Przejdź do treści

„To nie jest zwykła mgiełka do twarzy. To 50-mililitrowa butelka systemowej zmiany”. Cara Delevingne wystąpiła w nietypowej kampanii

Wodór ma zdolność zasilania całych gałęzi przemysłu\ mat. prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Cara Delevingne, brytyjska modelka, aktorka i aktywistka ekologiczna, wystąpiła w wyjątkowej kampanii reklamowej. Na tle rurociągów prezentuje mgiełkę do twarzy „Industrial Emissions Face Mist”. Nie jest to jednak zwykły kosmetyk. Innowacyjna i ekologiczna mgiełka powstała ze… ścieków z fabryki bazującej na energii z wodoru wolnego od paliw kopalnych. Za jej wytworzeniem stoi szwedzki koncern Vattenfall.

Mgiełka ze ścieków

Wodór, jako powszechnie występujący we wszechświecie pierwiastek, staje się bardziej ekologiczną alternatywą dla tradycyjnych surowców. Jego właściwości sprawiają, że nie występuje w postaci wolnej: trzeba go pozyskać ze związków chemicznych, które tworzy, np. z wody, z gazu ziemnego czy też z ropy naftowej (wg. Międzynarodowej Agencji Energetycznej, 96% wodoru produkowanego na całym świecie jest wytwarzane przy użyciu paliw kopalnych – węgla, ropy naftowej i gazu ziemnego, a tylko tylko 4% jest wytwarzane przez elektrolizę wody). Wodór jest bardzo wszechstronnym paliwem. Ma zdolność zasilania wielu gałęzi przemysłu. Wodór wytwarzany ze źródeł odnawialnych zamiast dwutlenku węgla, emituje wodę. Oznacza to, że ma potencjał radykalnego zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w branżach takich, jak przemysł petrochemiczny, transportowy czy stalowy.

Rolę tego pierwiastka podkreśla Vattenfall, szwedzki koncern energetyczny, który we współpracy z Carą Delevingne przygotował szczególną kampanię reklamową. W spocie widzimy mgiełkę do twarzy, która powstała ze… ścieków z fabryki bazującej na energii z zielonego wodoru. W ten sposób twórcy kampanii chcą przekazać, że emitowane substancje są tak czyste, że można je stosować za pomocą kosmetyku dla twarzy.

„To nie jest zwykła mgiełka do twarzy. To 50-mililitrowa butelka systemowej zmiany, odświeżająca spojrzenie wszystkich na emisje wodoru” – czytamy w komunikacie prasowym.

Mikael Nordlander, dyrektor ds. dekarbonizacji przemysłu w firmie Vattenfall, tak uzasadnił decyzję koncernu:

Chcemy podkreślić potencjał wodoru wolnego od paliw kopalnych i pokazać, że w procesie wykorzystywania go jako paliwo, wytwarzana jest wyłącznie woda. 'Industrial Emissions Face Mist’ to mgiełka stworzona z prawdziwych ścieków pochodzących z procesu produkcji stali w pilotażowym zakładzie HYBRIT w Luleå w Szwecji” – powiedział

Przekazał też, że celem firmy jest ukazanie potencjału wodoru wolnego od paliw kopalnych i zachęcenie innych do przyłączenia się do nich w wyborze czystszej i bardziej zrównoważonej przyszłości. Mgiełki nie można będzie kupić – zostało jej wyprodukowanych tylko kilka buteleczek na potrzeby kampanii.

Spot reklamowy

Katarzyna Kochańska/archiwum prywatne

Orędowniczka na rzecz klimatu

W jaki sposób stworzono tę krystalicznie czystą mgiełkę do twarzy? Udało się to dzięki ekologicznej technologii HYBRIT (której autorami jest koncern Vattenfall, producent stali SSAB i firma wydobywcza LKAB). Jak czytamy w materiale prasowym, pozwala ona w procesie produkcji stali z rudy żelaza zastąpić koks wodorem. Dzięki temu nie emituje się dwutlenku węgla. Takie działanie pozwolić zmniejszyć ślad węglowy Szwecji o 10 proc.

Zalet wodoru jest znacznie więcej. Może on być wykorzystywany jako surowiec do produkcji energii. Można nim np. zasilać silniki z wewnętrznym spalaniem w autach osobowych, statkach oraz autobusach.

Jak mówi Paul Morel, brand campaign Manager w Vattenfal, znaczącą rolę w promowaniu przyszłości wolnej od paliw kopalnych odegrało zaangażowanie Cary Delevingne, która wystąpiła we spocie.

„Vattenfall docenia głos Cary Delevingne jako orędowniczki działań na rzecz klimatu, który dociera do jej społeczności. Cara posiada ważną umiejętność podkreślania pozytywnych, zrównoważonych zmian. W tym projekcie odgrywa kluczową rolę w podnoszeniu świadomości i informowaniu ludzi o wykorzystywaniu wodoru, a także o samym celu firmy Vattenfall, jakim jest osiągnięcie życia bez paliw kopalnych w ciągu jednego pokolenia” – podsumował.

źródło: group.vattenfall.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: