Przejdź do treści

Obolały kark, głowa i szyja. Jak sobie poradzić ze skutkami pracy siedzącej i stresu? Podpowiada Magdalena Mikołajczyk

Obolały kark, głowa i szyja. Jak sobie poradzić ze skutkami pracy siedzącej i stresu? Podpowiada Magdalena Mikołajczyk
Obolały kark, głowa i szyja. Jak sobie poradzić ze skutkami pracy siedzącej i stresu? Podpowiada Magdalena Mikołajczyk / iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

„Po pracy czujesz satysfakcję czy ból szyi, głowy i karku?” – pyta fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk. Wyjaśnia, jakie ćwiczenia mogą pomóc, jeśli mamy takie problemy.

Dużo stresu, dużo bólu

Magdalena Mikołajczyk podkreśla, że mnóstwo czasu spędzonego przed komputerem w pracy i duża dawka stresu nie sprzyjają równowadze ciała. A nawet więcej, generują powstawanie niechcianych napięć, bólów i złego samopoczucia. Co dokładnie dzieje się z naszym ciałem przy pracy siedzącej i ciągłych nerwach? Tłumaczy fizjoterapeutka:

  • mięśnie okolicy szyi, czaszki bardzo często odpowiadają za napięciowe bóle głowy;
  • większe zmarszczki i napięcie na czole;
  • brak możliwości obrócenia głowy w prawo albo w lewo, np. podczas prowadzenia samochodu.

Jeśli zmagasz się z tymi problemami, to koniecznie wypróbuj ćwiczenia zaproponowane przez Magdalenę Mikołajczyk.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Energia
Vigor UP! Fast o smaku owoców leśnych
23,07 zł
Zdrowie umysłu, Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z głębokim skupieniem, 30 saszetek
139,00 zł
Odporność, Energia, Beauty
Naturell Witamina B Complex Vegan, 180 tabletek
79,99 zł
Energia
Vigor UP! Fast o smaku pomarańczowym
23,07 zł
Zdrowie intymne i seks, Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z dobrym seksem, 30 saszetek
139,00 zł
Kobieta

Spięty kark i szyja – ćwiczenia

„Nie bój się, nie zrobisz sobie krzywdy” – podkreśla Mikołajczyk pod filmami, na których prezentuje ćwiczenia. I podpowiada, na co zwrócić uwagę przy ich wykonywaniu.

  • Delikatne uciskanie punktowe czy chwyt powinien dawać ci minimalny dyskomfort.
  • Masuj się tak długo, aż poczujesz ulgę.
  • Ćwiczenia wykonuj regularnie przez dłuższy czas.
  • Sprawdzaj ich efekty. Zwróć uwagę na ruchomość głowy i szyi.
  • Przed przystąpieniem do masażu sprawdź zakres ruchu szyi, głowy – przetestuj się. Zrób skręt głowy w prawo i lewo oraz skłon głową do boku prawego i lewego. Zegnij i wyprostuj szyję oraz głowę. Podczas tego testu zbadaj zakres ruchu i ewentualny stopień dyskomfortu.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Po pracy czujesz satysfakcję czy ból szyi, głowy i karku?! ✍? praca to niejednokrotnie duża dawka stresu ✍? długie godziny nie sprzyjają równowadze ciała i generują powstawanie niechcianych napięć, bólów i złego samopoczucia ??mięśnie okolicy szyi, czaszki bardzo często odpowiadają za napięciowe bóle głowy ??większe zmarszczki i napięcie na czole (tak, tak drogie Panie !) ?? nie możesz w pełni obrócić głowy w prawo/ lewo kiedy jedziesz autem? Koniecznie spróbuj wykonać te ćwiczenia?? ⚠️ nie bój się nie zrobisz sobie krzywdy ✅delikatne uciskanie punktowe, czy chwyt powinien dawać Ci minimalny dyskomfort. ?masuj się tak długo, aż poczujesz ulgę. ✔️ wykonuj je regularnie przez dłuższy czas ?sprawdzaj ich efekty.Przed przystąpieniem do masażu sprawdź zakres ruchu szyi, głowy- przetestuj się: 〰️skręt głowy w prawo i lewo 〰️skłon głową do boku prawego i lewego ➰zegnij i wyprostuj szyję oraz głowę Podczas tego testu zbadaj zakres ruchu i ewentualny stopień dyskomfortu. Wykonaj ćwiczenia a potem sprawdź ruchomość głowy i szyi. Dzięki temu zobaczysz jaki jest efekt. —————————————— #rozluźnianie #głowa #twarz #masaz #masażtwarzy #szyja #rozciąganie #mobilność #bólgłowy #praca #pracazdalna #pracaonline #zdrowenawyki #zdrowie #natura #cwiczeniawdomu #ćwiczenia #potreningu #potrenowane #pobiegane #bieganko #popracy #czasdlasiebie #czaswolny #regeneracja #odpoczynek #relaks #aktywnie #medycyna #stres

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Ćwiczenia na bolący kark i szyję

Spodobały ci się ćwiczenia Magdaleny Mikołajczyk i masz ochotę poznać ich więcej? Zerknij na propozycje Kasi Bigos.

1. Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach. Przyciągnij je do klatki piersiowej odrobinę rolując kręgosłup. Weź trzy razy wdech nosem i wydech ustami i rozluźnij kręgosłup.

2. Następnie odstaw jedną nogę na podłogę, drugą wciąż przyciągając do klatki. Ponownie wykonaj kilka głębokich wdechów i wydechów i zmień nogi.

cwiczenia na bol plecow i szyi w domu

3. Unieś zgiętą nogę w górę i złap ją przeciwną ręką przenosząc na drugą stronę i delikatne dociskając do podłoża. Postaraj się w tym ćwiczeniu rozluźniać odcinek lędźwiowy kręgosłupa jednocześnie nie odrywając łopatek od maty. Po około 20 – 30 sekundach powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

cwiczenia na bol plecow i szyi_domowy trening

Więcej ćwiczeń na bolący kark i szyję znajdziesz tu. Do dzieła!

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ewelina Tyszko-Bury: Ciało jest niesamowite, ono zawsze pamięta / archiwum prywatne

Ewelina Tyszko-Bury: Ciało jest niesamowite, ono zawsze pamięta

„Podstawową różnicą pomiędzy mną a stomatologiem jest to, że stomatolodzy wsadzają wiertarki do buzi, a ja tylko palce” – o fizjoterapii stomatologicznej mówi Karolina Mrozińska

Siedź spokojnie! Proste ćwiczenia na ból pośladków, dzięki którym zapomnisz o bólu 

Odstające łopatki – jak pozbyć się tego problemu u dorosłych i dzieci? 

Pistolet do masażu – czy zastąpi masażer do mięśni i roller? Jaki masażer gun wybrać?

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

Ćwiczenia McKenziego – przykłady rehabilitacji, wskazania i przeciwwskazania

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Najlepsze ćwiczenia na podbródek

młoda kobieta z ręką na szyi

Wiesz, z jakim obciążeniem codziennie radzi sobie twoja szyja? Dbaj o nią!

Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać

Masz stresującą pracę? Czujesz, że chodzisz ciągle spięta? Fizjoterapeutka ma dla ciebie kilka rozluźniających ćwiczeń

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Tech-neck, czyli jak telefon komórkowy sprawia, że bolą cię plecy i rośnie drugi podbródek

Masaż medyczny to nie masaż erotyczny!

„Masaż medyczny to nie masaż erotyczny!”. Przedstawicielki zawodów medycznych mówią STOP

Ćwiczenia na kark – pokonaj ból szyi

„Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zdradzę ci sekret”. Fizjoterapeutka pisze, jakie ćwiczenie warto dodać do treningów

„Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zdradzę ci sekret”. Fizjoterapeutka pisze, jakie ćwiczenie warto dodać do treningów

kobieta ćwiczy na macie

Jak rozluźnić mięśnie karku? Ćwiczenia na mięśnie karku i szyi

Kobieta całuje córkę w policzko, ćwicząc na podłodze

Jakie ćwiczenia szkodzą przy rozejściu mięśnia prostego brzucha? Tłumaczy fizjoterapeutka

Brzuszki szkodzą / unsplash

Robienie brzuszków szkodzi! Gosia Włodarczyk tłumaczy, dlaczego to najgorsza opcja na wzmocnienie mięśni brzucha

Odkryte kostki zimą - jak szkodzą zdrowiu?

Odsłaniasz kostki zimą? Fizjoterapeuta ostrzega: ten błąd możesz przypłacić zdrowiem

Acroyoga – samodzielna nauka od podstaw

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

„Fizjoterapeuci wykonują wspaniałą pracę. Ale zarabiają 1800 zł na rękę i żeby zarobić godnie, pracują po 12 godzin przez 7 dni w tygodniu” – mówi fizjoterapeutka Sandra Osipiuk

Gosia Włodarczyk

Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

×