Przejdź do treści

Czujesz się wypalona? Zrób sobie dzień przerwy

Czujesz się wypalona? Zrób sobie dzień przerwy Rowan Chestnut/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobiecość, seksualnośc, seksowna kobieta
Przez pandemię przestałaś się czuć seksownie? 7 rzeczy, które możesz zrobić, by znów dobrze się poczuć w swoim ciele
Rzeczy, na których jest najwięcej brudu
6 najbrudniejszych rzeczy w twoim domu
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem

Czy pamiętasz, że zdrowie psychiczne to także zdrowie? Brzmi to banalnie, ale wielu ludzi zapomina o tym, rzucając się w wir pracy i po prostu o nie nie dbając. Podczas każdego dnia przyswajamy tysiące informacji, a oprócz tego, co chwilę musimy być nastawieni na kolejne zdania i osiąganie celu. Aby być efektywnym w pracy, powinnaś co jakiś czas brać totalne wolne, ponieważ natłok zadań i obowiązków, może doprowadzić cię do wypalenia zawodowego.

Po co ci odpoczynek od pracy?

Jak ze spostrzeżeń doktor Michael Sorensen, australijskiej lekarki specjalizującej się w zdrowiu psychicznym, wiele ludzi nie chce brać dnia wolnego od pracy, nawet jeśli czuje silne zmęczenie, ponieważ obawia się opinii otoczenia, a najbardziej – zdania szefa. Słabe zdrowie psychiczne nadal uważane jest za coś niedobrego, co nie powinno mieć miejsca w pracy. Nie jest stawiane na równi z chorobą fizyczną, a tak właśnie powinno być. Wiele chorób fizycznych wynika zresztą z chorób psychicznych i na odwrót. Należy więc pamiętać, że są one ze sobą ściśle powiązane. Wzięcie dnia wolnego od pracy może przynieść same korzyści! Nie tylko dla ciebie, ale również dla twojego szefa. Wiele badań udowodniło, że poświęcenie większej ilości czasu na odpoczynek, pomaga w większej koncentracji i efektywności podczas wykonywanej pracy.

zmęczenie w pracy

Jak twój organizm pokazuje, że potrzeba mu odpoczynku?

Każdy organizm jest bardzo inteligentny i złożony, więc jest w stanie pokazać ci, kiedy powinnaś przestać go przemęczać. Poniżej kilka wskazówek:

  • nie możesz za nic się skoncentrować, a twoje myśli krążą wszędzie, oprócz zadań związanych z pracą;
  • budzisz się wciąż niewyspana, mimo że przespałaś 8 bitych godzin;
  • twoje poranki nie są radosne, a pełne uczucia przytłoczenia;
  • nawet najmniejsza błahostka potrafi wywołać u ciebie łzy;
  • często boli cię głowa i żołądek, a w niektórych sytuacjach odczuwasz mdłości;
  • czujesz napięcie i ból pleców oraz ucisk w klatce piersiowej.
kobieta w pracy

Jeśli któreś z tych objawów towarzyszą ci na co dzień lub spotykają cię coraz częściej, to poważna oznaka tego, że twój organizm potrzebuje, nie jednego, ale kilku dni odpoczynku od nawału obowiązków. W przypadku lekkiego wypalenia, kilka dni wolnego może bardzo pomóc. Jednak w niektórych przypadkach nawroty wypalenia wraz z innymi symptomami braku zdrowia psychicznego, powinny skierować twoje kroki do lekarza rodzinnego, który z pewnością ustali z tobą ścieżkę pracy nad odzyskaniem zdrowia psychicznego. Czasem może być to związane z przyjmowaniem leków, jednak pamiętaj, że nie jest to nic złego ani wstydliwego. Jeśli coś ma wspomóc cię, abyś poczuła się lepiej i miała siłę do walki o swoje zdrowie, nie zastanawiaj się. W końcu czując się źle fizycznie, również przyjmujesz różne specyfiki, prawda? Dobrym pomysłem jest również rozmowa z osobą bliską lub totalnie niezaangażowanym emocjonalnie specjalistą od zdrowia psychicznego. Odpowiednie wsparcie może przynieść naprawdę satysfakcjonujące efekty walki o lepsze jutro.

 

Źródło: mamamia

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Kobieta śmieje się

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

kobieta nad wodą

Nie radząc sobie z gniewem, szkodzisz zdrowiu. Do wyjścia z gniewu potrzebnych jest 5 kroków

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

prokrastynacja

Prokrastynacja – czym jest, objawy, leczenie, jak zwalczać

Kobieta siedzi do góry nogami w fotelu

Pozbądź się lęku! Żyj tu i teraz, nie na wszystko masz wpływ

Kobieta

Stres a odporność – czego jeszcze nie wiemy o tym przedziwnym związku?

10 niezdrowych wieczornych nawyków

kobieta nad morzem

„Stresuje nas nasza interpretacja rzeczywistości” – mówi psycholog Katarzyna Binkiewicz. Jak przestać się zamartwiać?

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

„Gdy nadchodzą święta, jesteśmy zazwyczaj tak zmęczeni i sfrustrowani, że przestają nas cieszyć” – mówi psycholożka

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak być „tu i teraz”? Mówi nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

Kobieta stoi z psem na molo

Czasem lepiej jest odpuścić, niż żyć w ciągłym stresie i poczuciu winy. Psychoterapeutka podpowiada, jak się tego nauczyć

Grzegorz Pawłowski coach oddechem

„Z oddychania mamy 70 proc. energii, która jest potrzebna dla naszego ciała i przestrzeni emocjonalnej”. Rozmowa z coachem oddechem

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Stres działa jak śmieciowe jedzenie. Dlaczego tak się dzieje?

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak medytować w domu? Sprawdź, jakie wskazówki ma nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

wypalenie zawodowe

Natalia Sarata: Sformułowanie „znajdź to, co kochasz, a nie przepracujesz ani jednego dnia” uważam za jedno z większych oszukaństw naszych czasów

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

„Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie”. Jak zacząć medytować? [WIDEO]

„Jestem za tym, żeby aromaterapia była przedmiotem szkolnym”. Katarzyna Kochańska opowiada, jak zapach może pomóc w nauce i pracy

Książka na stres. Czytaj dla zdrowia!

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem