Przejdź do treści

Naucz się… siedzieć. Twój kręgosłup będzie ci wdzięczny

Naucz się… siedzieć
Naucz się… siedzieć Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
szczepienia przeciw COVID-19
„Chcemy, aby od 10 maja każdy dorosły mógł zapisywać się na szczepienie” – zapowiada premier
„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?
ratownik medyczny, pandemia
„Wasza ‘wolność’ i ‘spisek’ się kończy, kiedy nie możecie złapać tchu”. Ratownik o nagonce na medyków „zaangażowanych w pandemiczny spisek”
Tel Awiw
Sukces szczepień w Izraelu. Koniec z noszeniem masek na zewnątrz, szkoły ponownie otwarte
Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Przeciętnie spędzamy w pozycji siedzącej od 3 do 9 godzin dziennie. Siedzimy nie tylko w pracy, ale także przemieszczając się samochodem czy komunikacją miejską, jedząc posiłki, czy oglądając wieczorem ulubiony serial. Niestety ma to negatywny wpływ na cały organizm, ze szczególnym naciskiem na układ ruchu. Istnieje jednak kilka sposobów, dzięki którym można zmniejszyć potencjalne szkody.

  1. Pamiętaj o zachowaniu poprawnej postawy siedzącej – płaszczyzna pracy (np. monitor) powinna być umieszczona na wysokości wzroku, oparcie krzesła (odchylone o 100-135 stopni) powinno równomiernie podpierać kręgosłup na całej długości. Uda i stopy powinny być podparte. Zapobiega to zsuwaniu się z krzesła, utrzymuje optymalne napięcie mięśni nóg i przenosi część ciężaru z wyższych partii ciała.
  2. Wykorzystuj technikę Pomodoro – na każde 25 minut wykonywania swoich obowiązków zrób aktywną pięciominutową przerwę.
  3. Optymalnie wykorzystuj swoje przerwy – zamiast spędzać je biernie na stanowisku pracy, zrób sobie mały spacer połączony z delikatnym rozciąganiem i głębokim oddechem.
  4. W miarę możliwości (i sprzyjającej pogody) organizuj swoje spotkania czy też telekonferencje poza miejscem pracy, na świeżym powietrzu.
  5. Pamiętaj, że praca przed komputerem jest także szkodliwa dla oczu – upewnij się, że co jakiś czas dajesz im odpocząć od widoku monitora.

Wprowadzenie kilku dobrych nawyków pozwoli nie tylko zniwelować szkodliwy tryb siedzącego trybu życia na kondycję fizyczną, ale także odrobinę zniweluje stres, dzięki czemu jest duża szansa nie tylko na poprawę samopoczucia, ale także efektywności pracy.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

młoda kobieta z ręką na szyi

Wiesz, z jakim obciążeniem codziennie radzi sobie twoja szyja? Dbaj o nią!

Siedzieć trzeba umieć. Fizjoterapeuta radzi, jak nie zrujnować kręgosłupa przez 8 godzin w pracy

Pracujesz 8 godzin przy biurku? Odpuść sobie potem jazdę rowerem! Ostrzega fizjoterapeutka

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!

Praca siedząca? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie

Wstań z krzesła!

Praca biurowa niszczy zdrowie

Akcja – zadbaj o kręgosłup!

Baczność! Stój na zdrowie

Baczność! Stój na zdrowie

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Szczęście rodzi się w… jelitach! Naukowcy wyjaśnili, dlaczego tak jest

Oto zdania, które skutecznie demotywują. Kiedy padają, z dyskusji robi się klasyczna „pyskusja”

Bulletproof coffee – kawa idealna przed treningiem i dla osób z nadwagą

Dziewczyna przed komputerem

Myślami ciągle w pracy? O tym jak nie popaść w uzależnienie, porozmawialiśmy z psychologiem Pawłem Dukaczewskim

poranek po

„Gdybym tak mogła cofnąć czas…” Co zrobić, jeśli zaliczyłaś seks z niewłaściwych powodów albo z niewłaściwym facetem?

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Reborn / Karolina Jonderko / World Press Photo

„Przynajmniej nigdy wam nie umrze”. Karolina Jonderko i Basia Smolińska wyjaśniają, co dają kobietom lalki reborn

dziewczyna z psem

„Żeby pieniądze nie służyły kupowaniu spokoju sumienia”. Bartek Gardoliński o tym, czy można źle pomagać

„Wiem, że moi podopieczni na mnie czekają i to daje mi siłę do pokonania wszelkich barier” – mówi pracownica socjalna Renata Orłowska, która jeździ na wózku inwalidzkim

Zdrada emocjonalna – definicja, jak sobie z nią poradzić?

Marta Frej/ Archiwum prywatne

Marta Frej: Żyjemy w kraju, który oficjalnie nienawidzi kobiet. I nie jest to sytuacja, gdy chce mi się rozśmieszać ludzi

Ubóstwo menstruacyjne w Polsce. „Nasi politycy nie podejmują w tym kierunku żadnych działań”

Współzależność w związku. Jak ją rozpoznać u partnera?

Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki