Przejdź do treści

Bolące lub nadmiernie spięte mięśnie? Zastosuj piłkę do ich rozluźnienia. Jaką najlepiej wybrać? Wyjaśnia fizjoterapeutka

Kobieta trzyma w rękach piłkę do masażu
Bolące lub nadmiernie spięte mięśnie? Zastosuj piłkę do ich rozluźnienia. Jaką najlepiej wybrać? Wyjaśnia fizjoterapeutka/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Nie planuj wszystkiego. „Patrzymy często tam, gdzie chcemy się znaleźć, i przez to zdarza nam się przeoczyć to, co dzieje się tu i teraz”
16-latkowie z Polski jako pierwsi na świecie znaleźli sposób na utylizacje plastiku
Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc
Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność
„Bogami nie jesteśmy. Tak samo jak nasi pacjenci miewamy lepsze i gorsze dni”. Powstał film o życiu lekarzy

Piłki do masażu stają się ostatnio najpopularniejszym sprzętem, który sprawdza się idealnie przy bólu lub nadmiernie spiętych mięśniach pleców, karku czy kończyn. Na rynku pojawia się coraz więcej ich rodzajów. Jakie najlepiej wybrać? Podpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk.

Magdalena Mikołajczyk jest absolwentką fizjoterapii na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Znana w mediach społecznościowych jako @rehab.fizjo zajmuje się wyjaśnianiem zagadnień związanych ze świadomym treningiem oraz pasją do zdrowia i dobrej formy. Specjalistka chce, by każda z nas ćwiczyła – świadomie i w oparciu o zasady fizjoterapii. W najnowszym swoim wpisie wyjaśniła jaką piłkę do masażu i rozluźnienia mięśni wybrać. Jeśli często miewasz zakwasy, ten wpis jest dla ciebie.

Bolące mięśnie - co robić?

Piłka do masażu – jaką wybrać?

Przetrenowanie lub zbyt intensywny trening skończyć mogą się zakwasami, czyli mikrourazami mięśniowymi. Z pomocą przychodzi piłka do masażu. Masaż można wykonać na prawie każdej części ciała, stosując odpowiednią technikę. Dzięki uciskaniu bolących miejsc przez piłkę, mięśnie po treningu znacznie szybciej się rozluźnią i zregenerują. Problem bywa jednak często z wyborem nieodpowiedniej piłki. Jaką więc najlepiej wybrać?

Sprzęt do rozluźniania …

Piłka do masażu małych mięśni lub małych punktów bólowych powinna być wielkości piłki do golfa (lub te kauczukowe piłeczki z automatów), średnica około 2 cm. Mała piłeczka trafi idealnie w konkretne miejsce.

Większa piłka nadaje się do rozluźniania większych partii mięśniowych. Piłka wielkości pięści np. piłka do tenisa lub kauczukowa około 5 cm średnicy. Większa piłka będzie rozluźniać bardziej powierzchownie partię mięśni, można ją stosować do ogólnego rozluźniania lub na początkowym etapie.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Twardość

Dla osób, które mają mocno spięte mięśnie polecam zacząć od miękkiej piłki. Tu na ratunek przychodzi piłka do tenisa. Pod wpływem ciężaru ugina się delikatnie, przez co ból/dyskomfort jest mniejszy. Piłka podczas masażu nie może się całkowicie się zgnieść pod ciężarem ciała. Dlatego stosowanie piłek do tenisa stołowego lub innych gumowych nie przyniesie efektu rozluźnienia. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Twarda piłka rozluźni spięty mięsień i jest dedykowana dla osób z większą tolerancją bólu lub takich, których już nie boli przy rozluźnianiu na piłce do tenisa. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Powierzchnia

Gładka lub karbowana. Polecam gładką. Piłki z kolcami są zbyt miękkie i nie efektywne

– wyjaśnia Mikołajczyk.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Relaksacja Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?

Ektomorfik – kto to, dieta i trening. Jak może przytyć?

Mezomorfik – kto to jest, cechy, dieta i trening dla mezomorfika

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Kreatyna – czy to działa?

Kreatyna – co daje, efekty, dawkowanie, skutki uboczne

5 najlepszych ćwiczeń na brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch – porady, technika, trening

mężczyzna ćwiczy brzuszki

Ćwiczenia na brzuch na drążku – ćwiczenia na boki brzucha

kobieta rozciąga się

Ćwiczenia mięśni dna miednicy – kiedy i jak ćwiczyć?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Punkty spustowe – przekleństwo sportowca

Punkty spustowe – przekleństwo sportowca. Jak sobie z nimi poradzić?

Proste ćwiczenie dla tych, którzy bardzo się stresują

Proste ćwiczenie dla tych, którzy bardzo się stresują

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

Ścięgna pod kontrolą. Zadbaj o nie zanim będzie za późno!

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

kobiety na siłowni

„Nie jest prawdą, że dobry trening to taki, po którym człowiek nie może się ruszać na następny dzień”. Fizjoterapeutka tłumaczy, czym jest DOMS

Gosia Włodarczyk

Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Inteligencja jako źródło cierpień

Inteligencja jako źródło cierpień. Wysokie IQ nie ułatwia życia

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem