Przejdź do treści

Sprite walczy z nienawiścią w Internecie. „Z miłością do hejterów” – właśnie tak powinny wyglądać reklamy!

Tekst o kampanii Sprite przeciwko nienawiści w Internecie. Na zdjęciu: Kolaż mężczyzny i kobiety - HelloZdrowie
Podoba Ci
się ten artykuł?

„Polka z czarnym nie jest już prawdziwą Polką”, „To takie pedalskie”, „Masz kupę na twarzy” – to autentyczne komentarze, jakie codziennie można zobaczyć w Internecie. Marka Sprite postanowiła wykorzystać je w swoim spocie, ale w przewrotny sposób. Sprite miłością reaguje na nienawiść w Internecie w nowej, rewelacyjnej kampanii promującej różnorodność i integrację.

Każdy może spotkać się z hejtem i paść ofiarą nadużyć w mediach społecznościowych. Najczęściej, zamiast odpowiednio zareagować, ignorujemy obelgi i pozostawiamy je bez odpowiedzi. Te niemiłe słowa pozostawiają w nas smutek, a najbardziej odbija się to na młodych ludziach, którzy hejt w Internecie odbierają bardzo personalnie.

Jak zatem zareagować, kiedy spotkamy się z zawiścią w sieci? Sprite w nowej reklamie promującej różnorodność i zrozumienie zachęca do odpowiedzenia na nienawiść miłością.

Co jeśli zrobisz to, czego nikt się nie spodziewa: zareagujesz na nienawiść miłością?

„Z miłością do hejterów” na podstawie prawdziwych komentarzy

W kampanii Sprite’a biorą udział ludzie, którzy spotkali się z obraźliwymi komentarzami na swój temat w mediach społecznościowych. W krótkim spocie pokazane jest, jak z  miłością i dobrocią odpowiadają na niemiłe komentarze, które otrzymali. Przedstawiony jest tancerz, który został wyzwany od „pedałów”, Polka, którą obrażono z powodu związku z ciemnoskórym mężczyzną czy krytykowana za wygląd kobieta uwielbiająca piercing. Spot jest częścią globalnej kampanii, która zawiera historie i wywiady pokazywane w ramach walki z nienawiścią. W tle leci „All You Need is Love” Beatlesów, jedna z najbardziej znanych piosenek kojarzonych z miłością.

 

Twoje życie, twoja rodzina, twoje pasje, twój wygląd. Wszystko może być przedmiotem hejtu. Trwa sezon hejterów. Żyj rześko. ? #iloveyouhater

Tekst reklamujący spot Sprite'a

Zobacz rewelacyjny spot Sprite`a

Trwa sezon hejterów. Żyj rześko. #iloveyouhater

Twoje życie, twoja rodzina, twoje pasje, twój wygląd. Wszystko może być przedmiotem hejtu. Trwa sezon hejterów. Żyj rześko. ? #iloveyouhater

Gepostet von Sprite am Freitag, 19. April 2019

Jeśli kiedykolwiek spotkasz się z obraźliwymi komentarzami w Internecie, zachowaj spokój i wyślij tym hejterom trochę miłości.

Sprite – nie taki zdrowy

Zachwalając Sprite`a za reklamę, nie można jednak pominąć faktu, że choć w genialny sposób, to jednak jest to promocja niezdrowego napoju.

Woda, A - cukier lub B - syrop glukozowo-fruktozowy (patrz kod na szyjce butelki lub etykiecie), dwutlenek węgla, kwas: kwas cytrynowy, substancja słodząca: acesulfam K, aspartam, neohesperydyna DC, regulator kwasowości: cytryniany sodu, naturalne aromaty cytryny i limonki

Zawiera cukry i substancje słodzące., Zawiera źródło fenyloalaniny.

Skład Sprite`a

Eksperci biją na alarm, aby nie pić produktów o tak złym składzie.

Spożycie cukru w nadmiarze, a zwłaszcza napojów słodzonych, najczęściej prowadzi do rozwoju nadwagi i otyłości, które są czynnikami ryzyka rozwoju cukrzycy typu II. Ponadto prowadzi do poważnych schorzeń układu krwionośnego, sprzyja podwyższeniu ciśnienia krwi i rozwojowi zaburzeń lipidowych (przede wszystkim rośnie stężenie trójglicerydów) czy chorób pęcherzyka żółciowego i dróg żółciowych

dietetyczka Agnieszka Gawlicka

Agnieszka Gawlicka zaznacza także, że wymienione zaburzenia przyśpieszają rozwój miażdżycy, prowadząc do przedwczesnych schorzeń sercowo-naczyniowych, w tym do zawału serca czy udaru mózgu. – Nadmiar cukru sprzyja też rozwojowi niektórych nowotworów, a także próchnicy zębów. Zaznaczyć trzeba, że na otyłość nie tylko chorujemy, ale umieramy. Bardzo ważna jest prewencja i zapobieganie wzrostowi tkanki tłuszczowej, której nadmiar przyczynia się do wyżej wymienionych chorób – dodaje.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

Podoba Ci
się ten artykuł?