Przejdź do treści

Obolały kark, głowa i szyja. Jak sobie poradzić ze skutkami pracy siedzącej i stresu? Podpowiada Magdalena Mikołajczyk

Obolały kark, głowa i szyja. Jak sobie poradzić ze skutkami pracy siedzącej i stresu? Podpowiada Magdalena Mikołajczyk
Obolały kark, głowa i szyja. Jak sobie poradzić ze skutkami pracy siedzącej i stresu? Podpowiada Magdalena Mikołajczyk / iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
szczepienia przeciw COVID-19
„Chcemy, aby od 10 maja każdy dorosły mógł zapisywać się na szczepienie” – zapowiada premier
„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?
ratownik medyczny, pandemia
„Wasza ‘wolność’ i ‘spisek’ się kończy, kiedy nie możecie złapać tchu”. Ratownik o nagonce na medyków „zaangażowanych w pandemiczny spisek”
Tel Awiw
Sukces szczepień w Izraelu. Koniec z noszeniem masek na zewnątrz, szkoły ponownie otwarte
Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

„Po pracy czujesz satysfakcję czy ból szyi, głowy i karku?” – pyta fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk. Wyjaśnia, jakie ćwiczenia mogą pomóc, jeśli mamy takie problemy.

Dużo stresu, dużo bólu

Magdalena Mikołajczyk podkreśla, że mnóstwo czasu spędzonego przed komputerem w pracy i duża dawka stresu nie sprzyjają równowadze ciała. A nawet więcej, generują powstawanie niechcianych napięć, bólów i złego samopoczucia. Co dokładnie dzieje się z naszym ciałem przy pracy siedzącej i ciągłych nerwach? Tłumaczy fizjoterapeutka:

  • mięśnie okolicy szyi, czaszki bardzo często odpowiadają za napięciowe bóle głowy;
  • większe zmarszczki i napięcie na czole;
  • brak możliwości obrócenia głowy w prawo albo w lewo, np. podczas prowadzenia samochodu.

Jeśli zmagasz się z tymi problemami, to koniecznie wypróbuj ćwiczenia zaproponowane przez Magdalenę Mikołajczyk.

yoga twarzy joga

Spięty kark i szyja – ćwiczenia

„Nie bój się, nie zrobisz sobie krzywdy” – podkreśla Mikołajczyk pod filmami, na których prezentuje ćwiczenia. I podpowiada, na co zwrócić uwagę przy ich wykonywaniu.

  • Delikatne uciskanie punktowe czy chwyt powinien dawać ci minimalny dyskomfort.
  • Masuj się tak długo, aż poczujesz ulgę.
  • Ćwiczenia wykonuj regularnie przez dłuższy czas.
  • Sprawdzaj ich efekty. Zwróć uwagę na ruchomość głowy i szyi.
  • Przed przystąpieniem do masażu sprawdź zakres ruchu szyi, głowy – przetestuj się. Zrób skręt głowy w prawo i lewo oraz skłon głową do boku prawego i lewego. Zegnij i wyprostuj szyję oraz głowę. Podczas tego testu zbadaj zakres ruchu i ewentualny stopień dyskomfortu.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Po pracy czujesz satysfakcję czy ból szyi, głowy i karku?! ✍🏻 praca to niejednokrotnie duża dawka stresu ✍🏻 długie godziny nie sprzyjają równowadze ciała i generują powstawanie niechcianych napięć, bólów i złego samopoczucia 👉🏻mięśnie okolicy szyi, czaszki bardzo często odpowiadają za napięciowe bóle głowy 👉🏻większe zmarszczki i napięcie na czole (tak, tak drogie Panie !) 👉🏻 nie możesz w pełni obrócić głowy w prawo/ lewo kiedy jedziesz autem? Koniecznie spróbuj wykonać te ćwiczenia🙌🏻 ⚠️ nie bój się nie zrobisz sobie krzywdy ✅delikatne uciskanie punktowe, czy chwyt powinien dawać Ci minimalny dyskomfort. 🌀masuj się tak długo, aż poczujesz ulgę. ✔️ wykonuj je regularnie przez dłuższy czas 🔝sprawdzaj ich efekty.Przed przystąpieniem do masażu sprawdź zakres ruchu szyi, głowy- przetestuj się: 〰️skręt głowy w prawo i lewo 〰️skłon głową do boku prawego i lewego ➰zegnij i wyprostuj szyję oraz głowę Podczas tego testu zbadaj zakres ruchu i ewentualny stopień dyskomfortu. Wykonaj ćwiczenia a potem sprawdź ruchomość głowy i szyi. Dzięki temu zobaczysz jaki jest efekt. —————————————— #rozluźnianie #głowa #twarz #masaz #masażtwarzy #szyja #rozciąganie #mobilność #bólgłowy #praca #pracazdalna #pracaonline #zdrowenawyki #zdrowie #natura #cwiczeniawdomu #ćwiczenia #potreningu #potrenowane #pobiegane #bieganko #popracy #czasdlasiebie #czaswolny #regeneracja #odpoczynek #relaks #aktywnie #medycyna #stres

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Ćwiczenia na bolący kark i szyję

Spodobały ci się ćwiczenia Magdaleny Mikołajczyk i masz ochotę poznać ich więcej? Zerknij na propozycje Kasi Bigos.

1. Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach. Przyciągnij je do klatki piersiowej odrobinę rolując kręgosłup. Weź trzy razy wdech nosem i wydech ustami i rozluźnij kręgosłup.

cwiczenia na bol plecow i szyi

2. Następnie odstaw jedną nogę na podłogę, drugą wciąż przyciągając do klatki. Ponownie wykonaj kilka głębokich wdechów i wydechów i zmień nogi.

cwiczenia na bol plecow i szyi w domu

3. Unieś zgiętą nogę w górę i złap ją przeciwną ręką przenosząc na drugą stronę i delikatne dociskając do podłoża. Postaraj się w tym ćwiczeniu rozluźniać odcinek lędźwiowy kręgosłupa jednocześnie nie odrywając łopatek od maty. Po około 20 – 30 sekundach powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

cwiczenia na bol plecow i szyi_domowy trening

Więcej ćwiczeń na bolący kark i szyję znajdziesz tu. Do dzieła!

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Tech-neck, czyli jak telefon komórkowy sprawia, że bolą cię plecy i rośnie drugi podbródek

Masaż medyczny to nie masaż erotyczny!

„Masaż medyczny to nie masaż erotyczny!”. Przedstawicielki zawodów medycznych mówią STOP

„Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zdradzę ci sekret”. Fizjoterapeutka pisze, jakie ćwiczenie warto dodać do treningów

„Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zdradzę ci sekret”. Fizjoterapeutka pisze, jakie ćwiczenie warto dodać do treningów

kobieta ćwiczy na macie

Jak rozluźnić mięśnie karku? Ćwiczenia na mięśnie karku i szyi

Kobieta całuje córkę w policzko, ćwicząc na podłodze

Jakie ćwiczenia szkodzą przy rozejściu mięśnia prostego brzucha? Tłumaczy fizjoterapeutka

Brzuszki szkodzą / unsplash

Robienie brzuszków szkodzi! Gosia Włodarczyk tłumaczy, dlaczego to najgorsza opcja na wzmocnienie mięśni brzucha

Odkryte kostki zimą - jak szkodzą zdrowiu?

Odsłaniasz kostki zimą? Fizjoterapeuta ostrzega: ten błąd możesz przypłacić zdrowiem

młoda kobieta z ręką na szyi

Wiesz, z jakim obciążeniem codziennie radzi sobie twoja szyja? Dbaj o nią!

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

„Fizjoterapeuci wykonują wspaniałą pracę. Ale zarabiają 1800 zł na rękę i żeby zarobić godnie, pracują po 12 godzin przez 7 dni w tygodniu” – mówi fizjoterapeutka Sandra Osipiuk

Gosia Włodarczyk

Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

Chwila relaksu dla szyi

Chwila relaksu dla szyi

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Szczęście rodzi się w… jelitach! Naukowcy wyjaśnili, dlaczego tak jest

Oto zdania, które skutecznie demotywują. Kiedy padają, z dyskusji robi się klasyczna „pyskusja”

Bulletproof coffee – kawa idealna przed treningiem i dla osób z nadwagą

Dziewczyna przed komputerem

Myślami ciągle w pracy? O tym jak nie popaść w uzależnienie, porozmawialiśmy z psychologiem Pawłem Dukaczewskim

poranek po

„Gdybym tak mogła cofnąć czas…” Co zrobić, jeśli zaliczyłaś seks z niewłaściwych powodów albo z niewłaściwym facetem?

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Reborn / Karolina Jonderko / World Press Photo

„Przynajmniej nigdy wam nie umrze”. Karolina Jonderko i Basia Smolińska wyjaśniają, co dają kobietom lalki reborn

dziewczyna z psem

„Żeby pieniądze nie służyły kupowaniu spokoju sumienia”. Bartek Gardoliński o tym, czy można źle pomagać

„Wiem, że moi podopieczni na mnie czekają i to daje mi siłę do pokonania wszelkich barier” – mówi pracownica socjalna Renata Orłowska, która jeździ na wózku inwalidzkim

Zdrada emocjonalna – definicja, jak sobie z nią poradzić?

Marta Frej/ Archiwum prywatne

Marta Frej: Żyjemy w kraju, który oficjalnie nienawidzi kobiet. I nie jest to sytuacja, gdy chce mi się rozśmieszać ludzi

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki