Przejdź do treści

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
wykluczenie menstruacyjne
„Czym różni się papier toaletowy od podpaski?”. Wykluczenie menstruacyjne po raz pierwszy w polskim Sejmie
Kobieta z folią
Mama Chemik: czy tak samo jak szczepionek boicie się metali ciężkich, które mogą być nawet w kubku, z którego codziennie pijecie kawę?
Norweskie piłkarki ręczne powiedziały "dość" graniu w bikini i założyły krótkie spodenki. Federacja ukarała je grzywną
Pink zapłaci karę grzywny za norweskie szczypiornistki. „Jestem bardzo dumna, że norweska drużyna zaprotestowała przeciwko seksistowskim zasadom”
Obowiązkowe szczepienia dla medyków w Polsce
Obowiązkowe szczepienia dla polskich medyków. Morawiecki: rozważamy taki wariant
„Mądra feministka wie, że seks nie uprzedmiatawia”. Maja Staśko wspólnie z psychiatrką komentują wywiad Dody o seksworkingu

Poziom stresu sięga zenitu? To nie tylko twoje odczucia. Żyjemy w mocno zestresowanym społeczeństwie, a wybuch pandemii koronawirusa jeszcze bardziej podsyca codzienny stres. Ciągłe balansowanie życia zawodowego, osobistego, rodzinnego sprawia, że jesteśmy narażeni na negatywne skutki ciągłego stresu.

Jeśli masz problemy ze zrelaksowaniem się, nie wpływa to pozytywnie na twój organizm. Wysoki poziom stresu to gorsza jakość snu, większe zmęczenie, łatwiejsze tracenie kontroli nad swoim życiem. Ćwiczenia oddechowe mogą być doskonałym sposobem, by w końcu wyciszyć się i znaleźć swój wewnętrzny spokój.

Ćwiczenia oddechowe w walce ze stresem

Ćwiczenia oddechowe to prosty i efektywny sposób na to, aby radzić sobie ze stresem. Może je wykonywać każdy – nie jest na nie potrzebna recepta od lekarza. Nie wymagają przygotowań ani pomocy specjalisty. Można je wykonywać także podczas pracy. Dzięki temu są idealnym remedium na wszelkie problemy związane ze stresem.

Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych, aby poradzić sobie ze stresem.

Oddychanie brzuszne

Jest to jedna z podstawowych technik relaksacyjnych. Oddychanie brzuszne nie tylko pomaga walczyć ze stresem, ale także doskonale dotlenia organizm. Ten sposób jest bardzo prosty i doskonale nadaje się jako technika oddychania do spróbowania na pierwszy raz.

  1. Znajdź wygodne miejsce, w którym możesz usiąść lub się położyć.
  2. Zamknij oczy, zacznij świadomie oddychać, zwróć uwagę na to, kiedy wydychasz powietrze nosem, jak je wdychasz.
  3. Połóż obydwie dłonie na swoim brzuchu i zacznij mocniej angażować te partie w oddychanie. Twój brzuch powinien wypełniać się jak balon podczas wdechu i mocno kurczyć podczas wydechu. Skup się na oddychaniu, staraj nie myśleć o niczym innym.

Nadi Shodana – alternatywne oddychanie nosem

Metoda Nadi Shodana, czyli alternatywnego oddychania nosem, jest wykorzystywana między innymi przez joginów. Wywodzi się ona z medycyny ajurwedyjskiej, stosowana jest od setek lat. Badania pokazują, że metoda ta pomaga ukoić skołatane myśli, poprawia humor i pomaga walczyć ze stresem. To ćwiczenie oddechowe harmonizuje pracę obydwu półkuli mózgu.

  1. Znajdź wygodne miejsce, w którym usiądziesz.
  2. Połóż swoją lewą rękę na kolanie, a kciuk prawej ręki połóż na prawej stronie nozdrza. Palec serdeczny połóż na lewej części nozdrza. Nie przyciskaj, tylko lekko oprzyj palce.
  3. Głęboko oddychaj. Pod koniec wydychania zatkaj prawą dziurkę nosa poprzez dociśnięcie kciuka i powietrze nabierz tylko lewą stroną. Potem rozluźnij kciuk, zamknij lewą dziurkę i wydmuchaj powietrze prawą stroną nozdrza. Nabieraj i wydychaj powietrze naprzemian prawą i lewą dziurką.

Pranayama, technika oddychania 4-7-8

Kolejna technika, która wywodzi się z starożytnej medycyny indyjskiej i nadal stosowana jest przez joginów. W tej technice skupiasz się na tym, jak długo trwa wdech oraz wydech. Metoda skuteczna jest w walce ze stresem, pomaga zapomnieć o problemach i skupić się na oddychaniu. Jest stosowana także w walce z bezsennością – niektórzy w zaledwie minutę potrafią zasnąć podczas jej stosowania. To doskonałe remedium na stres.

  1. Znajdź wygodne miejsce, zacznij głęboko oddychać. Znajdź swój rytm wdechów i wydechów.
  2. Kiedy masz już swój rytm, zacznij liczyć. Wdychaj powietrze nosem licząc do czterech, potem zatrzymaj powietrze w płucach, licząc do siedmiu i wydychaj ustami, licząc do ośmiu.
  3. Kontynuuj takie oddychanie przez przynajmniej pięć minut.

Oddychanie lewym nozdrzem

Metoda ta skuteczna jest wtedy, kiedy czujesz się wyjątkowo zdenerwowana i zaniepokojona. Na czym polega? Wdychaj powietrze lewym nozdrzem, a wydychaj prawym. Podczas oddychania pomóż sobie kciukiem i palcem serdecznym, którymi zablokujesz powietrze.

Pamiętaj, że metody relaksacyjne są skuteczne, ale żeby odczuć ich skutki, musisz się przyłożyć do prawidłowego oddychania.

 

Źródło: livestrong

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

"Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej". Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

„Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej”. Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać

Masz stresującą pracę? Czujesz, że chodzisz ciągle spięta? Fizjoterapeutka ma dla ciebie kilka rozluźniających ćwiczeń

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

„Konsekwencje pracoholizmu to wyczerpanie fizyczne i emocjonalne”. Kiedy za bardzo kochasz swoją pracę?

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta

Endorfiny – co to za hormony i co je wytwarza?

Relaksacja Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Kobieta śmieje się

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

kobieta nad wodą

Nie radząc sobie z gniewem, szkodzisz zdrowiu. Do wyjścia z gniewu potrzebnych jest 5 kroków

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

prokrastynacja

Prokrastynacja – czym jest, objawy, leczenie, jak zwalczać

Kobieta siedzi do góry nogami w fotelu

Pozbądź się lęku! Żyj tu i teraz, nie na wszystko masz wpływ

Kobieta

Stres a odporność – czego jeszcze nie wiemy o tym przedziwnym związku?

10 niezdrowych wieczornych nawyków

kobieta nad morzem

„Stresuje nas nasza interpretacja rzeczywistości” – mówi psycholog Katarzyna Binkiewicz. Jak przestać się zamartwiać?

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

„Gdy nadchodzą święta, jesteśmy zazwyczaj tak zmęczeni i sfrustrowani, że przestają nas cieszyć” – mówi psycholożka

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak być „tu i teraz”? Mówi nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch