Przejdź do treści

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!
Trening sprinterski na siłowni, w plenerze - jak zrobić? Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim
Anita Włodarczyk - polska "Barbie Shero 2021"
Anita Włodarczyk ma własną Barbie. Pierwsza na świecie lalka młociarka
Kobieta z aparatem
Drobiazgi uszczęśliwiają. Mają większy wpływ na jakość życia, niż nam się wydaje
Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa
Minimalizm a dzieci. Czy da się kupować mniej?

Trening sprinterski (szybkościowy) wykorzystuje się w prawie w każdej dyscyplinie sportowej. Najczęściej kojarzy się z ćwiczeniami w plenerze jednak trening sprinterski na siłowni może być równie skuteczny. Dzięki niemu pobudzamy włókna mięśniowe do podwójnej pracy, co pozytywnie wpływa na wyniki sportowe, a dodatkowo poprawia wygląd sylwetki. Zresztą – przekonajcie się sami, jak sprinterski trening wpłynie na wasz organizm.

Czym jest trening sprinterski?

Ćwiczenia sprinterskie są ćwiczeniami eksplozywnymi, a ciało lubi taki rodzaj wysiłku. Być może ktoś wyskoczy z tekstem, że sprinterski trening „to tylko szybsze bieganie”, jednak to właśnie ono bardzo mocno angażuje do pracy pośladki, uda, biodra, łydki i cały tułów. Jest kompleksowym ćwiczeniem dolnych partii ciała, a sam trening sprinterski podkręca metabolizm spoczynkowy nawet do kilkunastu godzin po treningu. Co to oznacza? Że podczas, gdy wy siedzicie w pracy, kalorie wciąż się spalają.

Trening sprinterski jest idealnym rozwiązaniem, kiedy macie mniej czasu, a zależy wam na dużej intensywności treningowej. Możecie go wykonać w parku, na bieżni. Trening sprinterski na siłowni również jest dobrym rozwiązaniem, jednak jeśli warunki sprzyjają, zdecydowanie polecamy wam outdoor.

Jak wykonać trening sprinterski?

Trening sprinterski zaczynacie standardowo – od rozgrzewki (trucht + dynamiczna rozgrzewka ogólnorozwojowa). Następnie przechodzicie do części głównej treningu, w której wykonujecie serie powtórzeniowe na wyznaczonym odcinku. Jeżeli to wasz pierwszy trening, zacznijcie spokojnie. Rozstawcie pachołki na odcinku 50 metrów. Wyznaczony dystans pokonujecie sprintem. Takich sprintów w jednym sprinterskim treningu możecie wykonać około 10 rund. Postarajcie się, aby każdy kolejny był szybszy.

Idealną opcją będzie partner treningowy, z którym możecie rywalizować lub który będzie was motywował. Po każdym sprincie odpocznijcie około 30 sekund do 1 minuty.

Jeżeli w czasie treningu sprinterskiego pracujecie z pulsometrem, podczas sprintu powinniście biegać w strefie 85-95% tętna maksymalnego. Opcją dla osób bardziej zaawansowanych mogą być sprinty na odcinku 200 czy 400 metrów, a nawet 1 kilometrze, ale to wymaga znacznie większej sprawności fizycznej.

Jak często wykonywać trening sprinterski?

Jak często stawiać na trening sprinterski? Wykonywanie tego rodzaju ćwiczeń szybkościowych zalecane jest 1-2 razy w tygodniu, w zależności od waszego celu.

Korzyści z treningu sprinterskiego

Zalety treningu sprinterskiego można długo wymieniać. Najważniejsze z nich to:

  • poprawa wydolności beztlenowej,
  • większa prędkość, więcej siły,
  • szybsze spalanie kalorii,
  • zwiększona wytrzymałość,
  • lepsza forma biegowa.

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Kobieta siedzi przy biurku

Trening mózgu – ćwiczenia. Jak efektywnie ćwiczyć umysł?

Ból piersi podczas biegania. Co pomoże na bolące brodawki?

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Upalni biegacze. Jak biegać bezpiecznie w upał?

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Trening dla biegaczy - ćwiczenia siłowe i obwodowe

Trening dla biegaczy – ćwiczenia siłowe i obwodowe

Biegasz? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów. Mogą cię wiele kosztować

Bieganie sprawi, że twoje ciało będzie umięśnione? A może wręcz przeciwnie?

Trening biegowy wytrzymałościowy

Trening biegowy na 5 km. Jak zwiększyć wytrzymałość biegową?

Sport na świeżym powietrzu w maseczce? Pulmonolog mówi, jaki to ma wpływ na nasze zdrowie

Sport na świeżym powietrzu w maseczce? Pulmonolog mówi, jaki to ma wpływ na nasze zdrowie

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

Biegaczu, doceń wykroki

Biegaczu, doceń wykroki i popraw technikę i styl biegu

kobieta na bieżni

Alergia sezonowa – nie jesteś skazana na siłownię. Oto kilka wskazówek

Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Kobieta biegnie

Biegowe fakty i mity. Dementujemy najpopularniejsze

Strategia żywieniowa przed maratonem

Strategia żywieniowa przed maratonem. Co jeść i pić, aby dobrze się przygotować?

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność