Przejdź do treści

Kolor paska na tubkach kosmetyków świadczy o składzie? To mit! Ekspertki Czytamy Etykiety tłumaczą dlaczego

Kolor paska na zgrzewie tubki świadczy o składzie? To mit! Ekspertki Czytamy Etykiety tłumaczą dlaczego
Kolor paska na zgrzewie tubki świadczy o składzie? To mit! Ekspertki Czytamy Etykiety tłumaczą dlaczego /iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Zastanawiałaś się kiedyś, po co na tubce kosmetyków umieszcza się pasek i o czym nam mówi jego kolor? Jeśli wydaje ci się, że chodzi o naturalny (bądź nienaturalny) skład, to jesteś w błędzie. To ponoć dosyć dobrze rozpowszechniony mit. Sprawdź, co na ten temat piszą ekspertki z Czytamy Etykiety. 

Po co pasek na zgrzewie tubki?

Ekspertki portalu Czytamy Etykiety udostępniły zdjęcie kosmetyków z paskami na zgrzewie tubki w różnych kolorach: czarnym, białym, zielonym i brązowym. Zielony kolor automatycznie nasuwa skojarzenia z ekologicznym składem. Jednak czy tak jest rzeczywiście?

Kolor na zgrzewie tubki wcale nic nam nie mówi o składzie. Z tych wszystkich kosmetyków tylko dwa mają nienaturalny skład (albo mówiąc inaczej, taki którego byśmy nie poleciły), za to jeden z nich ma certyfikat NaTure. Pozostałe mają bardzo ładne, naturalne składy. Dlatego przede wszystkim czytamy etykiety kosmetyków” – tłumaczą autorki profilu @czytamyetykiety.

Co w takim razie mówi nam kolor paska na tubkach kosmetyków? Nic szczególnego. To po prostu oznaczenie producenta – stanowi symbol, który odczyta maszyna zgrzewająca i tnąca tubkę. Jego fachowa nazwa to „eye mark”.

Eye mark jest tak umieszczony, by przypadkiem nie zgrzać tubki w taki sposób, że napisy będą na wybrzuszeniu. Ot, cała tajemnica!” – czytamy na profilu @czytamy etykiety.

Ula i Ania z Ministerstwa Dobrego Mydła

Czytamy Etykiety

Czytamy Etykiety to portal, którego właścicielką jest Agnieszka Pocztarska.

Jak sama o sobie pisze: „Jestem takim samym konsumentem jak ty i na swoim przykładzie udowadniam, że można zmienić swoje nawyki żywieniowe, wybierać produkty z dobrym składem i dokonywać świadomych wyborów. Obserwuję i słucham czytelników serwisu i każdym działaniem staram się pomóc w codziennych decyzjach zakupowych naszych społeczności”.

Ekspertki z Czytamy Etykiety, z Agnieszką Pocztarską na czele, są też aktywne w mediach społecznościowych. Ich profil na Instagramie obserwuje prawie 245 tys. osób. 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Agnieszka Pocztarska (@czytamyetykiety)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: