Przejdź do treści

Nie chcesz chodzić w staniku? To tego nie rób!

Nie chcesz chodzić w staniku? To tego nie rób! Adria Garcia Sarceda/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Zofia Zborowska-Wrona o kobietach: „Jest mi szkoda siebie, jest mi szkoda każdej z nas, która nadal nieświadomie tkwi po pachy w tym szambie ściemy”
Jak dobrze się kłócić? Radzi psycholożka Milena Wojnarowska
Jak wygląda „klasyczny Janusz” na polskiej plaży? Ta kampania jest hitem sieci
Ignoruj zagrożenia, pamiętaj o lansie, nadużywaj słońca…Sposobów na zepsuty urlop jest znacznie więcej!
Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi? Podpowiadamy!

Stanik jest obowiązkowym elementem codziennego ubioru? Niekoniecznie. To, czy chodzisz w staniku, czy wolisz jednak wolność dla swoich piersi, jest w zupełności twoją decyzją. Co więcej, chodzenie bez stanika może dla twoich piersi być po prostu zdrowsze. Stanik, szczególnie nieodpowiednio dobrany, może uciskać. Poza tym badania pokazują, że kobiety nie noszące stanika, mają jędrniejszy biust.

Stanik – to twój wybór

Wiele kobiet czuje się bardzo niekomfortowo, kiedy muszą zakładać stanik. Narzekają na ściskanie, wpijające się ramiączka, pocenie oraz ogólny dyskomfort… a mimo to codziennie zakładają rano stanik. To, czy będziesz go nosić, czy nie, jest twoim wyborem. Jeśli nie lubisz nosić stanika, to po prostu przestań go zakładać.

Dla wielu kobiet ważne jest to, aby przechodzić przez ten proces stopniowo, krok po kroku przyzwyczajając się do braku tego elementu ubioru.  To ważne przede wszystkim dla naszego komfortu psychicznego – wiele kobiet czuje, że kiedy nie noszą stanika, inni to widzą i mogą je oceniać, podczas gdy w rzeczywistości raczej mało kto zwróci na to uwagę.

Chodzenie bez stanika – zalety

Chodzenie bez stanika ma wiele pozytywnych aspektów. Jakie są zalety tego, że nie zakładasz stanika?

  1. Ćwiczenie mięśni biustu

Piersi to głównie tkanka tłuszczowa oraz mięśnie, które trzymają je na miejscu. Jeśli codziennie zakładasz stanik, ale nie ćwiczysz mięśni, to z czasem stają się one osłabione, a biust mniej jędrny. Rezygnacja ze stanika sprawia, że ćwiczysz mięśnie biustu każdego dnia.

  1. Lepszy przepływ krwi i limfy

Stanik, aby dobrze spełniał swoją funkcję, musi ściśle przylegać do biustu. Jednak może to sprawiać, że przepływ krwi i limfy w piersiach jest utrudniony,  a w przypadku kobiet karmiących piersią zwiększa się ryzyko zablokowania kanalików mlecznych.

  1. Wygoda

Rezygnacja ze stanika dla wielu kobiet jest po prostu wygodna. Nie musisz martwić się uciskiem, doborem rozmiaru, wystającymi ramiączkami psującymi stylizację.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
stanik

Jak zrezygnować z noszenia stanika?

Jeśli planujesz zrezygnować z noszenia stanika, rób to krok po kroku, aby budować pewność siebie i komfort psychiczny. Jakie kroki podjąć, aby całkowicie zrezygnować ze stanika?

  1. Zrzuć stanik w domu – pierwszym krokiem jest całkowita rezygnacja ze stanika wtedy, kiedy przebywasz w swoim mieszkaniu – tam, gdzie nie musisz się obawiać oceniania przez kogoś obcego. W domu możesz czuć się po prostu komfortowo.
  2. Z czasem staraj się rozszerzać nienoszenie stanika – wyrzucenie śmieci, wyjście po pieczywo czy poranny spacer z psem bez stanika przygotują cię do tego, aby całkowicie z niego zrezygnować.
  3. Wybierz miękkie staniki i braletki – na oficjalne wyjścia czy do pracy zakładaj na siebie miękkie staniki bez fiszbin albo braletki. Nie mają one tak sztywnej konstrukcji, a jednocześnie zakrywają i dają ci komfort psychiczny.
  4. Kup nakładki na sutki – jeśli obawiasz się prześwitujących sutków, które będą mocno widoczne pod ubraniami, kup specjalne nakładki, które je maskują. Bez problemów znajdziesz nakładki w neutralnym, cielistym kolorze, które zapewnią dobre krycie w każdych warunkach.
  5. Postaw na luźne ubrania, które nie będą ciasno przylegać do biustu. Dzięki temu, szczególnie, jeśli masz bardzo duży albo mało elastyczny biust, nie będzie od razu czuła się cała “na widoku”, luźniejsze ubranie trochę zakryje piersi i sprawi, że będziesz czuła się bardziej swobodnie. Dobrym pomysłem jest też narzucenie na siebie luźnego swetra lub noszenie chusty.
  6. Popracuj nad posturą – wyprostowane plecy sprawią, że twoja sylwetka będzie prezentować się bardziej korzystnie. Kiedy wyprostujesz plecy, twój biust automatycznie się podniesie.

Kiedy nie rezygnować ze stanika?

Po latach noszenia stanika twoje piersi mogą w końcu odzyskać wolność. Czasem jednak jest nosić stanik. Po pierwsze w sytuacjach zawodowych – w niektórych zawodach i strojach brak stanika może być źle odbierany. Nie rezygnuj też z noszenia stanika sportowego. Podczas intensywnych ćwiczeń biust narażony jest na obciążenia, a bieg bez stanika skończyć się może bólem piersi.

 

Źródło: healthline

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Co zrobić, aby komary cię nie gryzły? 11 sposobów, które naprawdę działają

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Nie jesteśmy gotowi na oglądanie piersi bez erotycznego podtekstu. Pokazała to nowa kampania Adidasa

Nie jesteśmy gotowi na oglądanie piersi bez erotycznego podtekstu. Pokazała to nowa kampania Adidasa

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Kobieta

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Ig Noble przyznane

Ig Noble przyznane! W dziedzinie medycyny zwyciężyło odkrycie, że orgazm może… udrażniać nos

Jak sikać, by nie szkodzić mięśniom dna miednicy? Kluczowe jest ułożenie… łokci

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

Kobieta

„Biustonosz jest fałszywą potrzebą”. Ekspert wyjaśnia, dlaczego nienoszenie stanika jest zdrowsze dla piersi

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Gillian Andreson rezygnuje z noszenia staników

Gillian Anderson zrezygnowała z noszenia biustonoszy. „Nie obchodzi mnie, czy moje piersi będą zwisać do pępka”

"Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek" - podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska

„Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek” – podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska

Jak dbać o biustonosz? Rozmawiamy z brafitterką Izabelą Sakutovą

Kim Kardashian w ogniu krytyki za wyszczuplającą bieliznę dla ciężarnych / Getty

Kim Kardashian w ogniu krytyki za wyszczuplającą bieliznę dla… ciężarnych

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Jak dbać o nogi w podróży?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

×