Przejdź do treści

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
wykluczenie menstruacyjne
„Czym różni się papier toaletowy od podpaski?”. Wykluczenie menstruacyjne po raz pierwszy w polskim Sejmie
Kobieta z folią
Mama Chemik: czy tak samo jak szczepionek boicie się metali ciężkich, które mogą być nawet w kubku, z którego codziennie pijecie kawę?
Norweskie piłkarki ręczne powiedziały "dość" graniu w bikini i założyły krótkie spodenki. Federacja ukarała je grzywną
Pink zapłaci karę grzywny za norweskie szczypiornistki. „Jestem bardzo dumna, że norweska drużyna zaprotestowała przeciwko seksistowskim zasadom”
Obowiązkowe szczepienia dla medyków w Polsce
Obowiązkowe szczepienia dla polskich medyków. Morawiecki: rozważamy taki wariant
„Mądra feministka wie, że seks nie uprzedmiatawia”. Maja Staśko wspólnie z psychiatrką komentują wywiad Dody o seksworkingu

Pielenie ogródka wielu osobom kojarzy się z ciężką pracą, którą „muszą” zrobić. A może czas zmienić swoje nastawienie?

Musisz czy chcesz?

Słowo „musieć” coraz częściej kojarzy się negatywnie. Jeśli codziennie rano wstajesz z myślą, że „musisz” posprzątać mieszkanie, „musisz” zrobić zakupy lub „musisz” zaprowadzić dziecko do przedszkola, zmień to słowo na „chcę”. Zobaczysz, jak zwyczajne prace i obowiązki zacznąbyć przyjemnością. Podobnie zrób z myślą o pracy w ogrodzie. Postaraj się dostrzec w niej więcej korzyści, niż tylko żmudną pracę.

kobieta zbiera pomidory

Poprawa kondycji fizycznej

Praca w ogródku okazuje się świetnym doskonaleniem swojej formy i zdrowia. Jeśli nie masz czasu lub nie lubisz uprawiać sportu, pomyśl, że można połączyć dwie pożyteczne rzeczy. Koszenie trawnika, wyrywanie chwastów, kopanie rabatek, sadzenie kwiatów – wszystkie te czynności wymagają różnej pozy oraz nakładu wysiłku. Przyjrzyj się tym pracom, a zauważysz, że wiele z nich przypomina ćwiczenia wykonywane na siłowni.

Ciągłe schylanie, podnoszenie ciężarów, chodzenie i wiele innych, to ruch, który pomaga poprawić krążenie. Idzie za tym lepsza praca serca, dotlenienie organizmu i zmniejszone ryzyko chorób układu krwionośnego. Ciągły ruch to także wzmocnienie mięśni, szczególnie przy podnoszeniu ciężkich rzeczy. Nie należy jednak przesadzać, aby nie nabawić się przepukliny. Częste schylanie to również ćwiczenie kręgosłupa i całego odcinka lędźwiowego. Jeśli jednak zaczyna cię pobolewać, zrób sobie przerwę. Nie powinno się schylać cały czas, a sekwencyjnie. Jeśli pomyślisz o pracy w ogrodzie jako sposobie na przedłużenie życia, to od razu zmienia się perspektywa, prawda?

Niewidoczne odchudzanie

Wykazano, że częste prace wokół domu – czy to w ogrodzie, czy przy budynku, pozwalają spalać aż 80 000 kalorii rocznie! Nie musisz katować się dietami lub płacić za siłownię. Sprawdź, czy nie trzeba powyrywać trochę chwastów i zacznij ćwiczyć, pracując na powietrzu. Pamiętaj, że efekty będą widoczne dopiero wtedy jeśli będzie się to robić systematycznie przez cały rok. To tak jak z uprawianiem sportu.

Przyjemne z pożytecznym

Kto nie lubi zapachu kwiatów lub obserwowania zachowań owadów? Pomyśl, że praca w ogrodzie to miłe doświadczenie, które może dużo nauczyć, a w dodatku być relaksujące. Człowiek potrzebuje kontaktu z naturą. Jej podziwianie, słuchanie czy wąchanie to dla ludzi coś uwrażliwiającego. Za każdym razem, gdy sadzisz nowy kwiat, warzywo lub wyrywasz chwasty, przedłużasz życie roślinie i możesz podziwiać jej piękno.

 

Źródło: eatthis

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Dziewczyna jedzie na rowerze

Ból kolan a jazda na rowerze – czy to dobry pomysł? Wyjaśnia fizjoterapeutka

Pandemia a alkohol. Jak i ile piliśmy w czasie pandemii COVID-19?

„Jedno piwo, kieliszek wina, 50 mg wódki”. Najnowszy sondaż pokazuje, jak i ile alkoholu piliśmy w czasie pandemii

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

Zioła w domu – jakie i jak uprawiać na parapecie lub balkonie

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Ewa Kasprzyk / Archiwum prywatne

Ewa Kasprzyk: Uwielbiam słodkie lenistwo i nicnierobienie, ale w międzyczasie skoczę sobie ze spadochronem lub pójdę pomorsować

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę