Przejdź do treści

Powiedz „piersi” – ratuj życie. Kto się wstydzi tego słowa?

Print Screen Youtube Say #Breast. Save Lives.
Podoba Ci
się ten artykuł?

Kampania „Powiedz #Piersi. Ratuj życie” ma za zadanie oswoić kobiety w Singapurze z ich własnymi piersiami i poszerzyć wiedzę o raku piersi. Z ankiety poprzedzającej całą akcję wynika, że połowa mieszkańców Singapuru wstydzi się wypowiedzieć słowo „piersi”, które kojarzy im się perwersyjnie i wzbudza uczucia pełne skrępowania. O tym, jak nieswojo z biustem czują się kobiety, nakręcono krótki film promujący kampanię.

Kampania „Powiedz #Piersi. Ratuj życie” została stworzona w ramach miesiąca walki z rakiem piersi i skierowana jest do mieszkańców Singapuru. Odpowiedzialna za nią jest Fundacja Singapore Breast Cancer Foundation (BCF), zajmująca się profilaktyką i podnoszeniem świadomości na temat chorób nowotworowych u kobiet. Do współpracy zaproszona została także agencja marketingowa DDB Group Singapore. Inspiracją do stworzenia kampanii społecznej było społeczne tabu na temat kobiecego biustu. Eksperyment, który został przeprowadzony w ramach akcji, poprzedziła ankieta online z 300 respondentami, wykazując, że połowa mieszkańców Singapuru ma problem z wypowiedzeniem słowa „piersi”.

 

10 rzeczy, za które pokochają cię twoje piersi

Fundacja, wykorzystując dyskomfort mieszkańców, nakręciła krótki film, wykorzystywany w kampanii, który idealnie odzwierciedla głębię problemu. Ludzie są zawstydzeni i niepewni, gdy zostają poproszeni o przeczytanie z kartki hasła „piersi”. Wideo uchwyciło spontaniczne i pełne zakłopotania reakcje publiczności.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawienia

Realizatorzy projektu poprzez kampanię „Powiedz #Piersi. Ratuj Życie” chcą otworzyć mieszkańców Singapuru i poszerzyć świadomość i wiedzę o raku piersi, aby pomóc we wczesnym wykrywaniu tej choroby. Do rozszerzenia kampanii wykorzystano głównie media społecznościowe, w tym Facebook i Instagram. Skupiono się także na plakatach, umieszczanych w środkach komunikacji miejskiej.

Facebook @Breast Cancer Foundation

Facebook @Breast Cancer Foundation

Facebook @Breast Cancer Foundation

Kampania poprzez umieszczenie haseł w publicznej przestrzeni ma za zadanie przyzwyczaić społeczność Singapuru i uzyskać pozytywny wydźwięk słowa „piersi”, a także uświadomić o konieczności profilaktycznych badań.

Jak widać, wciąż są miejsca na ziemi, gdzie nie mówi się o rzeczach – wydawałoby się – oczywistych. Jako redakcja Hello Zdrowie chcielibyśmy żyć w świecie, w którym wszyscy wypowiadają „piersi” ze swobodą i dumą, a także wiedzą jak je badać.

 

Więcej informacji możesz uzyskać na Facebooku Breast Cancer Foundation

Gepostet von Breast Cancer Foundation am Sonntag, 29. März 2015

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.
Podoba Ci
się ten artykuł?