Przejdź do treści

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

Kobieta śmieje się
Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień/ Pexels
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Czym jest slut-shaming? Przedstawiamy fragment książki „Dziwki, zdziry, szmaty. Opowieści o slutshamingu”
Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze
Kobieta w maseczce ochronnej
Jest rozporządzenie wobec maseczek na otwartym powietrzu. Kiedy się z nimi pożegnamy?
Podpaska
Ile pieniędzy wydajesz w swoim życiu na środki higieniczne w czasie menstruacji? Sprawdź Kalkulator Kosztów Miesiączki
Billie Eilish
Billie Eilish: Nagle jesteś hipokrytką, gdy chcesz pokazać swoje ciało i swoją skórę. Jesteś łatwa i jesteś dziwką

Poranek. W co się ubrać? Nie ma nic na śniadanie! Gdzie jest ładowarka do telefonu? Zanim na dobre zaczniesz pracę, już padasz z nóg. Czy ten poranek był źle zaplanowany?

Ten scenariusz na pewno dla niektórych brzmi znajomo. Bo wielu z nas jest mistrzami w marnowaniu energii. Działamy bez planu, a to się mści – choćby brakiem energii właśnie, o zawaleniu niektórych spraw nie wspominając.

Planuj działania

Pierwsza rada: po prostu zrób to, co masz do zrobienia. Wcześniej, nie w ostatniej chwili. Co to oznacza w praktyce? Po prostu przygotuj sobie ubranie na następny dzień. Po prostu znajdź ładowarkę i doładuj swój telefon wtedy, gdy tego wymaga, nie czekając, aż całkiem się rozładuje. Nie myśl za długo i zbyt intensywnie o tym, jak będziesz to robić. Nie opowiadaj zbyt wiele o swoich planach, niezależnie tego, czy dotyczą one remontu, przemeblowania mieszkania czy zwykłych zakupów.

Wybitni sportowcy, gdy dziennikarze pytają ich o to, jaka jest ich recepta na sukces, zwykle odpowiadają krótko i konkretnie w rodzaju „Po prostu to robimy”. To przegrani najczęściej drobiazgowo i dokładnie analizują przyczyny swojej porażki i wszystko to, co poszło nie tak. Zachowuj się jak zwycięzca i… nie zapominaj, że czyny są głośniejsze od słów! A nierzadko słowa (zarówno te wypowiedziane, jak i pomyślane) pochłaniają sporo czasu i jeszcze więcej naszej energii.

Kobieta leży ma nacie do jogi

Nie trać czasu

Po drugie, nie trać czasu, i jednocześnie energii, na przykład na plotkowanie! Spróbujcie czasami prześledzić, ile rozmów (tych przez telefon i tych pisanych w komunikatorach) w pracy dotyczy życia waszych kolegów, szefa, ludzi – merytorycznie nie mają one nic wspólnego z tym, czym się zajmujecie, a jednak… zajmują waszą uwagę. Co może kryć się za słowem „plotkowanie”? Każdego rodzaju paplanina, obgadywanie kogoś za jego plecami czy tradycyjne pogaduszki z cyklu „o wszystkim i o niczym”. Miej włączony radar, bądź czujny i gdy zauważasz, że tego typu dialog zaczyna cię pochłaniać, staraj się go zatrzymać. Oczywiście nie znaczy to, że masz kompletnie zrezygnować z kontaktów towarzyskich w pracy. Po prostu zachowaj zdrową proporcję i dystrybucję energii. Bo pogaduszki też ją wyczerpują!

kobieta nad wodą

Koncentruj się

Po trzecie, trenuj koncentrację! Staraj się całkowicie poświęcić chwili obecnej, bo… w rzeczywistości tylko ją masz do dyspozycji. Zbyt intensywne analizowanie tego, co było wstecz, lub zbyt długotrwałe patrzenie w przyszłość mogą stanąć na przeszkodzie w odpowiednim wykorzystaniu twojej energii. Tutaj możesz zrobić mały eksperyment: zauważ, że stres (i energia, jaką poświęcamy na walkę z tym stresem) pojawia się, gdy myślimy albo o przeszłości albo o przyszłości. Wspominamy niemiłe zdarzenia lub próbujemy przewidzieć i przygotować się na to, co może wydarzyć się niebawem. Spróbuj więc pomyśleć tylko o chwili obecnej, spróbuj być swoimi myślami tylko tu i teraz. Zauważ, że wraz z momentem, gdy twoja uwaga będzie mniej rozproszona, sam szybko poczujesz się spokojniejszy i zaoszczędzisz przy tym sporą dawkę energii. Może przyda się trening uważności?

Pracuj nad nawykami

Dużo czasu zajęło mi wyrobienie w sobie nawyku, aby codziennie, o stałej porze, sprawdzać poziom akumulatorów. I nie chodzi o moje prywatne, wewnętrzne akumulatory, tylko o moje urządzenia – mówi Magda, pracująca na co dzień w agencji PR-owej. – Choćby nie wiem, co się działo, zawsze między 18.00 a 19.00 zerkam do telefonów komórkowych, prywatnego i służbowego, do tabletu i do laptopa. I sprawdzam poziom baterii – dodaje.

Wyrobienie sobie nawyku usprawniającego pracę czy jakiekolwiek inne działanie bardzo ułatwia życie. Nie zastanawiaj się, czy zrobić to teraz, czy za godzinę. Złap dobry moment i ustal, że będziesz się go trzymać. Śniadanie na wtorek robisz w poniedziałek wieczorem. Automatycznie, na spokojnie. Naczynia też wstaw do zmywarki wieczorem, bo rano na bank pojawi się złość na widok nieumytych garnków i sztućców, no i trzeba będzie je ogarnąć w porankowym pędzie. Rachunki, które możesz, opłać na miesiąc z góry. Unikniesz stresu i niepewności pod tytułem „czy wszystko mam zapłacone”? To codzienne sposoby na to, aby ułatwić sobie życie i uporządkować harmonogram nieuniknionych zajęć, takich jak ubieranie się czy jedzenie.

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta

Endorfiny – co to za hormony i co je wytwarza?

Kobieta siedzi na pomoście

Warsztaty milczenia. Kasia Bem tłumaczy, jak działa potęga ciszy

Rozmawiasz? Nie przerywaj, nie kończ czyjejś myśli i nie mów za innych

Relaksacja Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Dorota Proba: Często tworzymy sobie nieprawdziwy obraz tego, kim jesteśmy, kim jest nasz partner i jaką parą jesteśmy. Te pytania potrafią nas wybić z ugruntowanego przekonania

Racjonalna ignorancja – czym jest? Kto to jest ignorant?

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Oto zdania, które skutecznie demotywują. Kiedy padają, z dyskusji robi się klasyczna „pyskusja”

Dziewczyna przed komputerem

Myślami ciągle w pracy? O tym jak nie popaść w uzależnienie, porozmawialiśmy z psychologiem Pawłem Dukaczewskim

Heroizm – definicja, psychologia. Co to jest?

Krytyk w tobie. Pozornie chce dla ciebie jak najlepiej, ale wcale nie jest twoim sprzymierzeńcem

Kobieta

Jak zmienić sposób, w jaki patrzymy na życie? Kasia Bem podaje klucz do szczęścia

Kobieta patrzy w górę

Zwalcz negatywne przekonania! Wyjdzie ci to na zdrowie!

Kobieta w białej koszuli przegląda się w lustrze. Ręce trzyma na górze, poprawia sobie coś we włosach

Co czujesz, kiedy widzisz siebie nagą w lustrze?

Wiosna jest cudowna i męcząca

Wiosna jest cudowna i męcząca. Sprawdź, co zrobić, by wiosenny paradoks nie stał się powodem frustracji

Kobieta z aparatem

Drobiazgi uszczęśliwiają. Mają większy wpływ na jakość życia, niż nam się wydaje

Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Kobieta

Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz

Kobieta trenuje jogę

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

„Gdybym bardziej w siebie wierzyła to…”. Jak wytrenować pewność siebie?

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Kobieta za szybą

Ktoś cię skrzywdził i nie potrafisz o tym zapomnieć? Zamiast pielęgnować urazę, wybacz. Dla siebie!

5 mitów na temat pozytywnego myślenia

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona