3 min.
Pantone wprowadza nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”. By przełamać tabu menstruacyjne!

Pantone wprowadził nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”. By przełamać tabu menstruacyjne! / materiały prasowe
22.05.2022
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę
21.05.2022
Jak odpocząć w czasie krótkiego wyjazdu? Podpowiadamy!
20.05.2022
Znany psycholog obraził modelkę plus size za zdjęcie na okładce magazynu Sports Illustrated. Spotkała go fala krytyki
20.05.2022
Menopauza to nie powód do wstydu! Ale nawet połowa kobiet nie mówi o niej partnerom
20.05.2022
22-letnia kobieta wygląda jak dziecko. Od ludzi mijanych na ulicy słyszy: „Czy ten dzieciak jest w ciąży?!”
Pantone Color Institute zaprezentował nowy odcień czerwieni i nazwał go „Period” („Miesiączka”). Zachęcając do otwartego mówienia o okresie, firma chce się przyczynić do zakończenia epoki stygmatyzacji miesiączki.
Spis treści
Nowy kolor Pantone – by celebrować miesiączkujące osoby!
Aby zrealizować ten projekt, Pantone Color Institute połączył siły ze szwedzką marką Intimina – producentem kubeczków menstruacyjnych i innych środków higienicznych dla kobiet. W ramach kampanii Seen + Heard, mającej na celu normalizację tematu miesiączki, firma opracowała zupełnie nowy odcień czerwieni, inspirowany kolorem kobiecego okresu. Zaprezentowano go pod nazwą „Period” (ang. okres, miesiączka).
Twórcy „Palety Pantone”, czyli najsłynniejszego na świecie systemu identyfikacji kolorów, ogłosili, że zależało im na tym, by nowa barwa „ośmielała miesiączkujące osoby, by były dumne z tego, kim są”.
„By mogły miesiączkować z pewnością siebie; wstać i celebrować ekscytującą i potężną siłę życiową, z którą się rodzą; zachęcamy wszystkich, bez względu na płeć, do spontanicznej i otwartej rozmowy o tej naturalnej funkcji organizmu” – powiedziała Laurie Pressman, wiceprezeska Pantone Color Institute.
W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:
PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
Tabuizowanie miesiączki? „Dość tego. Mamy rok 2020”
Choć w debacie publicznej temat okresu pojawia się coraz częściej, wciąż daleko nam od swobodnej rozmowy o miesiączce. Tabuizacja łączy się m.in. ze stygmatyzacją miesiączkujących kobiet oraz problemem ubóstwa menstruacyjnego w różnych miejscach globu. Z tego powodu marka Intimina przekazała darowiznę na rzecz ActionAid, organizacji charytatywnej działającej na rzecz kobiet i dziewcząt doświadczających ubóstwa menstruacyjnego.
„Choć miliardy ludzi doświadczają menstruacji, historycznie jest ona traktowana jak coś, co nie powinno być widziane i o czym nie powinno się publicznie rozmawiać. Jeśli przyjrzymy się popkulturze, przedstawienie okresu waha się od zupełnie nieprawdziwego i mało empatycznego, do niepoważnego, prześmiewczego i szyderczego – powiedziała Danela Zagar, global brand manager Intiminy.
Jak podkreśliła przedstawicielka marki, akcja ma przyczynić się do zakończenia epoki zakłamanych obrazów i narracji dotyczących miesiączki.
„Dość tego. Mamy rok 2020. Najwyższa pora, by okres przestał być postrzegany jako prywatna sprawa albo negatywne doświadczenie. Czas wywołać do tablicy osoby, które próbują utrwalać tabuizowanie miesiączki. Oraz te, które z niej szydzą. Czas, żebyśmy zjednoczyli się i wspierali pozytywne podejście do okresu oraz zadbali o to, żeby był on widoczny i słyszalny” – dodała Zagar.
Poleć artykuł znajomym
Zobacz także

„Menstruacja – dlaczego nie mówimy o niej wprost?” Pierwsza polska reklama, w której okres jest okresem a nie brokatowym pyłem między nogami

„Nikt nie powinien musieć wybierać – posiłek czy podpaska?”. Janina Bąk o projekcie Akcji Menstruacji, wspieranym przez Hello Zdrowie

„Nadal są osoby, które wzdrygają się, gdy słyszą: ‘ubóstwo menstruacyjne’. Dla nich już sam okres jest abstrakcyjny, a co dopiero problem z nim związany” – mówi Emilia Kaczmarek z Akcji Menstruacja
Podoba Ci się ten artykuł?
Tak
Nie
Powiązane tematy:
Polecamy

21.05.2022
HELLO PIONIERKI: Jak Irena Białówna, pionierka białostockiej pediatrii, stała się bohaterką hiphopowej piosenki

20.05.2022
„Kiedy kobiety będą gotowe do uniesienia spódnicy, to znaczy, że przeszły kolejny poziom emancypacji. Nie mogę się tego doczekać” – mówi Iwona Demko, artystka-waginistka

19.05.2022
Bianka Zalewska, reporterka wojenna: „Można zaakceptować zagrożenie, ciągłe napięcie, chowanie się do schronów. Ale kolejną śmierć?”

16.05.2022