4 min.
Ile tematów tabu mają kobiety po 30-tce? Zobacz fenomenalną reklamę, która mówi o problemach tysięcy Polek

Screen z kampanii Seni Lady
19.05.2022
Victoria Beckham o współczesnych kanonach piękna: „Nie chodzi o bycie w określonym rozmiarze. Chodzi o to, by wiedzieć, kim się jest i być szczęśliwym w swojej skórze”
19.05.2022
Wstrząsająca relacja polskiego lekarza z Ukrainy: „Weszli na OIOM, związali lekarza, który tam był, kazali mu klęczeć, a w usta włożyli mu granat”
18.05.2022
Transpłciowy mężczyzna w ciąży w reklamie Calvina Kleina. Marka usuwa nienawistne komentarze
18.05.2022
„W imieniu Rzeczpospolitej Polskiej mojej córce dano w twarz” – pisze Piotr Jacoń, dziennikarz i ojciec transpłciowej Wiktorii
18.05.2022
74-letnia Maye Musk na okładce w stroju kąpielowym. „Mam nadzieję, że kobiety lepiej poczują się we własnej skórze”
Nowa reklama Seni Lady połączona z kampanią informacyjną rozbija tabu wokół problemów intymnych kobiet. Jej kluczem jest pokazanie, że nasza intymność nie jest powodem do wstydu, rozmowa o niej jest czymś normalnym, a na wszelkie przykre sytuacje, które dotykają nas, kobiety, są rozwiązania.
– Jako kobieta muszę być niezniszczalna i gotowa na wszystko – mówi aktorka występująca w zbroi rycerskiej. – Legenda mówi, że Bóg tworząc kobietę wyposażył ją w czytnik cen i możliwość rozdwajania się. Tak, żeby mogła zrobić kilka rzeczy jednocześnie – dodaje. Następnie z jej wypowiedzi dowiadujemy się, że przez lata od kobiet wymagano, żeby były idealne i nikt nie skupiał się na ich dolegliwościach. Menstruacja, menopauza, nietrzymanie moczu – to tematy, o których do tej pory się nie rozmawiało. Mało tego, to tematy, których nadal się unika.
Kobieca intymność na przestrzeni ostatnich lat
„To zdjęcie mojej prababci. Za jej czasów kobieta nie mogła mówić, że ma okres, a nawet wierzono, że kobieta przyciąga wtedy niedźwiedzie. A to jest zdjęcie mojej mamy. W jej czasach kobiety nie mogły otwarcie mówić o tym, czego chcą w łóżku. No chyba, że chodziło o zmianę pościeli” – tłumaczy kobieta w spocie reklamowym.
Przez lata – za sprawą niepisanej zasady, by intymność utrzymywać w aurze tajemniczości – kobiety nie wiedziały, czego mogą się spodziewać po swojej cielesności, jak mają rozmawiać o intymnych sprawach, jak się mają przygotować do miesiączki czy menopauzy, co je dokładnie czeka i jak mają zachowywać, kiedy już doświadczą „uroków” bycia przedstawicielką płci żeńskiej. Na samą myśl o tych tematach towarzyszył im strach, niepewność, ale przede wszystkim wstyd. Czuły się brudne i upokorzone.
Brak normalizacji dla kobiecych problemów intymnych sprawiał, że przekazywane informacje często obarczone były mitami, stereotypami i uprzedzeniami. Niewiedza połączona z przekonaniem, że to „taka moja uroda” prowadziły do bagatelizowania wielu objawów świadczących o tym, że warto zadbać o zdrowie intymne.
W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:
PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
Kampania Seni Lady zachęca do otwartej rozmowy o problemach intymnych
– Skoro możemy już mówić o menstruacji, mamy za sobą rewolucję seksualną, już świat prawie zaakceptował karmienie piersią w parku, pora przestać krępować się, że problem nietrzymania moczu dotyka co trzecią kobietę. Jesteś kobietą i zasługujesz na komfort i spokój – przekonuje pani w reklamie.
Kampania połączona jest z reklamą wkładek urologicznych dla kobiet. Jej wyjątkowość polega nie tylko na otwartej, a nie infantylnej rozmowie o naszych problemach intymnych, ale również na przekazie pozbawionym cenzury. Płyn wylewany na wkładkę nie jest koloru niebieskiego, jak to mam miejsce w przypadku tego typu reklam. Ciecz ma wreszcie kolor moczu!
Ile tematów tabu mają kobiety po 30tce? Jakich tematów nie chcą a jakich nie mogą poruszać?Obejrzyj film, zobacz o czym się nie mówi, a jeśli dotyczy to Ciebie, kliknij w link i zobacz rozwiązanie problemu:http://senilady.pl/?ref=vod
Gepostet von Seni Polska am Dienstag, 15. Oktober 2019
Spot, udostępniony za pośrednictwem mediów społecznościowych, spotkał się z pozytywnym odbiorem. Doczekał się ponad 1,1 tys. polubień i blisko 200 komentarzy. Internauci jednogłośnie przyznają, że reklama jest genialna. „Jedna z lepszych reklam jakie ostatnio widziałam”, „Pierwsza reklama kobiecych intymnych artykułów higienicznych, którą aż przyjemnie się ogląda. Super!”, „Pierwsza w życiu reklama, którą chce się oglądać ponownie…” – to tylko część komentarzy, jakie możemy przeczytać pod postem. Cieszy nas fakt, że coraz częściej o kobiecych problemach intymnych rozmawia się bez infantylizowania ich!
Poleć artykuł koleżance
Zobacz także

„W wieku 26 lat już miałam z tym problem, więc nie dotyczy to tylko osób starszych”. Urolog wyjaśnia, jak poradzić sobie z nietrzymaniem moczu

„Kobiety cierpią w zaciszu własnej łazienki”. O tabu cewki moczowej rozmawiamy z ginekolożką dr Hanną Szwedą

„Mówmy swoim córkom, że ciało jest dla nas źródłem przyjemności”. Dr Katarzyna Jasiewicz o ciałoterapii
Podoba Ci się ten artykuł?
Tak
Nie
Powiązane tematy:
Polecamy

19.05.2022
Bianka Zalewska, reporterka wojenna: „Można zaakceptować zagrożenie, ciągłe napięcie, chowanie się do schronów. Ale kolejną śmierć?”

16.05.2022
„Ewakuowaliśmy zwierzęta wśród ostrzałów, nie wiedząc, czy uda nam się tym razem dotrzeć do celu”. O ratowaniu kangurów i żółwi w środku nieludzkiej wojny w Ukrainie mówi Timofey Kharchenko

15.05.2022
„Divorce party może być jak publiczny spektakl mający na celu 'odczarowanie’ sytuacji społecznie uznawanej za porażkę”. O tym, czy rozwód zawsze musi oznaczać traumę, mówi socjolog prof. Mariola Bieńko

15.05.2022