Przejdź do treści

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash
Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Trenujesz, ponieważ chcesz zrzucić kilka kilogramów? Jak pokazują najnowsze badania, kobiety powinny ćwiczyć w godzinach porannych, ponieważ to właśnie wtedy najszybciej spalają tłuszcz. Inaczej jest jednak z mężczyznami – dla nich idealną porą na aktywność fizyczną jest wieczór. 

Kiedy powinny ćwiczyć kobiety?

Naukowcy ze Skidmore College w Nowym Jorku, na czele z dr Paul Arciero, przebadali 27 sprawnych kobiet i 20 sprawnych mężczyzn w wieku 25-55 lat, którzy ćwiczyli cztery razy w tygodniu przez 12 tygodni. Połowa badanych uczęszczała na zajęcia fitness w godzinach 6:00-8:00 rano, a połowa – w godzinach 18:30-20:30.

Ćwiczenia obejmowały: sesję treningu siłowego, sesję rozciągania (joga lub pilates) oraz sesję treningu sprinterskiego (pływanie lub bieganie na bieżni przez 35 minut). Większość sesji trwała godzinę, chociaż dłuższe ćwiczenia aerobowe, takie jak jazda na rowerze lub wioślarstwo, miały na celu sprawdzenie wytrzymałości.

Po przeanalizowaniu wyników, naukowcy zauważyli, że kobiety szybciej spalają tłuszcz we wczesnych godzinach. Badanie wykazało, że kobiety, które ćwiczyły rano, straciły średnio 10 proc. tkanki tłuszczowej na brzuchu, podczas gdy kobiety trenujące wieczorem – zaledwie do 3 proc. U kobiet trenujących rano zaobserwowano również spadek ciśnienia krwi.

„Podczas gdy zarówno poranne, jak i wieczorne ćwiczenia, zapewniają kobietom znaczne korzyści zdrowotne i wydajnościowe, te, które chcą spalić tłuszcz z brzucha i obniżyć ciśnienie krwi, powinny trenować w godzinach porannych” – tłumaczył dr Arciero.

Naukowcy wskazują jednak, że jeśli kobieta nie chce schudnąć, a jej głównym celem jest jedynie zwiększenie siły swoich mięśni – powinna trenować wieczorem. 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
„Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zdradzę ci sekret”. Fizjoterapeutka pisze, jakie ćwiczenie warto dodać do treningów

Idealna pora ćwiczeń dla mężczyzn

Do całkiem innych wniosków naukowcy doszli jednak w przypadku mężczyzn. Okazuje się bowiem, że ci trenujący wieczorem mieli niższe ciśnienie krwi oraz poziom „złego” cholesterolu. Różnicę zauważono również w szybkości spalania tłuszczu – ćwiczenia wieczorne wykazywały tutaj większe korzyści. Mężczyźni trenujący wieczorem odczuwali też mniejsze zmęczenie niż grupa ćwicząca rano.

Warto ćwiczyć – zawsze!

Niezależnie od wyników badań, naukowcy podkreślają, że ćwiczenia przyniosły korzyści wszystkim, którzy wzięli udział w badaniu, niezależnie od tego, kiedy to zrobili. Badanie zostało opublikowane w czasopiśmie „Frontiers in Psychology”.

 

Źródło: dailymail.co.uk

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

5 ćwiczeń, które zapobiegają rwie kulszowej /fot. iStock

5 ćwiczeń, które zapobiegają rwie kulszowej 

Chodź dla zdrowia! Ile kalorii spala spacer? Sposoby na jego urozmaicenie  / istock

Chodź dla zdrowia! Ile kalorii spala spacer? Sposoby na jego urozmaicenie  

Jak dobrać strój sportowy damski do aktywności fizycznej? 

Capoeira – sztuka walki bez…walki. Jak przygotować się do treningu?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Czym jest trening split i kiedy warto go wprowadzić do swojego kalendarza?

Świeca – wymagające ćwiczenie, które wycisza i stymuluje pracę tarczycy

Rozciąganie statyczne czy dynamiczne? Jak rozciągać się prawidłowo?

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Zrób wykrok po piękne i silne nogi! Jak prawidłowo robić wykroki?

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

3 ćwiczenia, dzięki którym pozbędziesz się bólu lędźwi 

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Russian twist – skręć po silny brzuch i zdrowe plecy. Jakie obciążenie będzie odpowiednie?

Kobieta leży na macie na siłowni

„Cierpiałam na bezsenność, ale miałam sześciopak na brzuchu niczym J.Lo”. Trenerka personalna mówi stop kulturze „wystarczy się zorganizować”

Proste ćwiczenia na ból kości ogonowej. Co na ból promieniujący do pośladka?

Kobieta ćwiczy w parku

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Sylwetka skinny fat – jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej? 

Podest do ćwiczeń – prosty krok do lepszej formy. Jakie ćwiczenia wykonasz na stepie?

Rumba – na czym polega ten taniec? Jak wpływa na sylwetkę?

Top 3 ćwiczenia na bryczesy, czyli jak osiągnąć szczupłe uda

Top 5 ćwiczeń aerobowych /fot. iStock

Top 5 ćwiczeń aerobowych

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

„Ważny jest ruch, ale równie istotne jest to, jaki on pozostawia w nas ślad”. O Metodzie Feldenkraisa i edukacji ruchowej jako drogi do samopoznania mówi Marta Górna-Wiszniewska

×