Piękna kompozycja z odpadów. W Warszawie ruszyła kampania dotycząca segregacji śmieci
Od 1 stycznia 2019 r. zostanie wdrożony nowy system 5-frakcyjny segregowania odpadów. W Warszawie ruszyła kampania, która ma uświadamiać i pokazywać, w jaki sposób należy właściwie postępować z odpadami. Inicjatorzy akcji zauważyli, że 80 procent pozostałości odbieranych w stolicy to odpady zmieszane, co świadczy o niskiej świadomości społecznej. Pierwsza odsłona kampanii zwraca na siebie uwagę: barwne, estetyczne plakaty, niecodzienna kompozycja.
Od nowego roku mieszkańcy będą segregować odpady do pięciu pojemników: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bio (odpady kuchenne z wyłączeniem odpadów pochodzenia zwierzęcego oraz tłuszczy), odpady zmieszane oraz wielkogabarytowe. Związku z nowymi regulacjami, ruszyła kampania uświadamiająca społeczeństwo o właściwym segregowaniu odpadów.
zobacz także: Świąteczna kampania Ikea: „Czy my się znamy?”
Uczmy się odpowiedzialnych zachowań, w tym właściwej segregacji odpadów, dzięki której odzyskujemy cenne surowce. Zachęcam do ograniczenia do minimum wykorzystywanych w gospodarstwach domowych opakowań i rozważnej konsumpcji. Priorytetem dla stołecznego ratusza jest zapewnienie ciągłości odbioru odpadów.
Pierwsza odsłona kampanii ma zwracać uwagę ze względu na wyjątkową estetykę i niecodzienny wymiar przekazu. Autorzy podkreślają, że ich celem było stworzenie projektów, które będą wyróżniać się spośród innych miejskich reklam.
Na czterech plakatach zostały przedstawione odpady zmieszane, które trafiają do jednego kosza. Została utworzona z nich kompozycja martwej natury. Pod nią widnieje także adres strony, na której można uzyskać więcej informacji na temat czystości stolicy i zagospodarowania odpadów komunalnych. Nie brakuje także numeru miejskiego systemu kontaktu Warszawa 19115, pod którym można zgłaszać niepokojące miejskie zagadnienia.
Wkrótce pokazane zostanie, jak należy właściwie segregować śmieci. Ta część kampanii ma wprowadzić mieszkańców w estetykę kreacji i przebić się przez natłok informacji.
Każdy z nas stanął przed dylematem, jak poprawnie segregować odpady. Często nie wiemy, do którego pojemnika powinniśmy wyrzucić konkretne śmieci. Do jakiej grupy je zaliczyć. Mamy nadzieję, że nasza kampania, która będzie trwała do końca marca, pomoże warszawiankom i warszawiakom i ułatwi im rozróżnianie poszczególnych frakcji.
Kampania prowadzona będzie przede wszystkim na outdoorze oraz w prasie lokalnej. Warszawiacy będą mogli zobaczyć ją na monitorach w komunikacji miejskiej i galerii multimedialnej na stacji metra Świętokrzyska.
Koncepcję i kreację przygotowała Aleksandra Jasionowska z biura marketingu miasta stołecznego Warszawy.
Czy segregujesz odpady?
Podoba Ci się ten artykuł?
Polecamy
Emma D’Arcy: „Zdecydowałom się zrobić coming out, aby pokazać młodym osobom, że jest dla nas przestrzeń i jest jej coraz więcej”
Renata Szkup: „Siedemdziesiątka to nie koniec kariery, ale początek wielkiej przygody”
„Wielu Polaków boi się mówić po angielsku – szczególnie wśród innych Polaków”. Jak skutecznie nauczyć się angielskiego, mówi Arlena Witt
„Nie każdy związek chce być uratowany” – mówią seksuolog dr Robert Kowalczyk i dziennikarka Magdalena Kuszewska
się ten artykuł?