Przejdź do treści

Dlaczego ważne jest dokładne mycie rąk? Ten film idealnie to tłumaczy! Zobacz i sprawdź, czy robisz to dobrze

Kobieta myje ręce
Dlaczego ważne jest dokładne mycie rąk? Ten film idealnie to tłumaczy!/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdrada emocjonalna – definicja, jak sobie z nią poradzić?
Współzależność w związku. Jak ją rozpoznać u partnera?
Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?
wakacje, pandemia
„W wakacje będziemy wracali do normalnego funkcjonowania” – twierdzi Adam Niedzielski
Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

W dobie pandemii koronawirusa SARS CoV-2 ważne jest, by dokładnie myć ręce. Jest to pierwsza i najważniejsza profilaktyka przed przeniesieniem wirusa dalej. Dlaczego to takie ważne? Zobacz krótki filmik i przekonaj się sama.

Dokładne i długie mycie rąk to, szczególnie teraz, podstawa zdrowia. Niektórzy z pewnością odpowiedzą „przecież myję”. Ale czy robimy to dobrze? Jeśli zastanawiasz się, dlaczego nie wystarczy umyć szybko rąk, by pozbyć się wszystkich zarazków, ten film świetnie to tłumaczy. Zobacz na własnym przykładzie i przekonaj się, czy myjąc ręce, pozbywasz się wszystkich bakterii i wirusów. Jak to sprawdzić? Obejrzyj krótki film instruktażowy, na którym mężczyzna rozprowadza na dłoniach czarną pastę zamiast mydła. Dzięki temu dokładnie widać, które części rąk zostały umyte, a które pominięte.

Jak prawidłowo myć ręce?

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) oraz Główny Inspektorat Sanitarny (GIS) zalecają mycie rąk według następującego schematu:

  1. Zwilż ręce ciepłą wodą. Nałóż mydło w płynie w zagłębienie dłoni.
  2. Namydl obydwie wewnętrzne powierzchnie dłoni. 
  3. Spleć palce i namydl je. 
  4. Namydl kciuk jednej dłoni drugą ręką i na przemian.
  5. Namydl wierzch jednej dłoni wnętrzem drugiej dłoni i na przemian. 
  6. Namydl obydwa nadgarstki.
  7. Spłucz starannie dłonie, żeby usunąć mydło. Wysusz je starannie jednorazowym ręcznikiem. 

Co musisz wiedzieć o koronawirusie? Ministerstwo Zdrowia publikuje wytyczne/ www.gov.pl

Czas trwania mycia rąk powinien wynosić ok. 20- 30 sekund.Ważna jest także ilość mydła, jaką pobieramy do mycia (powinno go wystarczyć na dokładne pokrycie dłoni), staranne umycie wgłębień– tzw. linii dłoni oraz dokładne osuszenie dłoni za pomocą jednorazowych materiałów. Nie zaleca się używania suszarek do rąk, ponieważ powodują rozprzestrzenianie się patogenów w powietrzu.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

#30sekunddlazdrowia z Beatą Kozidrak. Przyłączcie się do akcji, zatrzymajmy koronawirusa!

kobieta myje ręce w zlewie

Mycie rąk – jak robić to prawidłowo?

Dr Ewa Kuchowicz: W starym budownictwie paprocie o wiele lepiej rosną niż w nowych blokach. Coś im niespecjalnie służy, a rośliny potrafią być wrażliwe, dużo bardziej wrażliwe niż my

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Ewa Jarczewska-Gerc

Dr Ewa Jarczewska-Gerc: Kobietom wmawia się, że równowagę osiągną dopiero wtedy, kiedy będą miały swoją drugą połówkę

Trening dla seniora

Trening dla seniora. 5 sprawdzonych ćwiczeń

Kobieta

Dziewczyno – rozbierz się i pochwal się sobie. Dzisiaj wieczorem koniecznie zrób to ćwiczenie

Żywność ekologiczna – warta swojej ceny?

Ektomorfik – kto to, dieta i trening. Jak może przytyć?

Heroizm – definicja, psychologia. Co to jest?

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Kobieta czyta gazetę przy śniadaniu

Weekend w pełni. Można poleniuchować. Ale czy warto?

Julian Sobiech

Julian Sobiech: gdy ekran laptopa jest zbyt nisko, mięśnie dosłownie ciągną za mózg

Olga Kamińska

Fenomen Tindera wyjaśnia neuropsycholożka dr Olga Kamińska [WIDEO]

„Mama na cały etat”. Nowa funkcjonalność na LinkedIn ma pomóc w walce z dyskryminacją na rynku pracy

Mezomorfik – kto to jest, cechy, dieta i trening dla mezomorfika

Polscy uczniowie znaleźli się w europejskim „top 5” dzieci, które najdłużej uczą się w domach

6 rzeczy, których lepiej nie mówić osobom z zaburzeniami odżywiania

Julia Kamińska

Julia Kamińska: Gdy byłam młodsza, doświadczyłam molestowania. Wtedy nie zdawałam sobie z tego sprawy

szczepienia przeciw COVID w Rzeszowie

Rzeszów szczepi najszybciej w kraju. Szczepionki na COVID-19 otrzymali nawet 20- i 30-latkowie

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy? Podpowiadamy, jak je możesz wykorzystać

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy? Podpowiadamy, jak je możesz wykorzystać

Krytyk w tobie. Pozornie chce dla ciebie jak najlepiej, ale wcale nie jest twoim sprzymierzeńcem

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Ćwiczenia na mięśnie nóg z obciążeniem – skuteczny trening w domu