Przejdź do treści

Kończy się świat, w którym nie podejmujemy trudnych tematów. Nowa kampania Nike walczy z depresją i próbami samobójczymi

Nike
Nike
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Kolor zielony to świadomość, pofalowana „łyżwa” to leczenie, które wcale nie jest proste, a na języku i z tyłu butów – motywujące napisy. Taki jest nowy model butów Nike – „In My Feels” Air Max 270. Po co to wszystko? W ten sposób popularna marka zwraca uwagę na problem, o którym nadal zbyt mało mówimy. Chodzi o nasze zdrowie psychiczne.

„Moim celem jest pokazanie wszystkim, że rozumienie naszych uczuć jest ważne oraz, że nie musimy cierpieć w samotności. To w porządku czuć uczucia” – mówi Liz Beecroft.

To ambasadorka projektu „In My Feels” Air Max 270, amerykańska psychoterapeutka oraz adwokatka wielu akcji związanych ze zdrowiem psychicznym.

Najnowszy model butów Air Max zwraca uwagę na problem, o którym tak naprawdę nie mówi się zbyt często. A coraz więcej osób (również wśród nas!) zmaga się z depresją, lękiem i niechęcią do życia. Problemów ze zdrowiem psychicznym nie widać. Właśnie dlatego inicjatywa Nike tak bardzo się nam spodobała.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

creating these sneakers was a way for me to combine both of my passions into one and to be able to raise awareness and advocate for mental health within the sneaker community. even though the sneakers are sold out, this conversation shouldn’t end. 〰️ the reason for re-creating these vintage ads was to incorporate mental health language and information to show that mental health is a normal everyday thing. whether you want to admit it or not, we all have mental health. some people might struggle with theirs more so than others but regardless it exists within all of us. it’s so important to talk about it and to be able to express our feelings and how they are playing a role in the way we live our lives because this is how we learn to recognize signs and symptoms and how we can provide support for others or ourselves. please continue to have #realconvos about mental health. #TeamNike #WeAreCultivator #InMyFeelsByLiz if you’d like to still donate to AFSP National you can do so by going to this link ?? https://afsp.org/take-action/give-a-gift/donate-to-afsp/

Post udostępniony przez liz beecroft (@lizbcroft)

„In My Feels” Air Max 270

Marka wypuściła właśnie na rynek nowy model kultowych już Air Maxów – „In My Feels” Air Max 270. Wygląd tych butów ma przypominać nam o tym, jak ważny jest nasz komfort psychiczny. Buty są zielone, ponieważ kolor ten kojarzy się ze świadomością. To też kolor walki z depresją, z działaniami na rzecz zdrowia psychicznego.

Model nie ma również zwykłej łyżwy, jak przy wszystkich wcześniejszych modelach. Tym razem Swoosh, tak charakterystyczny znak marki Nike, jest pofalowany. Dlaczego? Ponieważ wychodzenie z depresji, schizofrenii czy innej choroby psychicznej jest niezwykle trudne. „Leczenie nie jest liniowe” – mówi marka. Na butach widoczne są także napisy: „Have a Nice Day” oraz „In My Feels”.

Buty wchodzą w skład programu personalizacji „Nike By You”. Można je kupić jednak tylko w USA. Zyski ze sprzedaży zostaną przekazane amerykańskiej organizacji walczącej z samobójstwami – „American Foundation of Suicide Prevention”.

Kampania Adidas

Nike wie, co jest ważne

Kampania nie jest pierwszą, w której marka Nike zwraca uwagę na poważne tematy związane ze społeczeństwem. Na początku roku Nike zaprezentowała 90-sekundowy spot „Dream Crazier”, w którym bohaterkami były znane sportsmentki, łamiące stereotypy na temat kobiet w sporcie. „Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna” – mówi w nim tenisistka Serena Williams. 

W czerwcu natomiast Nike zasłynęła z manekinów plus size, które pokazano w sklepie w Londynie. – Aby uczcić różnorodność i inkluzywny charakter sportu, nowa przestrzeń przez swój wizualny kontent będzie celebrować nie tylko lokalne elity i słynnych sportowców, ale także po raz pierwszy zaprezentuje w przestrzeni sprzedażowej manekiny plus-size oraz parasportowe – napisano w oficjalnej informacji prasowej marki Nike.

Popularne marki, tj. Nike, Adidas czy Reebok, doskonale zdają sobie sprawę z tego, że ich działania mogą pomóc wielu osobom – np. tym zmagającym się z niską samooceną spowodowaną swoim wyglądem, z depresją czy nie wierzącym we własne siły. I znakomicie korzystają ze swoich zasięgów. Każda kolejna kampania promuje zdrowy styl życia i zdroworozsądkowe patrzenie na świat. 

Cieszymy się, że kończy się czas, w którym problemy były tematami tabu. Nie udawajmy, że wśród nas nie ma osób z depresją czy z innymi chorobami psychicznymi. Nie warto!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: