Przejdź do treści

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

Kobieta śmieje się
Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień/ Pexels
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Od wtorku pacjenci będą pytani o pobyt w szpitalu
Od wtorku pacjenci będą pytani o pobyt w szpitalu. Chodzi m.in. o serwowane posiłki
Zendaya
Zendaya wyznała, że social media wyzwalają u niej stany lękowe. „Staję się niespokojna, za dużo myślę i analizuję”
Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?
Siatkarka
Katarzyna Skorupa o dyskryminacji kobiet w sporcie: Jesteśmy 'ładnym’ dodatkiem
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. "Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego"
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. „Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego”

Poranek. W co się ubrać? Nie ma nic na śniadanie! Gdzie jest ładowarka do telefonu? Zanim na dobre zaczniesz pracę, już padasz z nóg. Czy ten poranek był źle zaplanowany?

Ten scenariusz na pewno dla niektórych brzmi znajomo. Bo wielu z nas jest mistrzami w marnowaniu energii. Działamy bez planu, a to się mści – choćby brakiem energii właśnie, o zawaleniu niektórych spraw nie wspominając.

Planuj działania

Pierwsza rada: po prostu zrób to, co masz do zrobienia. Wcześniej, nie w ostatniej chwili. Co to oznacza w praktyce? Po prostu przygotuj sobie ubranie na następny dzień. Po prostu znajdź ładowarkę i doładuj swój telefon wtedy, gdy tego wymaga, nie czekając, aż całkiem się rozładuje. Nie myśl za długo i zbyt intensywnie o tym, jak będziesz to robić. Nie opowiadaj zbyt wiele o swoich planach, niezależnie tego, czy dotyczą one remontu, przemeblowania mieszkania czy zwykłych zakupów.

Wybitni sportowcy, gdy dziennikarze pytają ich o to, jaka jest ich recepta na sukces, zwykle odpowiadają krótko i konkretnie w rodzaju „Po prostu to robimy”. To przegrani najczęściej drobiazgowo i dokładnie analizują przyczyny swojej porażki i wszystko to, co poszło nie tak. Zachowuj się jak zwycięzca i… nie zapominaj, że czyny są głośniejsze od słów! A nierzadko słowa (zarówno te wypowiedziane, jak i pomyślane) pochłaniają sporo czasu i jeszcze więcej naszej energii.

Kobieta leży ma nacie do jogi

Nie trać czasu

Po drugie, nie trać czasu, i jednocześnie energii, na przykład na plotkowanie! Spróbujcie czasami prześledzić, ile rozmów (tych przez telefon i tych pisanych w komunikatorach) w pracy dotyczy życia waszych kolegów, szefa, ludzi – merytorycznie nie mają one nic wspólnego z tym, czym się zajmujecie, a jednak… zajmują waszą uwagę. Co może kryć się za słowem „plotkowanie”? Każdego rodzaju paplanina, obgadywanie kogoś za jego plecami czy tradycyjne pogaduszki z cyklu „o wszystkim i o niczym”. Miej włączony radar, bądź czujny i gdy zauważasz, że tego typu dialog zaczyna cię pochłaniać, staraj się go zatrzymać. Oczywiście nie znaczy to, że masz kompletnie zrezygnować z kontaktów towarzyskich w pracy. Po prostu zachowaj zdrową proporcję i dystrybucję energii. Bo pogaduszki też ją wyczerpują!

kobieta nad wodą

Koncentruj się

Po trzecie, trenuj koncentrację! Staraj się całkowicie poświęcić chwili obecnej, bo… w rzeczywistości tylko ją masz do dyspozycji. Zbyt intensywne analizowanie tego, co było wstecz, lub zbyt długotrwałe patrzenie w przyszłość mogą stanąć na przeszkodzie w odpowiednim wykorzystaniu twojej energii. Tutaj możesz zrobić mały eksperyment: zauważ, że stres (i energia, jaką poświęcamy na walkę z tym stresem) pojawia się, gdy myślimy albo o przeszłości albo o przyszłości. Wspominamy niemiłe zdarzenia lub próbujemy przewidzieć i przygotować się na to, co może wydarzyć się niebawem. Spróbuj więc pomyśleć tylko o chwili obecnej, spróbuj być swoimi myślami tylko tu i teraz. Zauważ, że wraz z momentem, gdy twoja uwaga będzie mniej rozproszona, sam szybko poczujesz się spokojniejszy i zaoszczędzisz przy tym sporą dawkę energii. Może przyda się trening uważności?

Pracuj nad nawykami

Dużo czasu zajęło mi wyrobienie w sobie nawyku, aby codziennie, o stałej porze, sprawdzać poziom akumulatorów. I nie chodzi o moje prywatne, wewnętrzne akumulatory, tylko o moje urządzenia – mówi Magda, pracująca na co dzień w agencji PR-owej. – Choćby nie wiem, co się działo, zawsze między 18.00 a 19.00 zerkam do telefonów komórkowych, prywatnego i służbowego, do tabletu i do laptopa. I sprawdzam poziom baterii – dodaje.

Wyrobienie sobie nawyku usprawniającego pracę czy jakiekolwiek inne działanie bardzo ułatwia życie. Nie zastanawiaj się, czy zrobić to teraz, czy za godzinę. Złap dobry moment i ustal, że będziesz się go trzymać. Śniadanie na wtorek robisz w poniedziałek wieczorem. Automatycznie, na spokojnie. Naczynia też wstaw do zmywarki wieczorem, bo rano na bank pojawi się złość na widok nieumytych garnków i sztućców, no i trzeba będzie je ogarnąć w porankowym pędzie. Rachunki, które możesz, opłać na miesiąc z góry. Unikniesz stresu i niepewności pod tytułem „czy wszystko mam zapłacone”? To codzienne sposoby na to, aby ułatwić sobie życie i uporządkować harmonogram nieuniknionych zajęć, takich jak ubieranie się czy jedzenie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Katarzyna Glinka: Jestem WWO

Katarzyna Glinka: Jestem WWO. Z tym po prostu trzeba nauczyć się żyć

"Krytyka w gabinetach specjalistów w żadnym, ale to absolutnie w żadnym przypadku, nie pobudza do zmiany". Karla Orban mówi, dlaczego tak często tam się z nią stykamy i co sprawia, że jest nieskuteczna

„Krytyka w gabinetach specjalistów w żadnym przypadku nie pobudza do zmiany”. Karla Orban mówi, dlaczego tak często tam się z nią stykamy

Zerwij z „czy zasługuję?” i ciesz się życiem. Jesteś tego warta!

Efekt aureoli

Oceniasz innych „od pierwszego wejrzenia”? To tzw. efekt aureoli

Dorota Minta, psycholożka, psychoterapeutka

„PTSD z pracy? Znam takie przypadki” – mówi Dorota Minta, psycholożka i psychoterapeutka

Neofilia, czyli na tropie nowych wrażeń. Czym jest i jak nie wpaść w jej pułapkę?

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

HELLO PIONIERKI: Jak Józefa Kodisowa otwierała drzwi polskim filozofkom i psycholożkom, znosząc „ćmiakanie” kolegów-studentów

Dwie kobiety

Wampiry energetyczne – objawy, cechy. Jak się bronić?

„Dałyśmy się zrobić w bambuko. Ale właściwie to nie miałyśmy wyjścia”. Małgorzata Akkus o kulturze diety

Daria Abramowicz, psycholożka sportu

„Niepowodzenie w sporcie czy w pracy to nie jest informacja o nas – że jesteśmy słabi, gorsi, mniej wartościowi” – tłumaczy Daria Abramowicz, psycholożka sportu

6 związkowych pułapek

6 związkowych pułapek. Często wpadamy w nie przez samych siebie

"Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej". Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

„Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej”. Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać

Masz stresującą pracę? Czujesz, że chodzisz ciągle spięta? Fizjoterapeutka ma dla ciebie kilka rozluźniających ćwiczeń

Psycholożka Małgorzata Pawlińska

„Dziś wrażliwość kojarzy się ze słabością. Tymczasem dawniej u boku dobrego władcy często stał wysoko wrażliwy doradca” – mówi Małgorzata Pawlińska

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

Wykreśl ze swojego słownika wyrażenie "Uśmiechnij się". "Uśmiech nie jest lekiem na smutki i nie leczy z depresji"

Wykreśl ze swojego słownika zdanie „Uśmiechnij się”. „Uśmiech nie jest lekiem na smutki i nie leczy z depresji”

Agata Dorożuk, psycholożka i psychoterapeutka

„Granica między żartem a bierną agresją jest bardzo cienka” – ostrzega Agata Dorożuk, psycholożka i psychoterapeutka

„Leniwe i niepokorne żony są pożądane w dzisiejszych czasach. To one przebiją sufity dla naszych córek” – uważa Małgorzata Gilmajster, psycholożka i mediatorka

Urszula Dąbrowska/ fot. M. Dąbrowski)

„Największy lęk pandemii? To, że się skończy”. Jak introwertycy wracają do życia po izolacji?

Co widzimy w lustrze? Porównujemy, jak oceniają siebie kobiety i mężczyźni

„Konsekwencje pracoholizmu to wyczerpanie fizyczne i emocjonalne”. Kiedy za bardzo kochasz swoją pracę?

„Chłopaki nie płaczą”? Wyjaśniamy, dlaczego już nikt nigdy nie powinien tak mówić

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą