Przejdź do treści

Iga Świątek twarzą kampanii WTA. „Październik jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi” – przypomina tenisistka

Iga Świątek
Iga Świątek w kampanii WTA na temat raka piersi/ fot. Robert Prange/Getty Images
Podoba Ci
się ten artykuł?

Iga Świątek wraz z innymi czołowymi tenisistkami, dołączyła do kampanii Women’s Tennis Association na temat świadomości raka piersi. Zawodniczki chcą zwiększyć wiedzę o chorobie i zachęcić kobiety do regularnych badań profilaktycznych. „Wczesne wykrycie i leczenie ratują życie” – apelują sportowczynie.

Iga Świątek twarzą kampanii WTA

Iga Świątek jest nie tylko liderką rankingu WTA, lecz także inspiracją dla wielu kobiet na całym świecie. Tenisistka zdecydowała się zaangażować w ważną kampanię Women’s Tennis Association (WTA) na rzecz walki z rakiem piersi. W tym roku WTA zaprosiła znane tenisistki, by wspólnie zwrócić uwagę na znaczenie profilaktyki i wczesnej diagnostyki raka piersi. Polska sportowczyni stała się jednym z głównych głosów kampanii. To właśnie ona rozpoczyna udostępnione przez organizację wideo.

„Październik jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi” – mówi Świątek.

Kampania WTA została zainicjowana jako odpowiedź na rosnące liczby zachorowań oraz potrzebę edukacji kobiet na całym świecie. Organizacja wspiera badania nad nowymi metodami leczenia, a także propaguje wiedzę na temat profilaktyki.

„Zarezerwuj badanie przesiewowe w kierunku raka już dziś” – apeluje organizacja w mediach społecznościowych.

W kampanii WTA możemy zobaczyć także czołowe tenisistki, takie jak Tracy Austin, Ellen Perez, Jessica Pegula, Jill Craybas, Chanda Rubin, Conchita Martinez, które podobnie jak Świątek podzieliły się swoimi przemyśleniami na temat raka piersi. Jak podkreślają sportowczynie, zawsze warto się zbadać, ponieważ ryzyko zachorowania istnieje bez względu na nasz styl życia czy historię chorób w rodzinie.

„Czy wiesz, że rak piersi jest główną przyczyną zgonów z powodu nowotworów wśród kobiet na całym świecie?” – pyta na wideo Tracy Austin.

„I nie dyskryminuje ze względu na wiek, w tym kobiety poniżej 40. roku życia lub styl życia, w tym kobiety, które dobrze się odżywiają i regularnie ćwiczą” – dodają pozostałe tenisistki.

Małgorzata Sajan w różowym salonie fryzjerskim

„Wczesne wykrycie i leczenie ratują życie”

Tenisistki apelują także do kobiet, by były świadome zagrożeń i nie zwlekały z regularnymi badaniami.

„WTA wraz z naszym sponsorem Hologic chce przypomnieć tobie, twojej siostrze, matce i przyjaciółkom o konieczności poddania się dzisiaj badaniu przesiewowemu w kierunku raka piersi” – podkreślają i dodają – „Wczesne wykrycie i leczenie ratują życie”.

Przez cały miesiąc Fundacja WTA i Hologic, pionier mammografii 3D i oficjalny partner WTA ds. zdrowia i równości, będą promować inicjatywy profilaktyczne i edukacyjne w zakresie zdrowia. Planują także przekazać część dochodów z kampanii badaczom i organizacjom non-profit zajmującymi się badaniami i wsparciem pacjentów z rakiem piersi.

Z powodu trwającego Miesiąca Świadomości Raka Piersi WTA i Amerykańskie Towarzystwo Onkologiczne zaprosiły również na początku miesiąca legendy tenisa, które przeszły raka, Martinę Navratilovą i Chris Evert, by zwiedziły laboratoria badań nad rakiem w Centrum Onkologicznym MD Anderson na Uniwersytecie Teksańskim. To jeden z największych ośrodków onkologicznych na świecie, które zajmują się opieką nad pacjentami onkologicznymi, badaniami, edukacją i profilaktyką.

Kampania WTA przypomina, że sport to nie tylko rywalizacja, lecz także możliwość wpływu na innych i promowania ważnych spraw.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

Podoba Ci
się ten artykuł?