Przejdź do treści

Ćwiczenia z piłką lekarską

Ćwiczenia z piłką lekarską
Fot. Kasia Bigos/ Pure Jatomi Złote Tarasy
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Podpaska
Ile pieniędzy wydajesz w swoim życiu na środki higieniczne w czasie menstruacji? Sprawdź Kalkulator Kosztów Miesiączki
Billie Eilish
Billie Eilish: Nagle jesteś hipokrytką, gdy chcesz pokazać swoje ciało i swoją skórę. Jesteś łatwa i jesteś dziwką
Koncentracja w pracy – 10 rzeczy, które nas skutecznie rozpraszają
Kobieta
Endorfiny – co to za hormony i co je wytwarza?
Książę Harry na koncercie Vax Live/ fot. GettyImages
„Szczepionkę należy rozdać każdemu i wszędzie” – apelował książę Harry na wielkim koncercie promującym szczepienia na COVID-19

Proponujemy ćwiczenia z piłką – tym razem lekarską. Taki mały powrót na lekcję WF!

1. Wykroki

cwiczenia z pilka lekarska

Pozycja wyjściowa: stań prosto, stopy ustaw na szerokość bioder, ramiona wyciągnij na wysokość klatki piersiowej, trzymając piłkę.

Ruch: Wykonaj wykrok do przodu (ugnij kolano nogi wykrocznej pod kątem 90 stopni). Udo powinno być ustawione równolegle do podłoża. Kolano nogi zakrocznej opada w dół, tak, aby noga balansowała na palcach stopy, tworząc kąt 90 stopni w stawie kolanowym (kolano powinno być w jednej linii z kręgosłupem) z jednoczesnym skrętem tułowia w bok. Powróć do pozycji wyjściowej.

Główne partie mięśniowe pracujące przy ćwiczeniu: dwugłowy uda, pośladkowy wielki, trójgłowy ramienia, czworogłowy uda, prosty brzucha.

2. Półprzysiad z rotacją

cwiczenia z pilka lekarska

Pozycja wyjściowa: w półprzysiadzie trzymaj piłkę oburącz przy wewnętrznej części nogi w dole.

Ruch: Prostujemy nogi, trzymając piłkę na wyprostowanych rękach, wykonując skręt tułowia skosem w górę w przeciwną stronę.

Główne partie mięśniowe pracujące przy ćwiczeniu: dwugłowy uda, pośladkowy, czworogłowy uda, mięśnie naramienne (część przednia), skośny brzucha, prostownik grzbietu, obszerny boczny, piersiowy mniejszy.

3. Przysiad sumo z uniesieniem piłki

cwiczenia z pilka lekarska

Pozycja wyjściowa: stań w rozkroku, stopy są rozstawione szeroko (szerzej niż szerokość barków), kolana skierowane na zewnątrz pod kątem 45 stopni, a ramiona proste. Piłkę trzymaj na wysokości miednicy.

Ruch: Biodra przenieś do tyłu i zejdź do przysiadu. Tym samym torem wróć do góry z jednoczesnym zgięciem przedramion i uniesieniem piłki w górę. Powróć do pozycji wyjściowej.

Główne partie mięśniowe pracujące przy ćwiczeniu: gwugłowy uda, prosty uda, pośladkowy wielki, dwugłowy ramienia, mięśnie naramienne.

4. Pompka na piłce

cwiczenia z pilka lekarska

Pozycja wyjściowa: ustaw się w podporze przodem, jedną rękę oprzyj całą powierzchnią na piłce, drugą na podłożu.

Ruch: Obniż ciało w kontrolowany sposób, uginając stawy łokciowe. Ciało ma pozostać w linii prostej (zwróć szczegolną uwagę na biodra. Nie mogą być ani niżej, ani wyżej niż reszta ciała). Wroć do pozycji wyjściowej.

Główne partie mięśniowe pracujące przy ćwiczeniu: mięśnie klatki piersiowej, trójgłowy ramienia, mięśnie stabilizujące (brzucha), mięśnie naramienne (część przednia).

5. „Brzuszki”

cwiczenia z pilka lekarska

Pozycja wyjściowa: Półóż się na plecach, wyprostuj ramiona i przenieś je za siebie, chwytając piłkę (unieś ją, napinając mięśnie brzucha). Nogi również są delikatnie uniesione nad ziemią.

Ruch: Jednym płynnym ruchem unieś ramiona i nogi w górę, zatrzymując ciało w tej pozycji na 2-3 sek. Powoli opuść piłkę i nogi, wracając do pozycji wyjściowej.

Główne partie mięśniowe pracujące przy ćwiczeniu: cała grupa mięśni brzucha (szczególnie dolna część).

Podczas wykonywania wszystkich zaprezentowanych ćwiczeń, pamiętaj o tym, żeby zaangażować jak najwięcej grup mięśniowych, staraj się, by wszystkie mięśnie były przy pracy napięte, zachowując przy tym prawidłowy oddech.

Do dzieła, stara dobra piłka lekarska wraca do łask!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na pośladki

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!