Przejdź do treści

Bolące lub nadmiernie spięte mięśnie? Zastosuj piłkę do ich rozluźnienia. Jaką najlepiej wybrać? Wyjaśnia fizjoterapeutka

Kobieta trzyma w rękach piłkę do masażu
Bolące lub nadmiernie spięte mięśnie? Zastosuj piłkę do ich rozluźnienia. Jaką najlepiej wybrać? Wyjaśnia fizjoterapeutka/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Siostra Bożenna o mobbingu w pielęgniarstwie: „Pielęgniarki pielęgniarkom urządziły piekło w miejscach pracy”
„Nie mogę uwierzyć, że przegapiłabym wszystkie te doświadczenia życiowe, gdybym nadal ukrywała swoje ciało” – pisze kanadyjska modelka po amputacji nogi
12 proc. z nas używa smartfona pod prysznicem, 9 proc. w czasie seksu. Lek. Michał Domaszewski ostrzega przed uzależnieniem od telefonu
Gorączka Denga czy Gorączka Zachodniego Nilu pojawi się w Polsce? Eksperci alarmują: już niedługo
Ane Piżl z cudowną (i potrzebną!) akcją topfreedom. „Nie zgadzam się na podział klatek piersiowych na legalne i nielegalne”

Piłki do masażu stają się ostatnio najpopularniejszym sprzętem, który sprawdza się idealnie przy bólu lub nadmiernie spiętych mięśniach pleców, karku czy kończyn. Na rynku pojawia się coraz więcej ich rodzajów. Jakie najlepiej wybrać? Podpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk.

Magdalena Mikołajczyk jest absolwentką fizjoterapii na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Znana w mediach społecznościowych jako @rehab.fizjo zajmuje się wyjaśnianiem zagadnień związanych ze świadomym treningiem oraz pasją do zdrowia i dobrej formy. Specjalistka chce, by każda z nas ćwiczyła – świadomie i w oparciu o zasady fizjoterapii. W najnowszym swoim wpisie wyjaśniła jaką piłkę do masażu i rozluźnienia mięśni wybrać. Jeśli często miewasz zakwasy, ten wpis jest dla ciebie.

Bolące mięśnie - co robić?

Piłka do masażu – jaką wybrać?

Przetrenowanie lub zbyt intensywny trening skończyć mogą się zakwasami, czyli mikrourazami mięśniowymi. Z pomocą przychodzi piłka do masażu. Masaż można wykonać na prawie każdej części ciała, stosując odpowiednią technikę. Dzięki uciskaniu bolących miejsc przez piłkę, mięśnie po treningu znacznie szybciej się rozluźnią i zregenerują. Problem bywa jednak często z wyborem nieodpowiedniej piłki. Jaką więc najlepiej wybrać?

Sprzęt do rozluźniania …

Piłka do masażu małych mięśni lub małych punktów bólowych powinna być wielkości piłki do golfa (lub te kauczukowe piłeczki z automatów), średnica około 2 cm. Mała piłeczka trafi idealnie w konkretne miejsce.

Większa piłka nadaje się do rozluźniania większych partii mięśniowych. Piłka wielkości pięści np. piłka do tenisa lub kauczukowa około 5 cm średnicy. Większa piłka będzie rozluźniać bardziej powierzchownie partię mięśni, można ją stosować do ogólnego rozluźniania lub na początkowym etapie.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Twardość

Dla osób, które mają mocno spięte mięśnie polecam zacząć od miękkiej piłki. Tu na ratunek przychodzi piłka do tenisa. Pod wpływem ciężaru ugina się delikatnie, przez co ból/dyskomfort jest mniejszy. Piłka podczas masażu nie może się całkowicie się zgnieść pod ciężarem ciała. Dlatego stosowanie piłek do tenisa stołowego lub innych gumowych nie przyniesie efektu rozluźnienia. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Twarda piłka rozluźni spięty mięsień i jest dedykowana dla osób z większą tolerancją bólu lub takich, których już nie boli przy rozluźnianiu na piłce do tenisa. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Powierzchnia

Gładka lub karbowana. Polecam gładką. Piłki z kolcami są zbyt miękkie i nie efektywne

– wyjaśnia Mikołajczyk.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Zmęczona kobieta

9 sygnałów, że nie jesteś w formie. Sprawdź, czy nie powinnaś zatroszczyć się o swoją kondycję

Trening Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Proste ćwiczenie dla tych, którzy bardzo się stresują

Proste ćwiczenie dla tych, którzy bardzo się stresują

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?

Ektomorfik – kto to, dieta i trening. Jak może przytyć?

Mezomorfik – kto to jest, cechy, dieta i trening dla mezomorfika

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Jak zbudować mięśnie? Co jest istotne? Trening siłowy/Unsplash

Budowanie masy mięśniowej. Dieta na masę i trening siłowy

Przysiady. Jak robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

ABS – ćwiczenia. Trening z hantlami na mięśnie brzucha

Kobieta ćwiczy na rolce do ćwiczeń

Rolowanie mięśni – jak używać rolki do ćwiczeń, efekty

Kreatyna – czy to działa?

Kreatyna – co daje, efekty, dawkowanie, skutki uboczne

Bieganie – jak wpływa na rozbudowę mięśni?

Kobieta robi pompki

Pompki – ćwiczenia wielu korzyści. Co warto o nich wiedzieć?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Jak dbać o nogi w podróży?

Średnia długość życia / rawpixel

Długość życia na świecie. 10 krajów, w których żyje się najdłużej

×