i uspokojenie umysłu. Pamiętaj, aby nie stawiać świeczek czy kominków bezpośrednio na wannie. Szybko się nagrzewają, a gdy kapnie na nie chłodna woda, mogą pęknąć.

  • Kieliszek wina lub filiżanka herbaty

Świetnym dodatkiem do kąpieli może okazać się relaksujący napój. Kieliszek schłodzonego wina lub filiżanka ciepłej herbaty mogą zdziałać cuda i dodać nutkę rozkoszy. Dobrym sposobem jest również zaparzenie ziół, na przykład rumianku lub melisy. Jeśli masz problemy z krążeniem, to ciepły napój lub alkohol w połączeniu z gorącą wodą mogą źle wpłynąć na twoje samopoczucie. Może ostudź herbatę lub zastąp ją mrożoną wersją?

 

Źródło: wellandgood

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Kobieta w namiocie na plaży

Jak odpocząć w czasie krótkiego wyjazdu? Podpowiadamy!

Dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

„Zaparkuj trudne sprawy na czas urlopu”. Jak skutecznie przewietrzyć głowę w trudnych czasach, mówi psycholożka Karolina Lipińska

Kobieta czyta gazetę przy śniadaniu

Weekend w pełni. Można poleniuchować. Ale czy warto?

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Czym jest stresslaxing? / Fot. Pexels

Stres zamiast odpoczynku. Jak zwalczyć stresslaxing?

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Medytacja jest dla ludzi! Jak zacząć? Wyjaśniamy rodzaje i techniki

Kobieta trenuje jogę

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

Kobieta

Kiepska pogoda pokrzyżowała twoje plany weekendowe? Zobacz, jak nudzić się w kreatywny sposób

Jak odpocząć w jeden wieczór? Psycholog zdradza sprawdzone patenty

ASMR – orgazm dla mózgu. Jak to działa i na co może pomóc?

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Kobieta

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Pozycja trupa, czyli jak się relaksować

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Ig Noble przyznane

Ig Noble przyznane! W dziedzinie medycyny zwyciężyło odkrycie, że orgazm może… udrażniać nos

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Jak sikać, by nie szkodzić mięśniom dna miednicy? Kluczowe jest ułożenie… łokci

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×