Przejdź do treści

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash
Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
„Panuje ogólna panika”. W Hiszpanii coraz więcej kobiet doświadcza tajemniczych ukłuć w klubach
W Iranie zakazano kobietom udziału w reklamach. Powodem oburzenie mężczyzn promocją lodów na patyku
Paulina Młynarska wprost o słowach Bogusława Lindy: „Rzygnąłeś pan gadką z lat 90.”
„Ściska mnie w gardle”, „Boję się powiedzieć, że mnie boli”. O prawo głosu w sprawach własnego ciała wciąż toczy się walka
„Para jednopłciowa w polskim 'Tańcu z gwiazdami’? I spoko”. Martyna F. Zachorska o tym, że żadna to rewolucja

Trenujesz, ponieważ chcesz zrzucić kilka kilogramów? Jak pokazują najnowsze badania, kobiety powinny ćwiczyć w godzinach porannych, ponieważ to właśnie wtedy najszybciej spalają tłuszcz. Inaczej jest jednak z mężczyznami – dla nich idealną porą na aktywność fizyczną jest wieczór. 

Kiedy powinny ćwiczyć kobiety?

Naukowcy ze Skidmore College w Nowym Jorku, na czele z dr Paul Arciero, przebadali 27 sprawnych kobiet i 20 sprawnych mężczyzn w wieku 25-55 lat, którzy ćwiczyli cztery razy w tygodniu przez 12 tygodni. Połowa badanych uczęszczała na zajęcia fitness w godzinach 6:00-8:00 rano, a połowa – w godzinach 18:30-20:30.

Ćwiczenia obejmowały: sesję treningu siłowego, sesję rozciągania (joga lub pilates) oraz sesję treningu sprinterskiego (pływanie lub bieganie na bieżni przez 35 minut). Większość sesji trwała godzinę, chociaż dłuższe ćwiczenia aerobowe, takie jak jazda na rowerze lub wioślarstwo, miały na celu sprawdzenie wytrzymałości.

Po przeanalizowaniu wyników, naukowcy zauważyli, że kobiety szybciej spalają tłuszcz we wczesnych godzinach. Badanie wykazało, że kobiety, które ćwiczyły rano, straciły średnio 10 proc. tkanki tłuszczowej na brzuchu, podczas gdy kobiety trenujące wieczorem – zaledwie do 3 proc. U kobiet trenujących rano zaobserwowano również spadek ciśnienia krwi.

„Podczas gdy zarówno poranne, jak i wieczorne ćwiczenia, zapewniają kobietom znaczne korzyści zdrowotne i wydajnościowe, te, które chcą spalić tłuszcz z brzucha i obniżyć ciśnienie krwi, powinny trenować w godzinach porannych” – tłumaczył dr Arciero.

Naukowcy wskazują jednak, że jeśli kobieta nie chce schudnąć, a jej głównym celem jest jedynie zwiększenie siły swoich mięśni – powinna trenować wieczorem. 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
„Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zdradzę ci sekret”. Fizjoterapeutka pisze, jakie ćwiczenie warto dodać do treningów

Idealna pora ćwiczeń dla mężczyzn

Do całkiem innych wniosków naukowcy doszli jednak w przypadku mężczyzn. Okazuje się bowiem, że ci trenujący wieczorem mieli niższe ciśnienie krwi oraz poziom „złego” cholesterolu. Różnicę zauważono również w szybkości spalania tłuszczu – ćwiczenia wieczorne wykazywały tutaj większe korzyści. Mężczyźni trenujący wieczorem odczuwali też mniejsze zmęczenie niż grupa ćwicząca rano.

Warto ćwiczyć – zawsze!

Niezależnie od wyników badań, naukowcy podkreślają, że ćwiczenia przyniosły korzyści wszystkim, którzy wzięli udział w badaniu, niezależnie od tego, kiedy to zrobili. Badanie zostało opublikowane w czasopiśmie „Frontiers in Psychology”.

 

Źródło: dailymail.co.uk

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Talia jak u osy. Proste ćwiczenia na figurę klepsydry 

Proste ćwiczenia na uda wewnętrzne. Poznaj skuteczne ćwiczenia z gumą

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Fałdka precz! Najlepsze ćwiczenia na dolne partie brzucha

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Ćwiczenia na ręce – wzmacniające i wyszczuplające. Jak zapobiec drętwieniu rąk?

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Arnoldki – skuteczne ćwiczenie na piękne barki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

6 ćwiczeń na płaski brzuch na siłowni. Jaka dieta wzmocni efekt?

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Co twoje mieszkanie zdradza o tobie i o twoim zdrowiu?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

×