Przejdź do treści

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

Bieganie na czczo
Bieganie na czczo/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim
Anita Włodarczyk - polska "Barbie Shero 2021"
Anita Włodarczyk ma własną Barbie. Pierwsza na świecie lalka młociarka
Kobieta z aparatem
Drobiazgi uszczęśliwiają. Mają większy wpływ na jakość życia, niż nam się wydaje
Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa
Minimalizm a dzieci. Czy da się kupować mniej?

Czy ćwicząc rano, zaraz po przebudzeniu jesteś w stanie spalić więcej tkanki tłuszczowej? To pytanie, które zadaje sobie mnóstwo osób chcących się odchudzić. Czy faktycznie ćwicząc na czczo, spalamy więcej? No cóż – i tak, i nie.

Plusy i minusy porannego treningu

Po pierwsze faktycznie trening zaraz po przebudzeniu może skłonić organizm do spalania jako paliwa nieznacznie większej ilości tłuszczu, ponieważ po nocy poziom insuliny jest najniższy, a poziom glukagenu najwyższy. Wszystko to sprawia, że zwiększa się ilość tłuszczów, które transportowane są do mieśni (jako energia) i tam ulegają spaleniu. Nie ciesz się jednak za wcześnie. Minusem tej sytuacji jest szybkie zmęczenie. Prawdopodobnie nie będziesz ćwiczył tak intensywnie jak po posiłku. Co to oznacza? Że spalisz mniej kalorii, a co za tym idzie – mniej tkanki tłuszczowej.

Organizm – podobnie jak ty – potrzebuje się obudzić i nakręcić do działania. Dlatego lepiej jednak zjeść. Bo od czasu ostatniego posiłku (kolacji) do treningu mija wiele godzin, w związku z tym twój organizm nie jest gotowy na ciężki trening.

W momencie ćwiczeń jednak układ pokarmowy nie może być zbyt obciążony, jeśli więc trenujesz rano, nie zaleca się jeść obfitego śniadania. Lepiej zdecyduj się np. na banana lub jogurt z płatkami owsianymi i żurawiną. Można także sięgnąć po suplementy diety. tj. aminokwasy BCAA czy odżywkę białkową.

Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Dla kogo trening na czczo?

Podsumowując – jeśli twoim celem jest poprawa wytrzymałości, ćwicząc na czczo z pewnością zauważysz szybko, że mija się to z celem. Jeśli ważne są dla ciebie siła i masa mięśniowa, również zdecydowanie lepiej będzie trenować po lekkim śniadaniu. Dlaczego? Po nocy, kiedy glikogen mięśniowy i poziom glukozy we krwi są niskie, twoje mięśnie spalą więcej białka jako paliwa, co przełoży się tym samym na spalanie mięśni.

I ciekawostka. Naukowcy z Uniwersytetu Loughborough ustalili, że posiłek przed ćwiczeniami zwiększa wytrzymałość w czasie treningu o 9 proc. w porównaniu z ćwiczeniami bez posiłku. Pamiętaj wówczas o węglowodanach i posiłkach o niskim indeksie glikemicznym.

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Kobieta siedzi przy biurku

Trening mózgu – ćwiczenia. Jak efektywnie ćwiczyć umysł?

Ból piersi podczas biegania. Co pomoże na bolące brodawki?

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki