Przejdź do treści

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!
Trening sprinterski na siłowni, w plenerze - jak zrobić? Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Trening sprinterski (szybkościowy) wykorzystuje się w prawie w każdej dyscyplinie sportowej. Najczęściej kojarzy się z ćwiczeniami w plenerze jednak trening sprinterski na siłowni może być równie skuteczny. Dzięki niemu pobudzamy włókna mięśniowe do podwójnej pracy, co pozytywnie wpływa na wyniki sportowe, a dodatkowo poprawia wygląd sylwetki. Zresztą – przekonajcie się sami, jak sprinterski trening wpłynie na wasz organizm.

Czym jest trening sprinterski?

Ćwiczenia sprinterskie są ćwiczeniami eksplozywnymi, a ciało lubi taki rodzaj wysiłku. Być może ktoś wyskoczy z tekstem, że sprinterski trening „to tylko szybsze bieganie”, jednak to właśnie ono bardzo mocno angażuje do pracy pośladki, uda, biodra, łydki i cały tułów. Jest kompleksowym ćwiczeniem dolnych partii ciała, a sam trening sprinterski podkręca metabolizm spoczynkowy nawet do kilkunastu godzin po treningu. Co to oznacza? Że podczas, gdy wy siedzicie w pracy, kalorie wciąż się spalają.

Trening sprinterski jest idealnym rozwiązaniem, kiedy macie mniej czasu, a zależy wam na dużej intensywności treningowej. Możecie go wykonać w parku, na bieżni. Trening sprinterski na siłowni również jest dobrym rozwiązaniem, jednak jeśli warunki sprzyjają, zdecydowanie polecamy wam outdoor.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Zdrowie intymne i seks, Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z SOS PMS, 30 saszetek
139,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw suplementów, 30 saszetek
99,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
Energia
Vigor UP! Fast o smaku pomarańczowym
23,07 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z Twoim mikrobiomem, 30 saszetek
139,00 zł

Jak wykonać trening sprinterski?

Trening sprinterski zaczynacie standardowo – od rozgrzewki (trucht + dynamiczna rozgrzewka ogólnorozwojowa). Następnie przechodzicie do części głównej treningu, w której wykonujecie serie powtórzeniowe na wyznaczonym odcinku. Jeżeli to wasz pierwszy trening, zacznijcie spokojnie. Rozstawcie pachołki na odcinku 50 metrów. Wyznaczony dystans pokonujecie sprintem. Takich sprintów w jednym sprinterskim treningu możecie wykonać około 10 rund. Postarajcie się, aby każdy kolejny był szybszy.

Idealną opcją będzie partner treningowy, z którym możecie rywalizować lub który będzie was motywował. Po każdym sprincie odpocznijcie około 30 sekund do 1 minuty.

Jeżeli w czasie treningu sprinterskiego pracujecie z pulsometrem, podczas sprintu powinniście biegać w strefie 85-95% tętna maksymalnego. Opcją dla osób bardziej zaawansowanych mogą być sprinty na odcinku 200 czy 400 metrów, a nawet 1 kilometrze, ale to wymaga znacznie większej sprawności fizycznej.

Jak często wykonywać trening sprinterski?

Jak często stawiać na trening sprinterski? Wykonywanie tego rodzaju ćwiczeń szybkościowych zalecane jest 1-2 razy w tygodniu, w zależności od waszego celu.

Korzyści z treningu sprinterskiego

Zalety treningu sprinterskiego można długo wymieniać. Najważniejsze z nich to:

  • poprawa wydolności beztlenowej,
  • większa prędkość, więcej siły,
  • szybsze spalanie kalorii,
  • zwiększona wytrzymałość,
  • lepsza forma biegowa.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Bieg po zdrowie. Rodzaje biegów i dlaczego warto je wypróbować /fot. Adobe Stock

Bieg po zdrowie. Rodzaje biegów, dlaczego warto znaleźć najlepszy dla siebie

Jak szybciej biegać? 7 prostych sposobów, dzięki którym zwiększysz tempo

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Jak dobrać strój sportowy damski do aktywności fizycznej? 

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Podpowiadamy, jak rozruszać "lenia" w sobie /fot.iStock

Jesienią motywacja siada. Niestety. Podpowiadamy, jak rozruszać „lenia” w sobie

Canicross – biegaj, ale z psem! Dlaczego warto?

Sylwetka skinny fat – jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej? 

Co daje bieganie? Efekty biegania mogą cię zaskoczyć

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

Jak oddychać podczas biegania? 5 ważnych rad!

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

„Uroda nie jest celem i sensem mojego życia”- Joanna Koroniewska odpowiada na złośliwy komentarz internautki

Planujesz zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą ci się przydać

Kobieta

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Biegaczu, doceń wykroki

Biegaczu, doceń wykroki i popraw technikę i styl biegu

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Jak bezpiecznie biegać zimą? Sprawdź, zanim zaczniesz trening

Magdalena Gorzkowska himalaistka

„K2 pokazało swoją władzę nad człowiekiem. Będąc tam, zdawałam sobie sprawę, że jeden krok za dużo może kosztować życie” – mówi Magdalena Gorzkowska, himalaistka

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

Trening outdoorowy

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

×