Przejdź do treści

Pantone wprowadza nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”. By przełamać tabu menstruacyjne!

Pantone wprowadził nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”.
Pantone wprowadził nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”. By przełamać tabu menstruacyjne! / materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Pantone Color Institute zaprezentował nowy odcień czerwieni i nazwał go „Period” („Miesiączka”). Zachęcając do otwartego mówienia o okresie, firma chce się przyczynić do zakończenia epoki stygmatyzacji miesiączki.

Nowy kolor Pantone – by celebrować miesiączkujące osoby!

Aby zrealizować ten projekt, Pantone Color Institute połączył siły ze szwedzką marką Intimina – producentem kubeczków menstruacyjnych i innych środków higienicznych dla kobiet. W ramach kampanii Seen + Heard, mającej na celu normalizację tematu miesiączki, firma opracowała zupełnie nowy odcień czerwieni, inspirowany kolorem kobiecego okresu. Zaprezentowano go pod nazwą „Period” (ang. okres, miesiączka).

Twórcy „Palety Pantone”, czyli najsłynniejszego na świecie systemu identyfikacji kolorów, ogłosili, że zależało im na tym, by nowa barwa „ośmielała miesiączkujące osoby, by były dumne z tego, kim są”.

„By mogły miesiączkować z pewnością siebie; wstać i celebrować ekscytującą i potężną siłę życiową, z którą się rodzą; zachęcamy wszystkich, bez względu na płeć, do spontanicznej i otwartej rozmowy o tej naturalnej funkcji organizmu” – powiedziała Laurie Pressman, wiceprezeska Pantone Color Institute.

miesiączka

Tabuizowanie miesiączki? „Dość tego. Mamy rok 2020”

Choć w debacie publicznej temat okresu pojawia się coraz częściej, wciąż daleko nam od swobodnej rozmowy o miesiączce. Tabuizacja łączy się m.in. ze stygmatyzacją miesiączkujących kobiet oraz problemem ubóstwa menstruacyjnego w różnych miejscach globu. Z tego powodu marka Intimina przekazała darowiznę na rzecz ActionAid, organizacji charytatywnej działającej na rzecz kobiet i dziewcząt doświadczających ubóstwa menstruacyjnego.

„Choć miliardy ludzi doświadczają menstruacji, historycznie jest ona traktowana jak coś, co nie powinno być widziane i o czym nie powinno się publicznie rozmawiać. Jeśli przyjrzymy się popkulturze, przedstawienie okresu waha się od zupełnie nieprawdziwego i mało empatycznego, do niepoważnego, prześmiewczego i szyderczego – powiedziała Danela Zagar, global brand manager Intiminy.

Jak podkreśliła przedstawicielka marki, akcja ma przyczynić się do zakończenia epoki zakłamanych obrazów i narracji dotyczących miesiączki.

„Dość tego. Mamy rok 2020. Najwyższa pora, by okres przestał być postrzegany jako prywatna sprawa albo negatywne doświadczenie. Czas wywołać do tablicy osoby, które próbują utrwalać tabuizowanie miesiączki. Oraz te, które z niej szydzą. Czas, żebyśmy zjednoczyli się i wspierali pozytywne podejście do okresu oraz zadbali o to, żeby był on widoczny i słyszalny” – dodała Zagar.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: