Przejdź do treści

Co by było, gdyby mężczyźni mieli miesiączki? Nowa reklama Thinx odpowiada na to pytanie

Screen z reklamy Thinx
Screen z reklamy Thinx
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dorota Szelągowska o braku samoakceptacji i kompleksach
Dorota Szelągowska szczerze o kompleksach. „W swoich oczach byłam gruba. Ohydne tłuste ramiona, brzuch, uda”
Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?
8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce
Billie Eilish: straciłam fanów, bo ludzie boją się dużych piersi
Billie Eilish straciła fanów po tym, jak zmieniła wizerunek. „Ludzie boją się dużych cycków”
Festiwal filmowy tylko dla zaszczepionych
Polski festiwal filmowy tylko dla zaszczepionych. „Pragniemy zapewnić naszym uczestnikom bezpieczną i komfortową atmosferę”

Nowa reklama Thinx pokazuje świat, w którym okres mają nie tylko kobiety, ale również mężczyźni. Panowie, podobnie jak panie, noszą tampony i podpaski, sprawdzają w lustrze czy nic im nie przeciekło, pytają kolegów o środki higieniczne, odmawiają seksu z tytuł miesiączki. ​Czy zmieniłoby się coś w podejściu do okresu, gdyby doświadczali go wszyscy niezależnie od płci? Oceńcie sami.

Thinx to marka ze Sri Lanki słynąca z produkcji bielizny menstruacyjnej, która ma za zadanie zastąpić inne produkty zazwyczaj używane w trakcie okresu, czyli podpaski, tampony, gąbki, wkładki, kubeczki menstruacyjne. Dla lepszej ochrony może być oczywiście używana również w duecie z tamponem czy kubeczkiem. W zależności od tego, jak wiele krwi tracimy podczas okresu, możemy wybrać mniej lub bardziej zabudowane majtki, które są w stanie pochłonąć od połowy tampona krwi do objętości równej dwóm tamponom.

Reklama „MENstruation”

Teraz, w ramach przełamywania piętna wokół okresu, marka Thinx stworzyła pierwszą kampanię reklamową „MENstruation”. Reklama pokazuje, jak zachowywaliby się mężczyźni w różnych, ale powszechnych sytuacjach, z którymi do czynienia mają kobiety w trakcie miesiączki, jak na przykład poplamiona pościel, przeciekająca przez ubranie krew menstruacyjna, przypadkowe upuszczenie tamponów czy podpasek w szkole lub pracy.

Screen z reklamy „MENstruation”

Widzimy sceny, w których mężczyźni rozmawiają o swoich miesiączkach. W jednej chłopak oznajmia ojcu, że właśnie dostał swój pierwszy okres, w innej mężczyzna prosi kolegę o tampon, w kolejnej studentowi wypadają ze szkolnej szafki podpaski, a dziewczyna pomaga mu je podnieść. Widzimy też faceta sprawdzającego w lustrze w łazience czy na dżinsach nie ma plamy.

W pewnym momencie pada pytanie: „Czy gdybyśmy wszyscy mieli miesiączki, moglibyśmy swobodniej rozmawiać o nich?”. Reklama kończy się wezwaniem do działania skierowanym do wszystkich widzów: „Czas się rozluźnić” (w domyśle) mówiąc o miesiączce i doświadczając jej.

Normalizowanie okresu

Maria Molland, dyrektor generalna Thinx, przyznała, że w pierwszej krajowej kampanii telewizyjnej marka Thinx postawiła sobie za cel zwizualizowanie odpowiedzi na takie pytania jak: czy gdyby wszyscy ludzie mieli miesiączkę, w tym mężczyźni, byłaby znormalizowana? Czy moglibyśmy rozmawiać o niej otwarcie i bez wstydu?

„Od najmłodszych lat uczy się kobiety, że jednym z naturalnych procesów naszego ciała jest coś, czego należy się wstydzić i że powinnyśmy bardzo się starać to ukryć. I tak przez lata uczyłyśmy się ukrywać w dłoni produkty do higieny intymnej idąc do toalety, stale sprawdzać nasze ubrania pod kątem wycieków lub plam. W rzeczywistości 80 proc. nastolatek wykazuje negatywne podejście do miesiączki, twierdząc, że jest rażąca lub niehigieniczna” – mówiła Maria Molland.

„Połowa populacji ma okres, a my chcemy zaangażować w rozmowę na temat miesiączki wszystkich, również tych, którzy nie doświadczają jej” – dodała.

Screen z reklamy "MENstruation"

Screen z reklamy „MENstruation”

Przez lata wmawiano nam, kobietom, że okres to coś wstydliwego, co trzeba kamuflować przed światem, a związany z menstruacją wstyd może zniwelować tylko „genialna” podpaska marki X, Y czy Z. O okresie albo się nie rozmawiało, albo mówiło, używając niedorzecznych eufemizmów. Tym bardziej cieszy nas fakt, że w ostatnim czasie coraz więcej marek stara się podejść do tematu menstruacji w bardziej znormalizowany sposób. Marki takie jak Libresse, Thinx czy YourKaya pomagają w dekonstrukcji tabu i nieporozumień, które przez lata narosły wokół okresu. Jednak jest jeszcze wiele do zrobienia, zanim zmiany te zostaną w pełni przyjęte przez społeczeństwo – w końcu długotrwałych szkodliwych norm społecznych nie można przywrócić z dnia na dzień.

Kampania telewizyjna „MENstruation” od 9 października będzie prowadzona w 18 sieciach telewizyjnych w całych Stanach Zjednoczonych. Chociaż w pierwotnej wersji reklamy widzimy krew (a nie zwykłą niebieską ciecz zastępującą krew menstruacyjną), to okazuje się, że w spotach emitowanych w telewizji jej nie zobaczymy, ponieważ zabrania tego tradycyjne prawo reklamowe.

Reklamę „MENstruation” bez telewizyjnej cenzury już teraz możecie obejrzeć online.

Dajcie znać co sądzicie o tej kampanii. Waszym zdaniem potrzebne są tego typu reklamy, by temat miesiączki przestał być poddawany ciągłej stygmatyzacji?

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Aleksandra Kisiel /fot. archwium prywatne

Dla mnie czy dla ciebie, czyli jak kobiecymi potrzebami rządziła męska estetyka. Do czasu

Polska firma wprowadza urlop menstruacyjny

Polska firma wprowadza urlop menstruacyjny. „Zmiana, która idzie z duchem czasu i która słucha kobiecego głosu”

wykluczenie menstruacyjne

„Czym różni się papier toaletowy od podpaski?”. Wykluczenie menstruacyjne po raz pierwszy w polskim Sejmie

miesiączka

Podzielisz się swoją miesiączką?

amila Raczyńska-Chomyn, doula i edukatorka seksualna, mówi o tym, dlaczego wstydzimy się miesiączki

Dlaczego wstydzimy się miesiączki? Rozmowa z Kamilą Raczyńską-Chomyn [WIDEO]

Ginekologowi warto mówić o tym, że podczas seksu cię boli, że nie masz ochoty na czułości albo, że w ostatnim czasie spałaś z kilkoma facetami

Podpaska

Ile pieniędzy wydajesz w swoim życiu na środki higieniczne w czasie menstruacji? Sprawdź Kalkulator Kosztów Miesiączki

„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?

Ubóstwo menstruacyjne w Polsce. „Nasi politycy nie podejmują w tym kierunku żadnych działań”

Pierwsza miesiączka/Pexels

„Pierwsza miesiączka? O nie, teraz już będziesz miała przechlapane do 50-tki…”. Seksuolożka o tym, jak nie rozmawiać z dzieckiem o menstruacji

„Nie chcę rozmawiać o swojej miesiączce jak o czymś odrażającym, bo przecież taka ona nie jest. To normalna funkcja biologiczna mojego ciała” – mówi Clara Henry, szwedzka blogerka, autorka książki „Tak, mam okres, a co?”

Rusza EkoOkres, czyli akcja edukacyjna rzecz promocji wielorazowych produktów menstruacyjnych. Hello Zdrowie patronem medialnym

Darmowe podpaski w szkołach w Nowej Zelandii. "Młode kobiety nie powinny mieć luk w swojej edukacji z powodu czegoś, co będzie normalną częścią ich dojrzałego życia”

Darmowe podpaski w szkołach w Nowej Zelandii. „Młode kobiety nie powinny mieć luk w edukacji z powodu czegoś, co będzie normalną częścią ich dojrzałego życia”

Ruszyła nowa inicjatywa Akcji Menstruacja - Padsharing. Jak możesz pomóc i sama uzyskać wsparcie?

Ruszyła nowa inicjatywa Akcji Menstruacja – Padsharing. Jak możesz pomóc i sama uzyskać wsparcie?

7 komplementów, które warto mówić sobie w łóżku

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Kobieta podaje drugiej podpaskę

Szkocja pierwszym krajem, w którym środki higieniczne używane podczas okresu będą bezpłatne

Uczennica

„Plakat jest wulgarny i przekracza granice prywatności”. Uczennica LO skrytykowana za normalizowanie menstruacji. Skandaliczna reakcja dyrektorki

Pantone wprowadził nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”.

Pantone wprowadza nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”. By przełamać tabu menstruacyjne!

Niedługo premiera poradnika Akcji Menstruacja stworzonego przy współpracy z Hello Zdrowie. „My również nie lubimy zakazanych tematów”

Wkrótce premiera poradnika Akcji Menstruacja stworzonego przy współpracy z Hello Zdrowie. „My również nie lubimy zakazanych tematów”

Menstruacyjne środki higieniczne

Jak kobiety radziły sobie z menstruacją? Historia kobiecych środków higienicznych

Anna Ledwoń

„Narracja w szkołach na temat okresu jest dokładnie taka sama, jak 20 lat temu, kiedy ja byłam uczennicą” – mówi Anna Ledwoń, specjalistka ds. marketingu

miesiączka

„Nikt nie powinien musieć wybierać – posiłek czy podpaska?”. Janina Bąk o projekcie Akcji Menstruacji, wspieranym przez Hello Zdrowie

„W reklamach kobieta miesiączkująca jest ubrana na biało, tańczy, śpiewa i nie zachowuje się jak kobieta, która ma okres”. Czego o miesiączce (nie) dowiadujemy się od naszych mam?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?