Przejdź do treści

W czasie seksu spalamy kalorie, to wiemy. Co robić, aby tracić ich jeszcze więcej?

Seks a spalanie kalorii
W czasie seksu spalamy kalorie, ale to nie one są najważniejsze. fot. Unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
"Wyglądasz, jakbyś była w ciąży". Maja Bohosiewicz wyjaśnia, dlaczego nikt nigdy nie powinien tak mówić
„Wyglądasz, jakbyś była w ciąży”. Maja Bohosiewicz wyjaśnia, dlaczego nikt nigdy nie powinien tak mówić
Kobieta
„To nie jest twój obowiązek, by składać życzenia ojcu z okazji Dnia Ojca, który jest nieobecny, przemocowy, toksyczyny” – tłumaczy psycholożka Sara Tylka
Ewa Chodakowska po latach przyznała, że nie chce mieć dzieci. „Bałam się linczu, wykluczenia, hejtu”
Czkawka - powstało urządzenie, które ją wyleczy
Koniec z czkawką! Opracowano skuteczne urządzenie do jej leczenia
Dziecko w nagrzanym aucie. Policjantka krok po kroku wyjaśnia, co należy zrobić
Dziecko w nagrzanym aucie. Policjantka krok po kroku wyjaśnia, co należy zrobić

Seks można rozpatrywać i w kategorii ćwiczeń, w końcu w trakcie możemy się porządnie zmęczyć. Chociaż nie zastąpi on aktywności fizycznej, możemy sprawić, aby spalić trochę więcej kalorii.

Seks niczym ćwiczenia?

Już w opublikowanym w 1984 roku artykule w Archives of Internal Medicine wskazano, że seks jest równoznaczny z ćwiczeniami w stopniu od lekkiego do umiarkowanego. Od tego czasu przeprowadzono także wiele badań, które sprawdzały, ile kalorii spalamy w czasie seksu. Jedne z najnowszych danych pochodzą z badania przeprowadzonego w 2013 roku przez naukowców z montrealskiego Université du Québec. Zbadali oni 21 młodych, zdrowych par heteroseksualnych. Czego się dowiedzieli?

W czasie przeciętnej sesji aktywności seksualnej (definiowanej jako grę wstępną, stosunek i orgazm co najmniej jednego partnera) mężczyźni spalali 101 kalorii, a kobiety – 69,1 kalorii. Biorąc pod uwagę długość trwania każdej sesji, naukowcy doszli do wniosku, że mężczyźni spalają średnio 4,2 kalorii na minutę, a kobiety – 3,1 kalorii na minutę. To o wiele mniej, niż w tym samym czasie możemy spalić na siłowni. Podczas ćwiczeń na bieżni, uczestnicy badania spalali ponad dwa razy więcej – mężczyźni 9,2 kalorii na minutę, a kobiety 7,1 kalorii na minutę.

Seks nie powinien nam zatem zastępować aktywności fizycznej, jednak nie powinniśmy całkiem zapominać o tym, że – oprócz dawki przyjemności – pomaga nam także pozbyć się kalorii.

Jak spalić więcej kalorii?

Są sposoby, aby w czasie seksu spalać więcej kalorii. Musimy jednak pamiętać o tym, żeby nie zrobić ze zbliżenia treningu, w końcu utrata kalorii jest wartością dodaną, a nie celem samym w sobie. Co więc robić? Przede wszystkim – być bardziej aktywnym. Osoba, która przejmuje kontrolę wykonuje więcej ruchów i zużywa więcej energii. Dobrym rozwiązaniem jest też wybieranie różnych pozycji, aby każdy z partnerów osiągnął korzyści.

całująca się para

A może coś innego?

Innym rozwiązaniem, które pozwoli spalić więcej kalorii, jest wydłużanie czasu stosunku. Jednak, jak wskazuje dr Debby Herbenick, profesor ze Szkoły Zdrowia Publicznego w stanie Indiana i  autorka książki „The Coregasm Workout: The Revolutionary Method for Better Sex Through Exercise”, niezwykle trudno jest sprawić, że seks będzie równoznaczny z treningiem. Profesorka zaznacza także, że istnieje wiele pozycji seksualnych i powinniśmy wybrać te, które są dla nas i dla naszego partnera najprzyjemniejsze, a nie te, podczas których spalamy najwięcej kalorii. Zdaniem dr Herbenick ćwiczenia są czymś, co może rozbudzić pożądanie, a wspólny trening może być doskonałą grą wstępną. Dzięki temu spalimy kalorie, a w łóżku nie będziemy myśleć o tym, jaką pozycję przyjąć, aby zużyć jak najwięcej energii.

Nie możemy zapominać, że seks ma wiele innych korzyści zdrowotnych. Regularne uprawianie seksu – szczególnie, jeśli zbliżenia są zakończone orgazmem – zmniejsza ryzyko chorób serca, wpływa na długość życia. Cieszmy się więc seksem, niech spalane kalorie zejdą na dalszy plan.

Źródło: ScienceAlert

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Deficyt kaloryczny – czym jest i jak go wyliczyć?

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Komary atakują? 6 naturalnych sposobów, które pomogą ci się pozbyć ich z domu

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Nie wyrzucaj skórki od banana. 8 sposobów na jej wykorzystanie

Jak często prać stanik? Robimy to zbyt rzadko

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Komary lubią cię bardziej od innych? Sprawdź, co może być przyczyną

Soda sprawdzi się nie tylko podczas gotowania. Poznaj jej 8 zastosowań

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Czujesz się wypalona? Zrób sobie dzień przerwy

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

kobieta rower

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku