Przejdź do treści

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na kręgosłup

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na kręgosłup
Fot: Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Francja wprowadziła zakaz „terapii konwersyjnej” wobec osób LGBTQIA+. „Bycie sobą nie jest przestępstwem” – skomentował prezydent Emmanuel Macron
Jednorazowość na poziomie plastikowej słomki? Jagna Niedzielska o… rajstopach
Lustrzany mózg, czyli zachowania zaraźliwe
W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała
Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Nasze kręgosłupy lekko z nami nie mają. Siedzący tryb życia, przeciążenia, za mało aktywności… O kręgosłup trzeba dbać na co dzień i wzmacniać go ćwiczeniami. Jak? Podpowiadają specjalistki.

Zanim ochoczo zaczniecie ćwiczyć, by wasz kręgosłup był sprawny i nie sprawiał kłopotów, pamiętajcie, że o kręgosłup tak naprawdę dbamy lub nie dbamy codziennie, wykonując najprostsze czynności. Pora na rachunek sumienia! Jak siedzicie przy biurku? Jak śpicie? Jak się schylacie? Wybieracie torbę na ramię czy plecak? Pilnujecie swojej wagi? Wszystko to ma ogromny wpływ na to, jaka jest kondycja waszego kręgosłupa. Przeczytajcie koniecznie o 10 rzeczach, które możecie zrobić dla swojego kręgosłupa, i pilnujcie się na co dzień! Warto, bo kłopoty z kręgosłupem to sprawa bolesna i niemal powszechna.

Nasze fit ekspertki wybrały dla was najlepsze ćwiczenia na kręgosłup – jeśli będziecie wykonywać je poprawnie i regularnie, efekty murowane!

1. Ćwiczenie na kręgosłup – poleca Agata Kabengele

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: leżenie przodem. Ręce i nogi wyprostowane i wyciągnięte na podłodze.

Równocześnie unoś ręce i nogi do góry. Głowa jest przedłużeniem ramion, unosi się razem z nimi. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji, a następnie powoli opuszczaj ręce i nogi na podłogę.
Ćwiczenie powtarzamy 20 razy.

Agata Kabengele – miłośniczka aktywnego trybu życia, z wykształcenia dziennikarka, po godzinach blogerka lifestyle’owo-sportowa. Regularna aktywność to dla niej sposób na pracę nad sobą, czerpanie radości z najmniejszych rzeczy, złapanie dystansu i zdrowego podejścia do codziennych spraw. Na jej blogu przeczytacie, w jaki sposób sport pozwala spełniać marzenia, jak zmieniać swoje nawyki na lepsze i zdrowsze oraz jak przy tym wszystkim nie popaść w przesadę i zachować zdrowy rozsądek. Zasada, którą się kieruje, to „work ‒ life ‒ workout balance”, czyli równoważenie pracy, aktywności i życia prywatnego. 

2. Ćwiczenie na kręgosłup – poleca Marta Witecka

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: połóż się na brzuchu, stopy trzymaj razem.

Unieś barki i klatkę piersiową nad podłogę, mocno spinając mięśnie pleców. Pośladki możesz trzymać luźne. Głowę trzymaj neutralnie, patrząc w podłogę. Wyciągnij proste ręce przed siebie, następnie proste ręce przenieś w tył, dotykając dłońmi bioder, i wróć do pozycji wyjściowej.
Ćwiczenie wykonaj 20 razy. Serię powtórz 3 razy.

Marta Witecka – trenuje akrobatykę pod okiem trenerów akrobatyki sportowej oraz zagranicznych mistrzów tej dziedziny. Regularnie uczestniczy w międzynarodowych warsztatach z nauczycielami AcroYogi z Europy i Stanów Zjednoczonych (uczestniczka AcroYoga Solar Immersion w Berlinie oraz AcroYoga Lunar Immersion w Londynie). Praktykuje jogę i nieustannie testuje nowe aktywności. Promotorka AcroYogi w Polsce, więcej tutaj.

3. Ćwiczenie na kręgosłup – poleca Kasia Bigos

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: klęk podparty, kolana i stopy ustawione na szerokości bioder, dłonie oparte o podłoże na szerokości barków.

Zaokrąglij kręgosłup, jednocześnie kierując brodę do klatki piersiowej (oraz podwijając miednicę do przodu). Wytrzymaj 3 sekundy, a następnie powróć do pozycji wyjściowej. Z wdechem wygnij kręgosłup w drugą stronę, kierując głowę w górę.
Ćwiczenie powtórz 10 razy.

Kasia Bigos  instruktorka fitness, pole dance, trenerka FireWorkout.

4. Ćwiczenie na kręgosłup – poleca Runfashion

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: klęk z podporem na rękach, tak by uda i ramiona były w linii pionowej.

Wyciągnij prawą rękę przed siebie, jednocześnie prostując lewą nogę. Pamiętaj, patrz w podłogę, a także postaraj się, aby ręka i noga nie były za wysoko, tzn. nie wychodziły poza poziom/linię pleców. Postaraj się wytrzymać w tej pozycji 10 sekund.
Powtórz to ćwiczenie 15 razy.

Runfashion ‒ blogerka sportowo-streetwearowa – w swoich stylizacjach promuje młode polskie marki. Uzależniona od porządnej dawki wysiłku fizycznego i adrenaliny spełnia się w tajskim boksie, który jest jej nową miłością. W najbliższych planach ma podróże ukierunkowane na aktywne spędzanie czasu oraz Runmageddon! Hołduje złotej zasadzie, iż 70 proc. to dieta, a 30 proc. to trening.

5. Ćwiczenie na kręgosłup – poleca Julita Kotecka

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: stanie obunóż, stopy na szerokość bioder, kończyny górne proste, ułożone wzdłuż tułowia, trzymają piłkę lekarską (to może być butelka z wodą).

Najpierw biodra idą delikatnie do tyłu, następnie wykonaj skłon w przód, utrzymując prosty kręgosłup. W ostatnim etapie głowa znajduje się w przedłużeniu tułowia, a linia łopatek nad linią bioder. Powróć do pozycji wyjściowej.
Wykonaj to ćwiczenie 20 razy, bardzo ważna jest technika!

Julita Kotecka  ekspertka adidas running, trenerka personalna, a także fizjoterapeutka. Kiedyś lekkoatletka, zawodniczka kadry Polski, jej dystans koronny to 3 km i 5 km, teraz już uczestniczka maratonów. Prowadzi grupy biegowe o różnym stopniu zaawansowania, przygotowuje biegaczy amatorów do maratonów i innych startów. Zawsze podkreśla, że ćwiczenia ogólnorozwojowe, trening funkcjonalny, sprawność to podstawa. Nie odpuszcza swoim zawodnikom w tej kwestii ani na moment. 

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

BESTSELLER
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Ćwiczenia na kręgosłup. Wzmocnią odcinek lędźwiowy i uśmierzą ból

Ćwiczenia na kręgosłup. Wzmocnią odcinek lędźwiowy i uśmierzą ból

Sala operacyjna

Nowatorska operacja gdańskich lekarzy. „Jesteśmy w tego typu zabiegach liderami w skali światowej”

Wiosłowanie sztangą – korzyści i technika wykonywania

Pilates to nuda? Nic bardziej mylnego. Ćwiczenia pomogą wzmocnić ważne mięśnie

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Julian Sobiech

Julian Sobiech: Gdy ekran laptopa jest zbyt nisko, mięśnie dosłownie ciągną za mózg

Natychmiastowa ulga dla kręgosłupa. Ćwiczenia na ból pleców

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Ćwiczenia na ból karku, ćwiczenia szyi. Jak rozluźnić kark?

Kobieta ćwiczy na rolce do ćwiczeń

Rolka do ćwiczeń – jak wybrać, jak ćwiczyć, jakie są efekty?

Dyskopatia a ćwiczenia na siłowni. Jaki sport wybrać?

Kobieta leżąca na plaży

Ćwiczenia na proste plecy dla dorosłych. Na czym polegają?

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

Rozciąganie pleców na sportowo

Ćwiczenia na plecy – wzmacniaj je!

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Zapominasz? To znak, że z twoim mózgiem wszystko jest w porządku

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

Czujesz pustkę i masz wrażenie, że czegoś ci brakuje? Przestań szukać na siłę

×