Przejdź do treści

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!
Trening sprinterski na siłowni, w plenerze - jak zrobić? Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Joga na stres. Ćwiczenia relaksujące, dzięki którym odprężysz ciało i duszę 
Coming out w wieku 95 lat? To możliwe! Maybelle Blair, zawodniczka kobiecej ligi bejsbola, wychodzi z szafy
Dramat polskich szpitali. „Powinny być jedynie tłem do horrorów” – komentuje Siostra Bożenna i pokazuje zdjęcia
Sean Bean kwestionuje pracę koordynatorów intymności. „Doświadczenie bardzo hamujące”
Na świecie żyje więcej emerytów niż dzieci. To pierwszy taki przypadek w historii

Trening sprinterski (szybkościowy) wykorzystuje się w prawie w każdej dyscyplinie sportowej. Najczęściej kojarzy się z ćwiczeniami w plenerze jednak trening sprinterski na siłowni może być równie skuteczny. Dzięki niemu pobudzamy włókna mięśniowe do podwójnej pracy, co pozytywnie wpływa na wyniki sportowe, a dodatkowo poprawia wygląd sylwetki. Zresztą – przekonajcie się sami, jak sprinterski trening wpłynie na wasz organizm.

Czym jest trening sprinterski?

Ćwiczenia sprinterskie są ćwiczeniami eksplozywnymi, a ciało lubi taki rodzaj wysiłku. Być może ktoś wyskoczy z tekstem, że sprinterski trening „to tylko szybsze bieganie”, jednak to właśnie ono bardzo mocno angażuje do pracy pośladki, uda, biodra, łydki i cały tułów. Jest kompleksowym ćwiczeniem dolnych partii ciała, a sam trening sprinterski podkręca metabolizm spoczynkowy nawet do kilkunastu godzin po treningu. Co to oznacza? Że podczas, gdy wy siedzicie w pracy, kalorie wciąż się spalają.

Trening sprinterski jest idealnym rozwiązaniem, kiedy macie mniej czasu, a zależy wam na dużej intensywności treningowej. Możecie go wykonać w parku, na bieżni. Trening sprinterski na siłowni również jest dobrym rozwiązaniem, jednak jeśli warunki sprzyjają, zdecydowanie polecamy wam outdoor.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Jak wykonać trening sprinterski?

Trening sprinterski zaczynacie standardowo – od rozgrzewki (trucht + dynamiczna rozgrzewka ogólnorozwojowa). Następnie przechodzicie do części głównej treningu, w której wykonujecie serie powtórzeniowe na wyznaczonym odcinku. Jeżeli to wasz pierwszy trening, zacznijcie spokojnie. Rozstawcie pachołki na odcinku 50 metrów. Wyznaczony dystans pokonujecie sprintem. Takich sprintów w jednym sprinterskim treningu możecie wykonać około 10 rund. Postarajcie się, aby każdy kolejny był szybszy.

Idealną opcją będzie partner treningowy, z którym możecie rywalizować lub który będzie was motywował. Po każdym sprincie odpocznijcie około 30 sekund do 1 minuty.

Jeżeli w czasie treningu sprinterskiego pracujecie z pulsometrem, podczas sprintu powinniście biegać w strefie 85-95% tętna maksymalnego. Opcją dla osób bardziej zaawansowanych mogą być sprinty na odcinku 200 czy 400 metrów, a nawet 1 kilometrze, ale to wymaga znacznie większej sprawności fizycznej.

Jak często wykonywać trening sprinterski?

Jak często stawiać na trening sprinterski? Wykonywanie tego rodzaju ćwiczeń szybkościowych zalecane jest 1-2 razy w tygodniu, w zależności od waszego celu.

Korzyści z treningu sprinterskiego

Zalety treningu sprinterskiego można długo wymieniać. Najważniejsze z nich to:

  • poprawa wydolności beztlenowej,
  • większa prędkość, więcej siły,
  • szybsze spalanie kalorii,
  • zwiększona wytrzymałość,
  • lepsza forma biegowa.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak oddychać podczas biegania? 5 ważnych rad!

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

„Uroda nie jest celem i sensem mojego życia”- Joanna Koroniewska odpowiada na złośliwy komentarz internautki

Planujesz zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Kobieta

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Biegaczu, doceń wykroki

Biegaczu, doceń wykroki i popraw technikę i styl biegu

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Jak bezpiecznie biegać zimą? Sprawdź, zanim zaczniesz trening

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Magdalena Gorzkowska himalaistka

„K2 pokazało swoją władzę nad człowiekiem. Będąc tam, zdawałam sobie sprawę, że jeden krok za dużo może kosztować życie” – mówi Magdalena Gorzkowska, himalaistka

Podpowiadamy, jak rozruszać "lenia" w sobie /fot.iStock

Jesienią motywacja siada. Niestety. Podpowiadamy, jak rozruszać „lenia” w sobie

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

Trening outdoorowy

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

„Nigdy nie jesteś za stara, aby uczyć się nowych rzeczy”. Poznajcie biegającą zakonnicę

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

„Kultura fizyczna jest równie istotnym elementem życia co nauka i rozwój w każdej innej dziedzinie” – mówi Marcin Kuriata

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×