Przejdź do treści

10 000 kroków – dacie radę?

10 000 kroków – dacie radę?
10 000 kroków – dacie radę? Rawpixel.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta pisze na laptopie. Obok siedzi pies
Szczepienie na COVID-19 a dzień wolny od pracy. To „koszt, który może zostać przez firmy poniesiony”?
Lekarka
Czy respiratory zabijają a szczepionki to eksperyment „godny Hitlera”? Doktor Michał rozprawia się z teoriami koronasceptyków
szczepienia przeciw COVID-19
„Chcemy, aby od 10 maja każdy dorosły mógł zapisywać się na szczepienie” – zapowiada premier
„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?
ratownik medyczny, pandemia
„Wasza ‘wolność’ i ‘spisek’ się kończy, kiedy nie możecie złapać tchu”. Ratownik o nagonce na medyków „zaangażowanych w pandemiczny spisek”

Ile robicie kroków dziennie? Pewnie nie macie zielonego pojęcia.  10 000 – tyle byłoby idealnie: zdrowsze serce, większa wydajność oddechowa, lepszy nastrój. Robiąc 10 000 kroków, pokonamy dystans 8 kilometrów i spalimy ok. 600 kalorii (zajmie nam to ok. 1,5 godziny).

Chód jest zdrowy – nie tylko sportowy

Szczerze mówiąc, nie przepadam za bardzo intensywnymi ćwiczeniami. Wolę inne formy wysiłku, niekoniecznie wyciskające siódme poty i okupione 3-dniowymi zakwasami. A może by tak więcej… chodzić? Naukowcy wyliczyli, że dziennie wykonujemy średnio od 3 000 do 4 000 kroków (ok. 30-40 minut), jednak wielu z nas robi ich mniej niż 900. Człowiek nie jest stworzony do takiego bezruchu!

Grupa badaczy z Arizona State University opracowała klasyfikację poziomu aktywności na podstawie średniej dziennej kroków. Mniej niż 5 000 oznacza, że ruszamy się za mało, 5 000 -7 499 określono jako „aktywność na niskim poziomie”, 7 500 – 9 999 to „umiarkowana aktywność”, zaś osoby robiące 10 000 lub więcej kroków dziennie to osoby aktywne fizycznie. Dodatkowo przeczytamy, że jeśli przekraczamy dzienny limit 12 500 kroków, jesteśmy „bardzo aktywni”.

Aby sprawdzić swój dzienny krokowy pułap, najłatwiej zakupić krokomierz. To dobra i niedroga inwestycja. Urządzenie kosztuje ok. 50 zł. Dzięki niemu będziemy kontrolować nie tylko, ile kroków dziennie pokonujemy, ale też zmierzymy przebyty dystans, liczbę spalonych kalorii, prędkość, temperaturę powietrza… Urządzenie zajmuje niewiele miejsca i ma wbudowaną pamięć. Obecnie w funkcje krokomierza wyposażonych jest też wiele smartfonów.

Otyłość kobieca

Każda okazja jest dobra, by chodzić

Łatwo można się przyłapać na tym, że zamiast ruszyć na spacer, wolimy rozsiąść się w aucie lub jechać komunikacją miejską. Jak sprawić, by 10 000 kroków było realnym osiągnięciem? Poniżej parę wskazówek, które ułatwią osiągnięcie celu.

  • Zakup krokomierz – motywuje i pomoże sprawdzić, ile w rzeczywistości dziennie wykonujemy kroków.
  • Nie bierz się natychmiast za maksymalny pułap. Zacznij stopniowo zwiększać codzienną liczbę kroków, najlepiej o 500 kroków dziennie co tydzień. 10 000 to dzienna średnia – nie oznacza, że musimy ten cel realizować każdego dnia, a np. poświęcić więcej czasu na chodzenie w weekend.
  • Nie masz czasu? Dla chcącego… każda okazja jest dobra, aby pójść pieszo. Zamiast zawozić dzieci, zaprowadź je piechotą; wybierz przestanek oddalony do swojego domu; a zamiast windy wybieraj schody.
  • Chodzenie jest nudne? Znajdź towarzysza; dołącz do grupy chodziarzy albo sam taką zorganizuj; wybieraj nowe, ciekawe miejsca na piesze wycieczki.
  • Jeśli wybierasz długą trasę, rób 10-minutowe przerwy.
  • Zacznij od naszego wyzwania 6 000 kroków dziennie!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Ewa Kasprzyk / Archiwum prywatne

Ewa Kasprzyk: Uwielbiam słodkie lenistwo i nicnierobienie, ale w międzyczasie skoczę sobie ze spadochronem lub pójdę pomorsować

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

dziewczyna z telefonem

Jak ograniczyć czas spędzany przed smartfonem? Bardzo pożyteczne rady psycholożki Anny Cyklińskiej

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Kobieta je danie w restauracji. Na zdjęciu widok z góry na jej talerz

Zdrowy styl życia. Dietetyczka podpowiada, na co zwrócić naszą uwagę

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

8 nawyków, których warto się pozbyć przed trzydziestką

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

taekwondo

„Taekwondo jest sztuką, więc musi być piękne”. Zasady, układy i stopnie taekwondo

Urządzasz domową siłownię? Specjalista podpowiada, na które sprzęty postawić

Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

twerk

Twerk to taniec, który uwalnia kobiecość. Na czym polega? Zasady i nauka twerku

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki