Przejdź do treści

Ćwiczenia w pracy. Męczy cię ból karku? Sprawdź, jak sobie pomóc

ćwiczenia za biurkiem - kobieta w biurze
Męczy cię ból karku? Sprawdź, jakie ćwiczenia za biurkiem proponuje Pani Fizjotrener /iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ginekologowi warto mówić o tym, że podczas seksu cię boli, że nie masz ochoty na czułości albo, że w ostatnim czasie spałaś z kilkoma facetami
Dziewczyna stojąca na ulicy
„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym
„Polski ład” ogłoszony. Co nowego w ramach działań w zakresie ochrony zdrowia?
joga yoga
Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!
Nie wypada? A właśnie że wypada!

Ból karku i kręgosłupa to powoli norma po 8 godzinach pracy, spędzonych przed komputerem. Zamiast narażać się na groźniejsze dolegliwości, lepiej działać od razu. Wystarczy 5 minut ćwiczeń co godzinę, żeby odciążyć nasze mięśnie. Jak je wykonać? Mówi fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener.

Pani Fizjotrener –kim jest?

Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener, jest fizjoterapeutką i trenerką personalną kobiet, która w szczególności zajmuje się terapią rozejścia mięśnia prostego brzucha, terapią blizn i terapią dna miednicy. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych fizjoterapeutek w sieci. Obecnie jej konto na Instagramie obserwuje ponad 30 tys. osób.

Gosia Włodarczyk nie boi się poruszać trudnych tematów i takich, które są uważane za tabu. Oprócz tego często udostępnia filmy z różnymi ćwiczeniami i radzi, jak wykonywać je prawidłowo. Tym razem w rozmowie z Hello Zdrowie mówi o tym, jak możemy rozruszać nasze mięśnie w czasie pracy.

Kobieta siedzi po turecku na biurku i medytuje. Przed nią stoi na biurku laptop, za nią regał z książkami, fotel i okno

Ćwiczenia w pracy – radzi Pani Fizjotrener

Długie godziny spędzone w pracy niestety nie wychodzą naszemu zdrowiu na dobre. Fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk podkreśla w rozmowie z Hello Zdrowie, że dochodzi wtedy do przeciążenia mięśni stabilizujących kręgosłup oraz mięśni barków i rąk.

– W wyniku długotrwałej wymuszonej pozycji dochodzi do zwiększenia nacisku na dyski międzykręgowe. Sztywność mięśni, ograniczenie ruchomości w stawach kręgosłupa i obwodowych, a co za tym idzie zaburzenia krążenia, przyczyniają się do bólu kręgosłupa, mięśni, ale również do chorób, m.in. układu krążenia – tłumaczy.

Co zrobić, aby zapobiegać skutkom i dolegliwościom związanym z długotrwałym siedzeniem?

  • Zmieniaj pozycję tak często jak możesz, np. odchyl się do tyłu, wstań i usiądź, przyciągaj na zmianę kolana do brzucha, zmieniaj ułożenie nóg
  • Staraj się znaleźć jak najwięcej możliwości do poruszania się, np. wkładaj dokumenty wysoko na szafę, a potem rób przysiad
  • Poćwicz oddychanie przeponowe – zrelaksujesz się i obniżysz napięcie nerwowe
  • Raz na godzinę zrób 5 minut przerwy na ćwiczenia przy biurku
Mężczyzna zgina głowę z powodu bólu kręgosłupa szyjnego

Ćwiczenia w pracy – wypróbuj je!

  1. Usiądź na brzegu swojego krzesła lub fotela, wyprostuj plecy – wydłużając je do góry, połóż stopę na przeciwnym kolanie i z wydechem pochylaj tułów do przodu pilnując, aby plecy pozostały wyprostowane, powtórz 8 razy na każda stronę.
  2. Siedząc prosto na brzegu krzesła, postaw obie stopy mocno na ziemi. Jedną rękę wyprostuj i wykonaj skręt tułowia, jakbyś chciała spojrzeć daleko przez ramię. Powtórz 8 razy na stronę.
  3. Wykonaj krążenia barkami do przodu i do tyłu. Zbliż ucho do barku, raz jedno raz drugie, pilnując by barki pozostały na tej samej wysokości. Powtórz po 6-8 razy każdy ruch.

Do ćwiczeń możemy wykorzystać nie tylko czas, kiedy siedzimy przy biurku. Warto skorzystać też z każdej chwili, gdy od niego odchodzimy. Rozruszajmy nasze mięśnie!

– Idąc po kawę możemy wykonywać ruchy barkami, cofać i wysuwać brodę, wykonywać delikatne ruchy głową po półokręgu. Możemy przystanąć i delikatnie wykonać skon do boku, jakbyśmy chcieli dotknąć dłonią kolana – mówi Gosia Włodarczyk.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Jak dobrze siedzieć i jak dobrze wstawać? ?im częściej świadomie będziecie pilnować przyjmowania prawidłowej postawy tym częściej nieświadomie ją przyjmiecie ?‍♀️ ? siedząc prawidłowo Twoje stopy dotykają podłoża trzeba punktami podparcia (pięta, łuk zewnętrzny i staw pod paluchem), kolana i stopy są od siebie oddalone na szerokość pięści, miednica ustawiona neutralnie, łopatki ściągnięte i skierowane w dół, żebra opuszczone, brzuch jest aktywny na około 10%, broda leciutko cofnięta, cały kręgosłup z zachowaniem naturalnych krzywizn ?jak wstać? Szczególnie jak jesteś w ciąży? Nie tak jak na drugim filmiku!?‍♀️ ?trzeci filmik pokazuje w spowolnionym tempie jak wstawać: pozycja wyjściowa jak w prawidłowym siedzeniu, wstając ruch zaczynasz od wciśnięcia mocno stóp w podłoże i na nie przenosisz ciężar ciała, następnie wykonujesz wyprost w biodrach. Wieeeeem, że trudne! Ale ile razy dziennie można to poćwiczyć ? spróbujecie?

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Dlaczego poniedziałki są takie ciężkie? Wyjaśnia psycholożka dr Milena Marczak

Dlaczego poniedziałki są takie ciężkie? Wyjaśnia psycholożka dr Milena Marczak

„Mama na cały etat”. Nowa funkcjonalność na LinkedIn ma pomóc w walce z dyskryminacją na rynku pracy

Wspólnie zadbajmy o zdrowie psychiczne i emocjonalne w środowisku pracy. Hello Zdrowie patronem medialnym kampanii „Zrozum. Poczuj. Działaj!”

Jak wyłączyć się z trybu „praca” i przełączyć w tryb odpoczynku? Podpowiadamy

Ważna zmiana w obowiązku noszenia masek

Ważna zmiana w obowiązku noszenia masek w pracy. Nie tylko biuro, ale też kuchnia i kantyna

Adam Lewanowicz

Jak radzić sobie z toksyczną relacją w pracy? „Trzeba stawiać granice od samego początku” [WIDEO]

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Kobieta przed komputerem

Ból nadgarstka – przyczyny, ćwiczenia, leczenie

Kobieta pracuje przed lamptopem

Prawidłowa postawa przy komputerze – jak siedzieć? Pozycja

Flegmatyk – poznaj jego cechy i znajdź wspólny język

Męczy cię praca z domu z dzieciakami "na głowie"? Oto kilka rad ode mnie, mamy bliźniaków

Męczy cię praca z domu z dzieciakami „na głowie”? Oto kilka rad ode mnie, mamy bliźniaków

Kobieta pije kawę przed monitorem

Zadbaj o siebie, nawet jeśli pracujesz z domu

zmęczenie w pracy

Wypalenie zawodowe? Podpowiadamy, jak znów zapalić się do pracy

kobieta w pracy

5 podstępnych odciągaczy uwagi. Zdemaskuj je i spróbuj wyeliminować

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Kobieta siedzi po turecku na biurku i medytuje. Przed nią stoi na biurku laptop, za nią regał z książkami, fotel i okno

5 biurowych trików, które ratują kręgosłup

Purl – różowa włóczka dyskryminowana w pracy. Nowa animacja Pixara porusza niezwykle ważny temat

Kobieta stojąca na przystanku autobusowym

Dopiero poniedziałek, a Ty już w niedoczasie? Znów się spóźniłaś? Poznaj receptę na „wow” wrażenie

Biurowiec jako źródło chorób

Praca biurowa niszczy zdrowie

O AZS krąży wiele mitów. Piszemy, które informacje są prawdziwe, a co jest wyssane z palca

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Joanna Jaworska

3 najważniejsze zasady treningu dla osób z insulinoopornością. Wyjaśnia Joanna Jaworska [WIDEO]

Kobieta z deską jedzenia

Lek. Magdalena Jutrzenka: Trudno myśleć o zdrowym odżywianiu, kiedy czyjś budżet wynosi 200, 300 czy nawet 1000 złotych miesięcznie

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

kobieta ćwiczy z mini bandem

Ćwiczenia z gumą na uda – jak ćwiczyć z mini bandem?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona