Przejdź do treści

Jump! Skakanka na kardio

Jump! Skakanka na kardio
Skakanka i kardio/ Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Szukasz nowych pomysłów na trening kardio? Zależy ci na spalaniu tkanki tłuszczowej i budowaniu kondycji? Poćwicz ze skakanką!

Jest mała, mieści się w zasadzie wszędzie i w wielu sportach uznawana jest za tzw. element obowiązkowy. Skakanka, mimo że może kojarzyć się z dziecięcymi grami, jest jednym z najlepszych sprzętów do treningu aerobowego. Plusów naprawdę jest mnóstwo. Po pierwsze to wreszcie coś innego niż znane i trochę (bez urazy) oklepane aeroby typu: bieganie, rower, basen. Już po kilku minutach czujesz, jak szybko podnosi się tętno, a po kolejnych kilku już trudno złapać oddech. Po drugie, buduje żelazną formę i doskonałą kondycję, a przy okazji naprawdę skutecznie spala tkankę tłuszczową. Wyobrażasz sobie karierę takiego Rocky’ego bez skakanki? My też nie!

Nadal nieprzekonany? Kolejne plusy: 

– możesz skakać absolutnie wszędzie,

– skakanka kosztuje grosze (chyba że chcesz wydać trochę więcej na profesjonalny sprzęt. Ale nawet   wtedy raczej nie przekroczysz kwoty 100 zł),

– możesz ją zabrać na wyjazdy (zajmie tyle miejsca co nic),

– aby skakać, potrzebujesz dwóch metrów kwadratowych i dobrych chęci,

– angażujesz do pracy całe ciało,

– uczysz się koordynacji (oj, znamy takich, którzy na poczatku zabijają się o własne nogi),

– poprawiasz wytrzymałość mięśniową,

– możesz skakać także interwałowo i czerpać z treningu dodatkowe plusy.

Myślisz, że skakanka jest nudna i prosta? Zacznij skakać podwójnie!

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Bieg po zdrowie. Rodzaje biegów i dlaczego warto je wypróbować /fot. Adobe Stock

Bieg po zdrowie. Rodzaje biegów, dlaczego warto znaleźć najlepszy dla siebie

Czym jest trening push pull legs i dlaczego powinnaś go wykonać? 

Rodzaje treningów. Siłowy, obwodowy, funkcjonalny – jaki rodzaj aktywności wybrać dla siebie? 

Półprzysiad – prosty sposób na skuteczne ujędrnienie pośladków

Jak wysmuklić łydki? Poznaj 3 proste ćwiczenia na poprawę ich kondycji i wyglądu

Jane Fonda była kiedyś instruktorką fitness. Dziś, mając 85 lat, nadal jest w świetnej formie. Wiemy dlaczego

Brazylijskie jiu-jitsu – twój sposób na skuteczną ochronę. Korzyści z trenowania BJJ

Nożyce: ćwiczenie na płaski brzuch i silne mięśnie dla każdego! 

Chcesz mieć mocne mięśnie brzucha? Wypróbuj kółko do ćwiczeń!

Przysiady dla jędrnych pośladków i zdrowych pleców 

Stepper. Niesamowite efekty z pomocą małego przyrządu!  / AdobeStock

Stepper. Niesamowite efekty z pomocą małego przyrządu! 

Jak szybciej biegać? 7 prostych sposobów, dzięki którym zwiększysz tempo

Poduszka sensomotoryczna – poduszka bezpieczeństwa dla twojego zdrowia

Mountain climber: wspinaj się po formę! Efekty ćwiczeń wspinaczkowych

5 ćwiczeń, które zapobiegają rwie kulszowej /fot. iStock

5 ćwiczeń, które zapobiegają rwie kulszowej 

Chodź dla zdrowia! Ile kalorii spala spacer? Sposoby na jego urozmaicenie  / istock

Chodź dla zdrowia! Ile kalorii spala spacer? Sposoby na jego urozmaicenie  

Jak dobrać strój sportowy damski do aktywności fizycznej? 

Capoeira – sztuka walki bez…walki. Jak przygotować się do treningu?

Czym jest trening split i kiedy warto go wprowadzić do swojego kalendarza?

Świeca – wymagające ćwiczenie, które wycisza i stymuluje pracę tarczycy

Rozciąganie statyczne czy dynamiczne? Jak rozciągać się prawidłowo?

Zrób wykrok po piękne i silne nogi! Jak prawidłowo robić wykroki?

3 ćwiczenia, dzięki którym pozbędziesz się bólu lędźwi 

Russian twist – skręć po silny brzuch i zdrowe plecy. Jakie obciążenie będzie odpowiednie?

×