Przejdź do treści

Czujesz się wypalona? Zrób sobie dzień przerwy

Czujesz się wypalona? Zrób sobie dzień przerwy Rowan Chestnut/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
wykluczenie menstruacyjne
„Czym różni się papier toaletowy od podpaski?”. Wykluczenie menstruacyjne po raz pierwszy w polskim Sejmie
Kobieta z folią
Mama Chemik: czy tak samo jak szczepionek boicie się metali ciężkich, które mogą być nawet w kubku, z którego codziennie pijecie kawę?
Norweskie piłkarki ręczne powiedziały "dość" graniu w bikini i założyły krótkie spodenki. Federacja ukarała je grzywną
Pink zapłaci karę grzywny za norweskie szczypiornistki. „Jestem bardzo dumna, że norweska drużyna zaprotestowała przeciwko seksistowskim zasadom”
Obowiązkowe szczepienia dla medyków w Polsce
Obowiązkowe szczepienia dla polskich medyków. Morawiecki: rozważamy taki wariant
„Mądra feministka wie, że seks nie uprzedmiatawia”. Maja Staśko wspólnie z psychiatrką komentują wywiad Dody o seksworkingu

Czy pamiętasz, że zdrowie psychiczne to także zdrowie? Brzmi to banalnie, ale wielu ludzi zapomina o tym, rzucając się w wir pracy i po prostu o nie nie dbając. Podczas każdego dnia przyswajamy tysiące informacji, a oprócz tego, co chwilę musimy być nastawieni na kolejne zdania i osiąganie celu. Aby być efektywnym w pracy, powinnaś co jakiś czas brać totalne wolne, ponieważ natłok zadań i obowiązków, może doprowadzić cię do wypalenia zawodowego.

Po co ci odpoczynek od pracy?

Jak ze spostrzeżeń doktor Michael Sorensen, australijskiej lekarki specjalizującej się w zdrowiu psychicznym, wiele ludzi nie chce brać dnia wolnego od pracy, nawet jeśli czuje silne zmęczenie, ponieważ obawia się opinii otoczenia, a najbardziej – zdania szefa. Słabe zdrowie psychiczne nadal uważane jest za coś niedobrego, co nie powinno mieć miejsca w pracy. Nie jest stawiane na równi z chorobą fizyczną, a tak właśnie powinno być. Wiele chorób fizycznych wynika zresztą z chorób psychicznych i na odwrót. Należy więc pamiętać, że są one ze sobą ściśle powiązane. Wzięcie dnia wolnego od pracy może przynieść same korzyści! Nie tylko dla ciebie, ale również dla twojego szefa. Wiele badań udowodniło, że poświęcenie większej ilości czasu na odpoczynek, pomaga w większej koncentracji i efektywności podczas wykonywanej pracy.

zmęczenie w pracy

Jak twój organizm pokazuje, że potrzeba mu odpoczynku?

Każdy organizm jest bardzo inteligentny i złożony, więc jest w stanie pokazać ci, kiedy powinnaś przestać go przemęczać. Poniżej kilka wskazówek:

  • nie możesz za nic się skoncentrować, a twoje myśli krążą wszędzie, oprócz zadań związanych z pracą;
  • budzisz się wciąż niewyspana, mimo że przespałaś 8 bitych godzin;
  • twoje poranki nie są radosne, a pełne uczucia przytłoczenia;
  • nawet najmniejsza błahostka potrafi wywołać u ciebie łzy;
  • często boli cię głowa i żołądek, a w niektórych sytuacjach odczuwasz mdłości;
  • czujesz napięcie i ból pleców oraz ucisk w klatce piersiowej.
kobieta w pracy

Jeśli któreś z tych objawów towarzyszą ci na co dzień lub spotykają cię coraz częściej, to poważna oznaka tego, że twój organizm potrzebuje, nie jednego, ale kilku dni odpoczynku od nawału obowiązków. W przypadku lekkiego wypalenia, kilka dni wolnego może bardzo pomóc. Jednak w niektórych przypadkach nawroty wypalenia wraz z innymi symptomami braku zdrowia psychicznego, powinny skierować twoje kroki do lekarza rodzinnego, który z pewnością ustali z tobą ścieżkę pracy nad odzyskaniem zdrowia psychicznego. Czasem może być to związane z przyjmowaniem leków, jednak pamiętaj, że nie jest to nic złego ani wstydliwego. Jeśli coś ma wspomóc cię, abyś poczuła się lepiej i miała siłę do walki o swoje zdrowie, nie zastanawiaj się. W końcu czując się źle fizycznie, również przyjmujesz różne specyfiki, prawda? Dobrym pomysłem jest również rozmowa z osobą bliską lub totalnie niezaangażowanym emocjonalnie specjalistą od zdrowia psychicznego. Odpowiednie wsparcie może przynieść naprawdę satysfakcjonujące efekty walki o lepsze jutro.

 

Źródło: mamamia

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

"Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej". Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

„Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej”. Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać

Masz stresującą pracę? Czujesz, że chodzisz ciągle spięta? Fizjoterapeutka ma dla ciebie kilka rozluźniających ćwiczeń

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

„Konsekwencje pracoholizmu to wyczerpanie fizyczne i emocjonalne”. Kiedy za bardzo kochasz swoją pracę?

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta

Endorfiny – co to za hormony i co je wytwarza?

Relaksacja Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Kobieta śmieje się

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

kobieta nad wodą

Nie radząc sobie z gniewem, szkodzisz zdrowiu. Do wyjścia z gniewu potrzebnych jest 5 kroków

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

prokrastynacja

Prokrastynacja – czym jest, objawy, leczenie, jak zwalczać

Kobieta siedzi do góry nogami w fotelu

Pozbądź się lęku! Żyj tu i teraz, nie na wszystko masz wpływ

Kobieta

Stres a odporność – czego jeszcze nie wiemy o tym przedziwnym związku?

10 niezdrowych wieczornych nawyków

kobieta nad morzem

„Stresuje nas nasza interpretacja rzeczywistości” – mówi psycholog Katarzyna Binkiewicz. Jak przestać się zamartwiać?

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

„Gdy nadchodzą święta, jesteśmy zazwyczaj tak zmęczeni i sfrustrowani, że przestają nas cieszyć” – mówi psycholożka

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak być „tu i teraz”? Mówi nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch