Przejdź do treści

Ile tematów tabu mają kobiety po 30-tce? Zobacz fenomenalną reklamę, która mówi o problemach tysięcy Polek

Screen z kampanii Seni Lady
Screen z kampanii Seni Lady
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Nowa reklama Seni Lady połączona z kampanią informacyjną rozbija tabu wokół problemów intymnych kobiet. Jej kluczem jest pokazanie, że nasza intymność nie jest powodem do wstydu, rozmowa o niej jest czymś normalnym, a na wszelkie przykre sytuacje, które dotykają nas, kobiety, są rozwiązania.

– Jako kobieta muszę być niezniszczalna i gotowa na wszystko – mówi aktorka występująca w zbroi rycerskiej. – Legenda mówi, że Bóg tworząc kobietę wyposażył ją w czytnik cen i możliwość rozdwajania się. Tak, żeby mogła zrobić kilka rzeczy jednocześnie – dodaje. Następnie z jej wypowiedzi dowiadujemy się, że przez lata od kobiet wymagano, żeby były idealne i nikt nie skupiał się na ich dolegliwościach. Menstruacja, menopauza, nietrzymanie moczu – to tematy, o których do tej pory się nie rozmawiało. Mało tego, to tematy, których nadal się unika.

Kobieca intymność na przestrzeni ostatnich lat

„To zdjęcie mojej prababci. Za jej czasów kobieta nie mogła mówić, że ma okres, a nawet wierzono, że kobieta przyciąga wtedy niedźwiedzie. A to jest zdjęcie mojej mamy. W jej czasach kobiety nie mogły otwarcie mówić o tym, czego chcą w łóżku. No chyba, że chodziło o zmianę pościeli” – tłumaczy kobieta w spocie reklamowym.

Przez lata – za sprawą niepisanej zasady, by intymność utrzymywać w aurze tajemniczości – kobiety nie wiedziały, czego mogą się spodziewać po swojej cielesności, jak mają rozmawiać o intymnych sprawach, jak się mają przygotować do miesiączki czy menopauzy, co je dokładnie czeka i jak mają zachowywać, kiedy już doświadczą „uroków” bycia przedstawicielką płci żeńskiej. Na samą myśl o tych tematach towarzyszył im strach, niepewność, ale przede wszystkim wstyd. Czuły się brudne i upokorzone.

Brak normalizacji dla kobiecych problemów intymnych sprawiał, że przekazywane informacje często obarczone były mitami, stereotypami i uprzedzeniami. Niewiedza połączona z przekonaniem, że to „taka moja uroda” prowadziły do bagatelizowania wielu objawów świadczących o tym, że warto zadbać o zdrowie intymne.

Kampania Seni Lady zachęca do otwartej rozmowy o problemach intymnych

– Skoro możemy już mówić o menstruacji, mamy za sobą rewolucję seksualną, już świat prawie zaakceptował karmienie piersią w parku, pora przestać krępować się, że problem nietrzymania moczu dotyka co trzecią kobietę. Jesteś kobietą i zasługujesz na komfort i spokój – przekonuje pani w reklamie.

Kampania połączona jest z reklamą wkładek urologicznych dla kobiet. Jej wyjątkowość polega nie tylko na otwartej, a nie infantylnej rozmowie o naszych problemach intymnych, ale również na przekazie pozbawionym cenzury. Płyn wylewany na wkładkę nie jest koloru niebieskiego, jak to mam miejsce w przypadku tego typu reklam. Ciecz ma wreszcie kolor moczu!

Ile tematów tabu mają kobiety po 30tce? Jakich tematów nie chcą a jakich nie mogą poruszać?Obejrzyj film, zobacz o czym się nie mówi, a jeśli dotyczy to Ciebie, kliknij w link i zobacz rozwiązanie problemu:http://senilady.pl/?ref=vod

Gepostet von Seni Polska am Dienstag, 15. Oktober 2019

Spot, udostępniony za pośrednictwem mediów społecznościowych, spotkał się z pozytywnym odbiorem. Doczekał się ponad 1,1 tys. polubień i blisko 200 komentarzy. Internauci jednogłośnie przyznają, że reklama jest genialna. „Jedna z lepszych reklam jakie ostatnio widziałam”, „Pierwsza reklama kobiecych intymnych artykułów higienicznych, którą aż przyjemnie się ogląda. Super!”, „Pierwsza w życiu reklama, którą chce się oglądać ponownie…” – to tylko część komentarzy, jakie możemy przeczytać pod postem. Cieszy nas fakt, że coraz częściej o kobiecych problemach intymnych rozmawia się bez infantylizowania ich!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: