Przejdź do treści

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!
Trening sprinterski na siłowni, w plenerze - jak zrobić? Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
"Serio poprosiłaś go o chodzenie? Nie wiesz, że kobieta powinna czekać?". Seksuolożka wyjaśnia, dlaczego takie przekonanie powinno odejść do lamusa
„Serio poprosiłaś go o chodzenie? Nie wiesz, że kobieta powinna czekać?”. Seksuolożka wyjaśnia, dlaczego takie przekonanie powinno odejść do lamusa
Katarzyna Glinka: Jestem WWO
Katarzyna Glinka: Jestem WWO. Z tym po prostu trzeba nauczyć się żyć
Dopiero poniedziałek, a Ty już w niedoczasie? Znów się spóźniłaś? Poznaj receptę na „wow” wrażenie
„Powiedział, że postawi mi szóstkę na koniec roku, jeśli dam mu buziaka”. Molestowanie w szkołach i na uczelniach to realny problem – podkreśla Martyna Kaczmarek
„Powiedział, że postawi mi szóstkę na koniec roku, jeśli dam mu buziaka”. Molestowanie w szkołach i na uczelniach to realny problem – podkreśla Martyna Kaczmarek
Skóra mężczyzn starzeje się wolniej niż u kobiet. Jak jeszcze będziesz się różnić od swojego faceta za 30 lat?

Trening sprinterski (szybkościowy) wykorzystuje się w prawie w każdej dyscyplinie sportowej. Najczęściej kojarzy się z ćwiczeniami w plenerze jednak trening sprinterski na siłowni może być równie skuteczny. Dzięki niemu pobudzamy włókna mięśniowe do podwójnej pracy, co pozytywnie wpływa na wyniki sportowe, a dodatkowo poprawia wygląd sylwetki. Zresztą – przekonajcie się sami, jak sprinterski trening wpłynie na wasz organizm.

Czym jest trening sprinterski?

Ćwiczenia sprinterskie są ćwiczeniami eksplozywnymi, a ciało lubi taki rodzaj wysiłku. Być może ktoś wyskoczy z tekstem, że sprinterski trening „to tylko szybsze bieganie”, jednak to właśnie ono bardzo mocno angażuje do pracy pośladki, uda, biodra, łydki i cały tułów. Jest kompleksowym ćwiczeniem dolnych partii ciała, a sam trening sprinterski podkręca metabolizm spoczynkowy nawet do kilkunastu godzin po treningu. Co to oznacza? Że podczas, gdy wy siedzicie w pracy, kalorie wciąż się spalają.

Trening sprinterski jest idealnym rozwiązaniem, kiedy macie mniej czasu, a zależy wam na dużej intensywności treningowej. Możecie go wykonać w parku, na bieżni. Trening sprinterski na siłowni również jest dobrym rozwiązaniem, jednak jeśli warunki sprzyjają, zdecydowanie polecamy wam outdoor.

Jak wykonać trening sprinterski?

Trening sprinterski zaczynacie standardowo – od rozgrzewki (trucht + dynamiczna rozgrzewka ogólnorozwojowa). Następnie przechodzicie do części głównej treningu, w której wykonujecie serie powtórzeniowe na wyznaczonym odcinku. Jeżeli to wasz pierwszy trening, zacznijcie spokojnie. Rozstawcie pachołki na odcinku 50 metrów. Wyznaczony dystans pokonujecie sprintem. Takich sprintów w jednym sprinterskim treningu możecie wykonać około 10 rund. Postarajcie się, aby każdy kolejny był szybszy.

Idealną opcją będzie partner treningowy, z którym możecie rywalizować lub który będzie was motywował. Po każdym sprincie odpocznijcie około 30 sekund do 1 minuty.

Jeżeli w czasie treningu sprinterskiego pracujecie z pulsometrem, podczas sprintu powinniście biegać w strefie 85-95% tętna maksymalnego. Opcją dla osób bardziej zaawansowanych mogą być sprinty na odcinku 200 czy 400 metrów, a nawet 1 kilometrze, ale to wymaga znacznie większej sprawności fizycznej.

Jak często wykonywać trening sprinterski?

Jak często stawiać na trening sprinterski? Wykonywanie tego rodzaju ćwiczeń szybkościowych zalecane jest 1-2 razy w tygodniu, w zależności od waszego celu.

Korzyści z treningu sprinterskiego

Zalety treningu sprinterskiego można długo wymieniać. Najważniejsze z nich to:

  • poprawa wydolności beztlenowej,
  • większa prędkość, więcej siły,
  • szybsze spalanie kalorii,
  • zwiększona wytrzymałość,
  • lepsza forma biegowa.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

„Nigdy nie jesteś za stara, aby uczyć się nowych rzeczy”. Poznajcie biegającą zakonnicę

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

„Kultura fizyczna jest równie istotnym elementem życia co nauka i rozwój w każdej innej dziedzinie” – mówi Marcin Kuriata

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Kobieta siedzi przy biurku

Trening mózgu – ćwiczenia. Jak efektywnie ćwiczyć umysł?

Ból piersi podczas biegania. Co pomoże na bolące brodawki?

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Upalni biegacze. Jak biegać bezpiecznie w upał?

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Trening dla biegaczy - ćwiczenia siłowe i obwodowe

Trening dla biegaczy – ćwiczenia siłowe i obwodowe

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki