Przejdź do treści

W czasie seksu spalamy kalorie, to wiemy. Co robić, aby tracić ich jeszcze więcej?

Seks a spalanie kalorii
W czasie seksu spalamy kalorie, ale to nie one są najważniejsze. fot. Unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Seks można rozpatrywać i w kategorii ćwiczeń, w końcu w trakcie możemy się porządnie zmęczyć. Chociaż nie zastąpi on aktywności fizycznej, możemy sprawić, aby spalić trochę więcej kalorii.

Seks niczym ćwiczenia?

Już w opublikowanym w 1984 roku artykule w Archives of Internal Medicine wskazano, że seks jest równoznaczny z ćwiczeniami w stopniu od lekkiego do umiarkowanego. Od tego czasu przeprowadzono także wiele badań, które sprawdzały, ile kalorii spalamy w czasie seksu. Jedne z najnowszych danych pochodzą z badania przeprowadzonego w 2013 roku przez naukowców z montrealskiego Université du Québec. Zbadali oni 21 młodych, zdrowych par heteroseksualnych. Czego się dowiedzieli?

W czasie przeciętnej sesji aktywności seksualnej (definiowanej jako grę wstępną, stosunek i orgazm co najmniej jednego partnera) mężczyźni spalali 101 kalorii, a kobiety – 69,1 kalorii. Biorąc pod uwagę długość trwania każdej sesji, naukowcy doszli do wniosku, że mężczyźni spalają średnio 4,2 kalorii na minutę, a kobiety – 3,1 kalorii na minutę. To o wiele mniej, niż w tym samym czasie możemy spalić na siłowni. Podczas ćwiczeń na bieżni, uczestnicy badania spalali ponad dwa razy więcej – mężczyźni 9,2 kalorii na minutę, a kobiety 7,1 kalorii na minutę.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Seks nie powinien nam zatem zastępować aktywności fizycznej, jednak nie powinniśmy całkiem zapominać o tym, że – oprócz dawki przyjemności – pomaga nam także pozbyć się kalorii.

Jak spalić więcej kalorii?

Są sposoby, aby w czasie seksu spalać więcej kalorii. Musimy jednak pamiętać o tym, żeby nie zrobić ze zbliżenia treningu, w końcu utrata kalorii jest wartością dodaną, a nie celem samym w sobie. Co więc robić? Przede wszystkim – być bardziej aktywnym. Osoba, która przejmuje kontrolę wykonuje więcej ruchów i zużywa więcej energii. Dobrym rozwiązaniem jest też wybieranie różnych pozycji, aby każdy z partnerów osiągnął korzyści.

całująca się para

A może coś innego?

Innym rozwiązaniem, które pozwoli spalić więcej kalorii, jest wydłużanie czasu stosunku. Jednak, jak wskazuje dr Debby Herbenick, profesor ze Szkoły Zdrowia Publicznego w stanie Indiana i  autorka książki „The Coregasm Workout: The Revolutionary Method for Better Sex Through Exercise”, niezwykle trudno jest sprawić, że seks będzie równoznaczny z treningiem. Profesorka zaznacza także, że istnieje wiele pozycji seksualnych i powinniśmy wybrać te, które są dla nas i dla naszego partnera najprzyjemniejsze, a nie te, podczas których spalamy najwięcej kalorii. Zdaniem dr Herbenick ćwiczenia są czymś, co może rozbudzić pożądanie, a wspólny trening może być doskonałą grą wstępną. Dzięki temu spalimy kalorie, a w łóżku nie będziemy myśleć o tym, jaką pozycję przyjąć, aby zużyć jak najwięcej energii.

Nie możemy zapominać, że seks ma wiele innych korzyści zdrowotnych. Regularne uprawianie seksu – szczególnie, jeśli zbliżenia są zakończone orgazmem – zmniejsza ryzyko chorób serca, wpływa na długość życia. Cieszmy się więc seksem, niech spalane kalorie zejdą na dalszy plan.

Źródło: ScienceAlert

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

„Różnice pomiędzy męskimi i kobiecymi fantazjami są dosyć szerokie. Jednak w tym myśleniu jest pułapka”. Skąd się biorą fantazje seksualne i jak je rozumieć, mówi prof. Zbigniew Izdebski

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Kobieta

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Co zrobić, aby komary cię nie gryzły? 11 sposobów, które naprawdę działają

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Kobieta

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Ig Noble przyznane

Ig Noble przyznane! W dziedzinie medycyny zwyciężyło odkrycie, że orgazm może… udrażniać nos

Jak sikać, by nie szkodzić mięśniom dna miednicy? Kluczowe jest ułożenie… łokci

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

Deficyt kaloryczny – czym jest i jak go wyliczyć?

Jak zbudować mięśnie? Co jest istotne? Trening siłowy/Unsplash

Budowanie masy mięśniowej. Dieta na masę i trening siłowy

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

×