Przejdź do treści

Ćwiczenia z piłką lekarską

Ćwiczenia z piłką lekarską
Fot. Kasia Bigos/ Pure Jatomi Złote Tarasy
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Lara Gessler o życiu z ortoreksją: „Wpadałam w panikę, kiedy miałam pięć, a nie sześć migdałów na śniadanie”
Svante Pääbo laureatem nagrody Nobla w dziedzinie medycyny. „Udało mu się dokonać niemożliwego”
Czego nie wolno wyrzucać do toalety? Mama Chemik odpowiada i pokazuje zdjęcia
Editing friends, czyli porządki wśród znajomych. „Warto co jakiś czas przejrzeć spis swoich kontaktów” – radzi psycholog dr Joanna Heidtman
Rozciąganie pleców na sportowo

Proponujemy ćwiczenia z piłką – tym razem lekarską. Taki mały powrót na lekcję WF!

1. Wykroki

Pozycja wyjściowa: stań prosto, stopy ustaw na szerokość bioder, ramiona wyciągnij na wysokość klatki piersiowej, trzymając piłkę.

Ruch: Wykonaj wykrok do przodu (ugnij kolano nogi wykrocznej pod kątem 90 stopni). Udo powinno być ustawione równolegle do podłoża. Kolano nogi zakrocznej opada w dół, tak, aby noga balansowała na palcach stopy, tworząc kąt 90 stopni w stawie kolanowym (kolano powinno być w jednej linii z kręgosłupem) z jednoczesnym skrętem tułowia w bok. Powróć do pozycji wyjściowej.

Główne partie mięśniowe pracujące przy ćwiczeniu: dwugłowy uda, pośladkowy wielki, trójgłowy ramienia, czworogłowy uda, prosty brzucha.

2. Półprzysiad z rotacją

cwiczenia z pilka lekarska

Pozycja wyjściowa: w półprzysiadzie trzymaj piłkę oburącz przy wewnętrznej części nogi w dole.

Ruch: Prostujemy nogi, trzymając piłkę na wyprostowanych rękach, wykonując skręt tułowia skosem w górę w przeciwną stronę.

Główne partie mięśniowe pracujące przy ćwiczeniu: dwugłowy uda, pośladkowy, czworogłowy uda, mięśnie naramienne (część przednia), skośny brzucha, prostownik grzbietu, obszerny boczny, piersiowy mniejszy.

3. Przysiad sumo z uniesieniem piłki

cwiczenia z pilka lekarska

Pozycja wyjściowa: stań w rozkroku, stopy są rozstawione szeroko (szerzej niż szerokość barków), kolana skierowane na zewnątrz pod kątem 45 stopni, a ramiona proste. Piłkę trzymaj na wysokości miednicy.

Ruch: Biodra przenieś do tyłu i zejdź do przysiadu. Tym samym torem wróć do góry z jednoczesnym zgięciem przedramion i uniesieniem piłki w górę. Powróć do pozycji wyjściowej.

Główne partie mięśniowe pracujące przy ćwiczeniu: gwugłowy uda, prosty uda, pośladkowy wielki, dwugłowy ramienia, mięśnie naramienne.

4. Pompka na piłce

cwiczenia z pilka lekarska

Pozycja wyjściowa: ustaw się w podporze przodem, jedną rękę oprzyj całą powierzchnią na piłce, drugą na podłożu.

Ruch: Obniż ciało w kontrolowany sposób, uginając stawy łokciowe. Ciało ma pozostać w linii prostej (zwróć szczegolną uwagę na biodra. Nie mogą być ani niżej, ani wyżej niż reszta ciała). Wroć do pozycji wyjściowej.

Główne partie mięśniowe pracujące przy ćwiczeniu: mięśnie klatki piersiowej, trójgłowy ramienia, mięśnie stabilizujące (brzucha), mięśnie naramienne (część przednia).

5. „Brzuszki”

cwiczenia z pilka lekarska

Pozycja wyjściowa: Półóż się na plecach, wyprostuj ramiona i przenieś je za siebie, chwytając piłkę (unieś ją, napinając mięśnie brzucha). Nogi również są delikatnie uniesione nad ziemią.

Ruch: Jednym płynnym ruchem unieś ramiona i nogi w górę, zatrzymując ciało w tej pozycji na 2-3 sek. Powoli opuść piłkę i nogi, wracając do pozycji wyjściowej.

Główne partie mięśniowe pracujące przy ćwiczeniu: cała grupa mięśni brzucha (szczególnie dolna część).

Podczas wykonywania wszystkich zaprezentowanych ćwiczeń, pamiętaj o tym, żeby zaangażować jak najwięcej grup mięśniowych, staraj się, by wszystkie mięśnie były przy pracy napięte, zachowując przy tym prawidłowy oddech.

Do dzieła, stara dobra piłka lekarska wraca do łask!

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

Jak często należy ćwiczyć?

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Jakie efekty przynosi jazda na rolkach? /fot. iStock

Jakie efekty przynosi jazda na rolkach?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Siedź spokojnie! Proste ćwiczenia na ból pośladków, dzięki którym zapomnisz o bólu 

Spinning – spal nawet tysiąc kalorii w godzinę! Jak ćwiczyć na siłowni a jak w domu

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Hip dip – 4 ćwiczenia, dzięki którym wypracujesz wcięcie w biodrach

Ćwiczenia do szpagatu – jak się rozciągać, by go wykonać? 

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Talia jak u osy. Proste ćwiczenia na figurę klepsydry 

Proste ćwiczenia na uda wewnętrzne. Poznaj skuteczne ćwiczenia z gumą

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Fałdka precz! Najlepsze ćwiczenia na dolne partie brzucha

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Średnia długość życia / rawpixel

Długość życia na świecie. 10 krajów, w których żyje się najdłużej

×