Przejdź do treści

8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy
8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy / iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobiety na Strajku Kobiet w Polsce
Uzasadnienie wyroku TK odnośnie aborcji opublikowane!
Kobieta w maseczce ochronnej
Francja i Austria zakazują noszenia maseczek materiałowych w miejscach publicznych!
Nastolatka siedzi na rampie
„Jedna placówka na ponad 27 tys. pacjentek”. Martyna Jałoszyńska o dostępie nastolatek do ginekologa
Ludzie na koncercie
Lek. Bartosz Fiałek wzburzony weekendowymi imprezami: ludzie, których ignorancja przekracza „dach świata”
Genogram – do czego służy, jak zrobić, symbole genogramu

Chciałabyś zacząć medytować, ale to wciąż dla ciebie czarna magia? Nie masz pojęcia, czy to, co usłyszałaś na temat medytacji, jest prawdą, czy raczej powtarzanym przez kolejną osobę mitem? Koniecznie sprawdź, jakie 8 mitów na temat medytacji wylicza nauczycielka medytacji Kasia Bem. 

Medytacja jest dla wybrańców?

„Medytacja jest dla każdego” – podkreśla Kasia Bem. Bez względu na status społeczny, finansowy, wykształcenie, wyznanie. Jak pisze, to praktyka prosta, pragmatyczna i świecka.

Medytacja jest zatrzymaniem umysłu?

Kasia Bem podkreśla, że umysłu nie da się zatrzymać! Medytacja, jak pisze, jest obserwacją umysłu i akceptacją wszystkiego, co się pojawia, bez angażowania się w narrację umysłu.

Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

Medytacja to ucieczka od rzeczywistości?

„Medytacja to nie odlot” – zaznacza Bem. Według niej to esencja życia. Stan pełniej świadomości i całkowitej obecności tu i teraz.

Medytacja to koncentracja?

Jak tłumaczy Kasia Bem, koncentracja to najpopularniejsza technika medytacji. Pomaga wyciszyć umysł i jest konieczna na pierwszym etapie praktyki. Jednak koncentracja i medytacja to nie jednoznaczne pojęcia.

Naucz się „odpuszczać” – joga ci w tym pomoże

Medytacja jest nudna?

„Nuda” medytacyjna według Kasi Bem wynika z zablokowanego kontaktu z samym sobą, który odzyskujemy dzięki praktyce. A gdy już to się stanie, to… koniec z nudą! „Świat wewnętrznych przeżyć jest fascynujący” – podkreśla nauczycielka medytacji.

Medytacja tylko w kwiecie lotosu?

Wcale nie! Kasia Bem zaznacza, że medytować możemy siedząc na łóżku, na krześle, na podłodze. Gdzie tylko chcemy. Ważne, żeby przyjąć wygodną pozycję z wyprostowanym kręgosłupem. Można nawet stać – byle tylko nie leżeć.

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Medytacja to egzotyczny rytuał?

„To, czy zrobisz z niej rytuał czy nie, to wyłącznie twoja sprawa” – podkreśla Kasia Bem. Jak pisze, równie dobrze wychodzi na ławce w parku, jak i w ashramie. Kadzidełka i „inne bajery” to według niej tylko gadżety.

Medytacja to relaks?

„W relaksie odpływasz, a w medytacji jesteś w pełni uważności i świadomości każdej chwili. A że medytacja relaksuje, choć relaksem nie jest, to już inna sprawa” – tłumaczy Kasia Bem.

Kasia Bem – kim jest?

Kasia Bem to nauczycielka jogi, oddechu i medytacji w systemach Sivananda Jogi, Ashtangi Jogi i Sri Sri Jogi, RYT 500. Jest też autorką programów: Joga dla Twarzy, Potęga Ciszy i Happy Detoks z jogą naturalnie oraz książki „Happy Detoks”. Jej profil na Instagramie obserwuje ponad 2 tys. osób.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez KasiaBem.com (@kasia.bem)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak być „tu i teraz”? Mówi nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

8 sposobów, by czuć się lepiej psychicznie każdego dnia

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak medytować w domu? Sprawdź, jakie wskazówki ma nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

„Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie”. Jak zacząć medytować? [WIDEO]

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Pozycja Trupa, czyli jak się relaksować

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Medytacja jest dla ludzi! Jak zacząć? Wyjaśniamy rodzaje i techniki

Kindfulness – dlaczego warto być życzliwym?

Kindfulness – dlaczego warto być życzliwym?

kobieta nurkująca w wodzie

Freediving – podwodna medytacja

A może spróbujesz medytacji? Kasia Bem wylicza aż 20 zalet z niej płynących

Jaka jest dla ciebie TA chwila? Zastanów się dobrze. Radzi Kasia Bem

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

6 nawyków szczęśliwych ludzi

6 nawyków szczęśliwych ludzi. Kasia Bem pisze, jak zachować optymizm

12 wskazówek do medytacji – to całkiem proste, spróbuj w ten weekend

dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Ola Lendzion

„Niektóre mięśnie odkryjemy na nowo, jakby po raz pierwszy w życiu.” Rozmawiamy z instruktorką jogi Olą Ledzion

Medytacja z gwiazdami

Medytacja z gwiazdami

Medytacja działa na mózg i geny

Medytacja działa na mózg i geny

Odstresuj się na święta

Odstresuj się na święta

Medytacja – to działa!

Medytacja – to działa!

Hello My Hero. Jesika Misztal – bije w niej męskie serce, a ciało pokryte jest bliznami

Dagmara Seliga

Dagmara Seliga: w Polsce jest coraz więcej coachów, a brakuje przepisów regulujących ten zawód [WIDEO]

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona