Przejdź do treści

Czas na kitesurfing!

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Raven Saunders
Raven Saunders w niezwykłym geście na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio wsparła wszystkie mniejszości
Simone Biles rezygnuje z igrzysk w trosce o swoje zdrowie psychiczne
Simone Biles postawiła na pierwszym miejscu zdrowie psychiczne. Sponsorzy olimpijscy i fani popierają jej decyzję
MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków
Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje
Kiełki słonecznika – właściwości, wartości odżywcze, hodowla
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”

Zaczynacie planować wakacyjny wyjazd? Nie interesuje was opcja leżenia plackiem przez tydzień, ale kochacie morze i wodę? Spróbujcie kitesurfingu, jeśli jeszcze go nie znacie.

Aktualnie to jeden z najmodniejszych sportów wodnych i choć młodszy od surfingu czy windsurfingu, bije rekordy popularności. Nie ma w tym nic dziwnego, bo szaleństwo z latawcem to absolutna frajda, a na dodatek sport szalenie wszechstronny.

Moglibyśmy szukać daleko, ale nie musimy. W Zatoce Puckiej w sezonie wręcz roi się od latawców. Co takiego magicznego jest w kitesurfingu? Prędkość, a czasem też spełnione marzenie o lataniu. Możliwości, jakie daje połączenie latawca i deski, są ogromne. Szybka jazda po falach to adrenalina związana ze skokami na parę metrów wysokości i odległości kilkudziesięciu metrów. Sport ma wiele spektakularnych trików, wybić i obrotów. Najlepsi potrafią lecieć nawet kilkanaście sekund.

Ale takie akrobacje są zarezerwowane dla tych, którzy z kite’em zdążyli się już trochę zaprzyjaźnić. Co z początkującymi? Dużą zaletą są z pewnością dość szybkie postępy w nauce. Na pierwsze efekty nie trzeba czekać długo. Po kilkunastu godzinach treningu poczujecie pierwszą przyjemność z pływania. Oczywiście nie oznacza to, że to łatwy sport. Pierwsze trudności, z którymi muszą poradzić sobie  początkujący, to opanowanie latawca. Aby zrobić to bezpiecznie, konieczne jest szkolenie w profesjonalnej szkole posiadającej licencję International Kiteboarding Organization (IKO), która gwarantuje wysoki standard nauki. Po zakończeniu trwającego kilkanaście godzin kursu IKO I i IKO II otrzymuje się certyfikat potwierdzający, że umiejętności kursanta są wystarczające do samodzielnego pływania, i że nie będzie on stwarzał zagrożenia dla siebie i innych na wodzie.

Oczywiście teoretycznie, bo głośno mówi się o tym, że kite może być niebezpieczny. Czy to prawda?
Tak, ale po odpowiednim szkoleniu ryzyko zdecydowanie maleje. Latawiec ma ogromną siłę i początkowo należy nauczyć się nad nim panować. Pierwsze ćwiczenia odbywają się na plaży. Nie należy się zniechęcać, kiedy coś się nie udaje. Kitesurfing wymaga odwagi i zacięcia.

Przed rozpoczęciem kursu, warto się przygotować. Bo tu pracuje całe ciało. Liczy się wytrzymałość, siła i zwinność. Najważniejsze są mięśnie korpusu, nóg i ramion. W kitesurfingu ważna jest równowaga, także pomocna może okazać się jazda na deskorolce czy longboardzie. Nieco łatwiej z nauką poradzą sobie także osoby, które zimą jeżdżą na snowboardzie.

Ale nie należy się zniechęcać trudnościami. Kite jest dyscypliną, którą może uprawiać prawie każdy (nawet dzieci po osiągnięciu wagi 30-40kg). I to całkiem serio. Jedynym wymogiem jest umiejętność pływania, ponieważ często, zwłaszcza na początku trzeba dopłynąć do deski lub utrzymać się na wodzie na plecach. Ważniejsze od warunków fizycznych jest odpowiednie nastawienie, umiejętność podejmowania szybkich decyzji i zachowania zimnej krwi.

Jednak po poradzeniu sobie z trudniejszymi początkami – możecie być pewni, że czeka was prawdziwy fun!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Skąd (tak naprawdę) są twoje pamiątki z wakacji? Ekoaktywistka Kasia Wągrowska to sprawdziła!

Bożena Kowalkowska: przestrzegam przed przeładowaniem dni urlopowych, żeby nie wrócić zmęczonym

Bożena Kowalkowska: przestrzegam przed przeładowaniem dni urlopowych, żeby nie wrócić zmęczonym

podróże w pandemii

Parlament Europejski poparł paszporty szczepionkowe. Będą zależne od rodzaju szczepionki na COVID-19

Kobiety z deskami surfingowymi na plaży

Pierwsze biuro turystyczne, które podjęło taką decyzję. Obsłuży tylko zaszczepionych na COVID-19

Globus w dłoni

Nowa lista krajów z zakazem lotów do Polski. Nie ma na niej krajów UE, Strefy Schengen i Ukrainy

Samolot

Od 2 września obowiązuje zakaz lotów z 44 państw do Polski. Z których?

Pasażerowie na lotnisku

Zakaz lotów do Polski. Na liście pojawiły się nowe państwa. Z których krajów możemy nie wrócić z wakacji?

Wakacje w Polsce a koronawirus – pomysły, metody relaksu bez wyjazdu, aktywny wypoczynek z dziećmi

SUP – trening na wodzie. Na czym polega i dlaczego warto spróbować?

Dlaczego mam akceptować to, że nie mogę mieć wymarzonych wakacji? Żal jest zdrowy! – zapewnia psycholog

Plaża, góry, las – jaki kierunek będzie najlepszy dla ciebie?

Urlop wystarczająco dobry

Co roku wracasz z urlopu rozczarowana? Zmień to!

Wakacje za granicą a koronawirus

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

dziewczyna z lodem - wakacje a koronawirus

Wakacje z koronawirusem. Jak bezpiecznie wyjechać na wczasy? Radzi Ola Dufour

5 kroków do wejścia w tryb urlopowy. O tym, jak szybciej przestawić się na wakacyjne „slow motion”, radzi psycholog Anita Kruszewska

Jak odpocząć w czasie krótkiego wyjazdu? Podpowiadamy!

Kobieta na plaży

Mięsożerne bakterie – przecinkowce w Bałtyku. Pływanie w morzu jest niebezpieczne

Kobieta w aucie z mapą

„W wypadkach drogowych wszyscy giniemy tak samo”. Historie opisane przez ratownika mrożą krew w żyłach

kobieta z walizką

Leki w samolocie – czy w bagażu podręcznym można mieć leki?

Kobiece podróże. Weź plecak zamiast faceta

dziewczyna samolot

Panicznie boisz się latać? Ten tekst pomoże ci przezwyciężyć wszelkie lęki związane z podróżowaniem samolotem

joga yoga

Wakacje z jogą – 6 powodów, dla których warto je wybrać

5 sposobów, jak chronić skórę dziecka podczas upałów

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?