Przejdź do treści

Nike prezentuje manekiny w większych rozmiarach, promując różnorodoność. Co na to kobiety?

Tekst o nowych manekinach Nike promujących różnorodność. Na zdjęciu: Manekin w sklepie z odzieżą sportową - HelloZdrowie
Instagram @girlgangzine_
Podoba Ci
się ten artykuł?

Manekiny, jakie spotykamy w sklepach, w większości są szczupłe i wysokie. Tymczasem we flagowym sklepie Nike w Londynie można spotkać piętro poświęcone różnorodności kobiecej sylwetki. – Aby uczcić różnorodność i inkluzywny charakter sportu, nowa przestrzeń przez swój wizualny kontent będzie celebrować nie tylko lokalne elity i słynnych sportowców, ale także po raz pierwszy zaprezentuje w przestrzeni sprzedażowej manekiny plus-size oraz parasportowe – czytamy w oficjalnej informacji prasowej marki Nike.

Ruch ciałopozytywności sprawił, że marki odzieżowe w końcu zaczęły promować różnorodność rozmiarów i kształtów kobiecych. Niedawno pisaliśmy o rozstępach i fałdkach w kampanii kostiumów kąpielowych H&M, modelce bez zęba w kampanii marki Primark, czy nieogolonej modelce Nike. Tym razem Nike również zaskoczyła nas pozytywnie, wprowadzając do swoich sklepów manekiny w większych rozmiarach niż XS. Marka chce zerwać z promowaniem nierealnych kształtów i tym razem postanowiła przeprowadzić rewolucję wśród manekinów.We flagowym sklepie Nike w Londynie można spotkać nie tylko manekiny w większych rozmiarach, ale także prezentujące osoby niepełnosprawne, wzorowane na parasportowczyniach, które trenują sport mimo takich przeciwności jak np. amputacja kończyn czy niepełnosprawność ruchowa. Przedstawiciele marki tłumaczą, że wprowadzając powyższe zmiany chcą promować różnorodność w sporcie i pokazać, że większy rozmiar ciała nie oznacza również niezdrowego ciała.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Sarah Hannah, rzeczniczka prasowa firmy, w oficjalnym komunikacie napisała, że nowy wystrój londyńskiego sklepu to „kolejny wyraz zaangażowania w inspirowaniu i zaspakajaniu potrzeb sportsmenek”. Przypomnijmy, że od 2017 roku marka wprowadziła także do swojej oferty powiększone rozmiary (od XL do 3XL). Tym razem również ma w planach rozszerzenie koncepcji różnorodnych manekinów w pozostałych swoich sklepach.

Manekiny plus size – co na to kobiety?

Informacja na temat manekinów została bardzo dobrze przyjęta. Pokazała też, jak bardzo sportowe marki potrzebują zmian. W komentarzach pod zdjęciami manekinów można wiele przeczytać na temat trudności, jakie mają kobiety przy zakupie odzieży sportowej w większym rozmiarze niż M czy L.

„Już od jakiegoś czasu myślałam, że sportowe marki zaczynają zdawać sobie sprawę, że nie każdy kto ćwiczy ma rozmiar S szczególnie na początku. A jak ja chciałam niedawno kupić kurtkę XL w polskich sklepach sportowych, spotkałam się z bardzo oceniającym spojrzeniem i wiadomością, że taki rozmiar nie występuje”

„Wiadomo, że ćwiczą tylko osoby, które już są szczupłe i fit 😉 Reszta niech się najlpiej schowa w domu, dopóki nie wciśnie się w S. Jednocześnie przy tym presja społeczeństwa na chodzenie na siłownię jest olbrzymia, jak ktoś jest plus size. Niektórzy powinni zastanowić się, czym jest uprawianie sportu”

„Mam wieczny problem ze sportowymi stanikami na rozmiar 80F. Przez pół życia ćwiczyłam w normalnym staniku + na to sportowy + na to ciasna bluzka. Teraz mam strasznie ciasny stanik sportowy, który obciera i z biustu robi wałek, ale przynajmniej nic mi nie skacze przy ćwiczeniach. Mniej więcej 90 proc. staników sportowych nadaje się jedynie do spacerowania, a nie do ćwiczeń”

Przed markami sportowymi jeszcze dużo pracy, ale najważniejsze, że pierwszy krok został postawiony. Czekamy na kolejny.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

Podoba Ci
się ten artykuł?