Przejdź do treści

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Pielenie ogródka wielu osobom kojarzy się z ciężką pracą, którą „muszą” zrobić. A może czas zmienić swoje nastawienie?

Musisz czy chcesz?

Słowo „musieć” coraz częściej kojarzy się negatywnie. Jeśli codziennie rano wstajesz z myślą, że „musisz” posprzątać mieszkanie, „musisz” zrobić zakupy lub „musisz” zaprowadzić dziecko do przedszkola, zmień to słowo na „chcę”. Zobaczysz, jak zwyczajne prace i obowiązki zacznąbyć przyjemnością. Podobnie zrób z myślą o pracy w ogrodzie. Postaraj się dostrzec w niej więcej korzyści, niż tylko żmudną pracę.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
kobieta zbiera pomidory

Poprawa kondycji fizycznej

Praca w ogródku okazuje się świetnym doskonaleniem swojej formy i zdrowia. Jeśli nie masz czasu lub nie lubisz uprawiać sportu, pomyśl, że można połączyć dwie pożyteczne rzeczy. Koszenie trawnika, wyrywanie chwastów, kopanie rabatek, sadzenie kwiatów – wszystkie te czynności wymagają różnej pozy oraz nakładu wysiłku. Przyjrzyj się tym pracom, a zauważysz, że wiele z nich przypomina ćwiczenia wykonywane na siłowni.

Ciągłe schylanie, podnoszenie ciężarów, chodzenie i wiele innych, to ruch, który pomaga poprawić krążenie. Idzie za tym lepsza praca serca, dotlenienie organizmu i zmniejszone ryzyko chorób układu krwionośnego. Ciągły ruch to także wzmocnienie mięśni, szczególnie przy podnoszeniu ciężkich rzeczy. Nie należy jednak przesadzać, aby nie nabawić się przepukliny. Częste schylanie to również ćwiczenie kręgosłupa i całego odcinka lędźwiowego. Jeśli jednak zaczyna cię pobolewać, zrób sobie przerwę. Nie powinno się schylać cały czas, a sekwencyjnie. Jeśli pomyślisz o pracy w ogrodzie jako sposobie na przedłużenie życia, to od razu zmienia się perspektywa, prawda?

Niewidoczne odchudzanie

Wykazano, że częste prace wokół domu – czy to w ogrodzie, czy przy budynku, pozwalają spalać aż 80 000 kalorii rocznie! Nie musisz katować się dietami lub płacić za siłownię. Sprawdź, czy nie trzeba powyrywać trochę chwastów i zacznij ćwiczyć, pracując na powietrzu. Pamiętaj, że efekty będą widoczne dopiero wtedy jeśli będzie się to robić systematycznie przez cały rok. To tak jak z uprawianiem sportu.

Przyjemne z pożytecznym

Kto nie lubi zapachu kwiatów lub obserwowania zachowań owadów? Pomyśl, że praca w ogrodzie to miłe doświadczenie, które może dużo nauczyć, a w dodatku być relaksujące. Człowiek potrzebuje kontaktu z naturą. Jej podziwianie, słuchanie czy wąchanie to dla ludzi coś uwrażliwiającego. Za każdym razem, gdy sadzisz nowy kwiat, warzywo lub wyrywasz chwasty, przedłużasz życie roślinie i możesz podziwiać jej piękno.

 

Źródło: eatthis

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Capoeira – sztuka walki bez…walki. Jak przygotować się do treningu?

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

„I z cukrzycą możemy spełniać wszystkie swoje marzenia” – mówi Maja Makowska, Sugar Woman, która trzykrotnie ukończyła zawody IRONMAN

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Kobieta

Ćwiczenia w domu – jaki trening w domu wybrać?

Symbol emancypacji kobiet, walki o wolność i… technika rehabilitacji. Skąd się wziął światowy szał na jazdę na wrotkach?

Denise i Katie Austin

65-letnia ikona fitness rządzi w bikini na wybiegu Sports Illustrated. „Wiek to tylko liczba”

Ta aktywność fizyczna to doskonała recepta na długowieczność. Zaskakujące doniesienia naukowców

Kobieta ćwiczy na siłowni

Sport jest zdrowy, jeśli nie przesadzisz. Psycholożka ostrzega, kiedy można uzależnić się od aktywności fizycznej

Kobieta

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

„Kiedyś lekarze mówili, że parkinson lubi spokój. Teraz zmieniają zdanie. Po diagnozie trzeba się szybko otrząsnąć”

Proste sposoby na poprawę kondycji – ćwiczenia tlenowe i siłowe

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Co zrobić, aby komary cię nie gryzły? 11 sposobów, które naprawdę działają

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Kobieta ćwiczy na pomoście

7 zalet porannych ćwiczeń. Już nigdy nie będziesz mieć wymówek, by zostać w łóżku „chwilkę” dłużej

Kobieta

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia fizyczne mogą wzmocnić efektywność szczepienia. Najnowsze badania naukowców

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

×