Przejdź do treści

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Victoria Beckham o współczesnych kanonach piękna: „Nie chodzi o bycie w określonym rozmiarze. Chodzi o to, by wiedzieć, kim się jest i być szczęśliwym w swojej skórze”
Wstrząsająca relacja polskiego lekarza z Ukrainy: „Weszli na OIOM, związali lekarza, który tam był, kazali mu klęczeć, a w usta włożyli mu granat”
Transpłciowy mężczyzna w ciąży w reklamie Calvina Kleina. Marka usuwa nienawistne komentarze
„W imieniu Rzeczpospolitej Polskiej mojej córce dano w twarz” – pisze Piotr Jacoń, dziennikarz i ojciec transpłciowej Wiktorii
74-letnia Maye Musk na okładce w stroju kąpielowym. „Mam nadzieję, że kobiety lepiej poczują się we własnej skórze”

Pielenie ogródka wielu osobom kojarzy się z ciężką pracą, którą „muszą” zrobić. A może czas zmienić swoje nastawienie?

Musisz czy chcesz?

Słowo „musieć” coraz częściej kojarzy się negatywnie. Jeśli codziennie rano wstajesz z myślą, że „musisz” posprzątać mieszkanie, „musisz” zrobić zakupy lub „musisz” zaprowadzić dziecko do przedszkola, zmień to słowo na „chcę”. Zobaczysz, jak zwyczajne prace i obowiązki zacznąbyć przyjemnością. Podobnie zrób z myślą o pracy w ogrodzie. Postaraj się dostrzec w niej więcej korzyści, niż tylko żmudną pracę.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
kobieta zbiera pomidory

Poprawa kondycji fizycznej

Praca w ogródku okazuje się świetnym doskonaleniem swojej formy i zdrowia. Jeśli nie masz czasu lub nie lubisz uprawiać sportu, pomyśl, że można połączyć dwie pożyteczne rzeczy. Koszenie trawnika, wyrywanie chwastów, kopanie rabatek, sadzenie kwiatów – wszystkie te czynności wymagają różnej pozy oraz nakładu wysiłku. Przyjrzyj się tym pracom, a zauważysz, że wiele z nich przypomina ćwiczenia wykonywane na siłowni.

Ciągłe schylanie, podnoszenie ciężarów, chodzenie i wiele innych, to ruch, który pomaga poprawić krążenie. Idzie za tym lepsza praca serca, dotlenienie organizmu i zmniejszone ryzyko chorób układu krwionośnego. Ciągły ruch to także wzmocnienie mięśni, szczególnie przy podnoszeniu ciężkich rzeczy. Nie należy jednak przesadzać, aby nie nabawić się przepukliny. Częste schylanie to również ćwiczenie kręgosłupa i całego odcinka lędźwiowego. Jeśli jednak zaczyna cię pobolewać, zrób sobie przerwę. Nie powinno się schylać cały czas, a sekwencyjnie. Jeśli pomyślisz o pracy w ogrodzie jako sposobie na przedłużenie życia, to od razu zmienia się perspektywa, prawda?

Niewidoczne odchudzanie

Wykazano, że częste prace wokół domu – czy to w ogrodzie, czy przy budynku, pozwalają spalać aż 80 000 kalorii rocznie! Nie musisz katować się dietami lub płacić za siłownię. Sprawdź, czy nie trzeba powyrywać trochę chwastów i zacznij ćwiczyć, pracując na powietrzu. Pamiętaj, że efekty będą widoczne dopiero wtedy jeśli będzie się to robić systematycznie przez cały rok. To tak jak z uprawianiem sportu.

Przyjemne z pożytecznym

Kto nie lubi zapachu kwiatów lub obserwowania zachowań owadów? Pomyśl, że praca w ogrodzie to miłe doświadczenie, które może dużo nauczyć, a w dodatku być relaksujące. Człowiek potrzebuje kontaktu z naturą. Jej podziwianie, słuchanie czy wąchanie to dla ludzi coś uwrażliwiającego. Za każdym razem, gdy sadzisz nowy kwiat, warzywo lub wyrywasz chwasty, przedłużasz życie roślinie i możesz podziwiać jej piękno.

 

Źródło: eatthis

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy na pomoście

7 zalet porannych ćwiczeń. Już nigdy nie będziesz mieć wymówek, by zostać w łóżku „chwilkę” dłużej

Kobieta

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia fizyczne mogą wzmocnić efektywność szczepienia. Najnowsze badania naukowców

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Kobieta

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Dominika Kojro i Karolina Kucharczyk /fot. Przemek Grela

Dziecko jogi i pilatesu nazywa się yogilates. Wzmacnia mięśnie głębokie brzucha, uelastycznia ciało i wycisza umysł

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Ig Noble przyznane

Ig Noble przyznane! W dziedzinie medycyny zwyciężyło odkrycie, że orgazm może… udrażniać nos

Jak sikać, by nie szkodzić mięśniom dna miednicy? Kluczowe jest ułożenie… łokci

Joanna Jaworska o nauczycielach wf-u: naklejają dziecku etykietkę: gruby, wolny, słaby, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Joanna Jaworska o nauczycielach WF-u: naklejają dziecku etykietkę: „gruby, wolny, słaby”, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Dziewczyna jedzie na rowerze

Ból kolan a jazda na rowerze – czy to dobry pomysł? Wyjaśnia fizjoterapeutka

Pandemia a alkohol. Jak i ile piliśmy w czasie pandemii COVID-19?

„Jedno piwo, kieliszek wina, 50 mg wódki”. Najnowszy sondaż pokazuje, jak i ile alkoholu piliśmy w czasie pandemii

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta

Jesteś wkurzona, a żal ci ładnych talerzy? Kasia Bem radzi, jak skutecznie rozładować złość

×